نمایشگاه مجازی کتاب تهران برای تحول و حمایت از اقتصاد نشر اهمیت زیادی دارد

ساعت: 14:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۶
کد خبر: 1803601

مدیر عامل انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در گفت و گو با دانا گفت:

امین آصفی گفت: نمایشگاه مجازی کتاب تهران برای توسعه و حمایت از اقتصاد نشر بسیار مهم است، چرا که ناشران در دو سال گذشته متحمل ضرر و زیان سنگینی در تولید و فروش کتاب شده اند و نمایشگاه مجازی تا حد زیادی این آسیب را جبران کرده است. .

امین آصفی، مدیر عامل انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با اشاره به لزوم آشنایی ناشران با بازارهای جدید فضای مجازی، گفت: بسیاری از ناشران قبل از همه‌گیری تاج و تخت با فضای فروش دیجیتال و مجازی آشنا نبودند، آن را نداشتند و تعداد محدودی ناشر فروشگاه‌های مجازی داشتند. بسیاری از این فروشگاه های مجازی جدی گرفته نشدند. آنها اغلب به روش سنتی فروخته می شدند که به دلیل توزیع کتاب و دسترسی سخت به بسیاری از شهرها و روستاها محدود بود.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه مجازی کتاب تهران امکان فروش کتاب در همه شهرها و روستاهای نقاط مختلف کشور برای همه ناشران فراهم شد، افزود: ارتقا و موفقیت بیشتر داشته باشید. این نمایشگاه الگویی برای ناشران برای ورود به فضای مجازی برای فروش کتاب یا استفاده از پلتفرم ها و سایت های توزیع کتاب دیجیتال شده است.

مدیرعامل انجمن فرهنگی ناشران آموزشی گفت: ناشران با حضور در نمایشگاه فیزیکی نتوانستند همه آثار خود را در آنجا ارائه کنند، تهیه نکردند و بسیاری از کتاب ها مغفول ماندند. اما در نمایشگاه مجازی کتاب می‌توانید تمامی کتاب‌های ناشران را مشاهده کنید و مخاطبانی که به دنبال آثار مورد نیاز خود هستند، می‌توانند کتاب‌های خود را به صورت رایگان و بدون محدودیت زمانی خریداری کرده و در اختیار داشته باشند.

وی همچنین درباره جلوگیری از فروش کتاب های قاچاق در نمایشگاه کتاب مجازی گفت: گاهی تخلفاتی در نمایشگاه صورت می گرفت اما در سازوکار نمایشگاه کتاب مجازی چنین مکانی وجود ندارد و کتاب هایی غیر از مجوز باید قابل دریافت باشد. ترافیک حذف شده است. نمایشگاه مجازی کتاب برای توسعه اقتصاد نشر و حمایت از اقتصاد نشر بسیار مهم است، چرا که ناشران در دو سال اخیر در تولید و فروش کتاب آسیب زیادی دیده اند و نمایشگاه مجازی بسیاری از این ضررها را جبران کرده است.

امین آصفی در نهایت امکان عرضه و نمایش محصولات قبل از نمایشگاه را گامی مثبت برای دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران دانست و بر حضور پررنگ شهرداری های سراسر کشور برای ارتقای نمایشگاه تاکید کرد و گفت: باید ارائه دهند. این رویداد در قالب برنامه های مختلف به گسترش این رویداد ملی کمک می کند.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سومین باخمن آغاز و تا دهمین باخمن هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه مندان به بازدید و خرید کتاب می توانند با ketab.ir تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید