نماینده آمریکا با نخست وزیر اسرائیل دیدار نخواهد کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که نفتالی بنت نخست وزیر با رابرت مالی، نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور ایران دیدار نکرده است.

رابرت مالی روز یکشنبه در چارچوب یک تور منطقه ای 10 روزه که از هفته گذشته آغاز شد وارد فلسطین اشغالی شد.

به گزارش وب سایت عبری Walla News، انتظار می رود مالی روز دوشنبه با ژائیر لاپید وزیر امور خارجه، بنی گانز وزیر دفاع، دیوید بارنیر رئیس جاسوسی موساد و ایال هولاتا مشاور امنیت داخلی اسرائیل دیدار کند.

بر اساس این گزارش، بنت اما با این دیپلمات آمریکایی دیدار نخواهد کرد، زیرا مالی درخواست چنین دیداری را نکرده است.

اما روزنامه هاآرتص برای جلوگیری از تحقیر بیشتر بنت از سوی آمریکایی ها، تلویحاً عدم درخواست مالی برای ملاقات با بنت را تایید کرده و روایت دیگری از عدم انجام این دیدار ارائه کرده است.

شبکه خبری I24 به نقل از هاآرتص می گوید که نخست وزیر رژیم در تل آویو به دلیل تلاش های آمریکا برای احیای مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی با رابرت مالی دیدار نخواهد کرد.

“بنت، [دیدار با] پول را تحریم نمی کند. او معتقد است که به میز بازخواهد گشت [مذاکره] غلط است “.

یکی دیگر از مقامات صهیونیست مدعی است که مالی از نظر سیاسی آنقدر بالا نیست که بتواند با نخست وزیر دیدار کند.

نماینده آمریکا در ایران پیش از این به امارات و بحرین سفر کرده بود تا با مقامات ایرانی درباره ایران گفتگو کند.

دولت آمریکا اقدامات دیپلماتیک خود را در آستانه مذاکرات تحریم ها افزایش داده است.

دولت آمریکا به رهبری جو بایدن می گوید قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در وین، پایتخت اتریش، راه را برای بازگشت کشورش به توافق هسته ای بریکس هموار کند. یکی از زمینه‌های مورد مناقشه در مذاکرات، اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا پس از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. علاوه بر این، دولت بایدن گفت که نمی تواند تضمینی برای خروج دولت های بعدی ایالات متحده از برجام ارائه کند.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است که با توجه به اینکه آمریکا کشور ناقض توافق است، واشنگتن باید با لغو تحریم ها به توافق برگردد و پایبندی به تعهدات آمریکا باید تایید شود. تهران البته تاکید کرده است که عجله ای برای بازگشت آمریکا به توافق ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید