نماینده مجلس: با زور نمی‌توانیم مردم را مجبور به رعایت حجاب کنیم/ برای جلو رفتن مثل طالبان می‌شویم/ کشف باید ریشه کن شود

نماینده مجلس: با زور نمی‌توانیم مردم را مجبور به رعایت حجاب کنیم/ برای جلو رفتن مثل طالبان می‌شویم/ کشف باید ریشه کن شود

روز جدید : نوری گزلچه: رعایت اخلاق و حجاب درست است اما آنها راه خودشان را دارند. کشور ما نباید اجازه چنین چیزی را بدهد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس درباره استفاده ماموران نیروی انتظامی از سلاح در بحث امر به معروف و نهی از منکر گفت: داشته باشید. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حال بررسی طرحی برای نحوه استفاده از تسلیحات است که امیدواریم خلأها و نقاط ضعف این طرح برطرف شود. ما معتقدیم که استفاده از سلاح باید قوانین خاص خود را داشته باشد و او نباید از سلاح استفاده کند.

گلمرضا نوری گزلچه با اشاره به حادثه تیراندازی گشت ارشاد در پارک پردیسان به عصر ایران گفت: اصولاً مشکل فرهنگی و مذهبی با زور اسلحه حل نمی شود. ما نمی توانیم مردم را مجبور کنیم یا متقاعد کنیم که در یک موضوع خاص دست به سلاح ببرند، ما باید برای بهبود روش های خود تلاش کنیم.

وی افزود: باید آسیب شناسی داشته باشیم که افراد را از حجاب باز دارد. مشکل این نیست که موردی است، بلکه جامعه پر از این موارد است، باید ریشه یابی کنیم که علت چیست و چرا و چرا مردم این واکنش ها را نشان می دهند، کاری انجام دهید، این روش ها فرهنگ و تمدن اجتماعی ایجاد نمی کند. .

وی تاکید کرد: این گونه برخوردها در شأن بانوان ما نیست و عواقب بسیار بدی در جامعه دارد، این رفتارها آثار مخرب بسیاری دارد و توجیهی ندارد. با این جلسات نمی توان برای مردم دین درست کرد.

وی گفت: رعایت اخلاق و حجاب درست است، اما آنها راه خودشان را دارند، از عهده تفنگ، سلاح، باتوم و جنگ برنمی آیند، شاید در افغانستان به نام سلبریتی ها از سلاح استفاده می کنند، اما در کشور. ما نباید اجازه چنین چیزی را بدهیم.

نوری گزلچه تاکید کرد: اگر در این راه پیش برویم عاقبت مانند طالبان می شویم، چنین رفتاری در نهایت منجر به این می شود، درست است که ما خیلی از آنها فاصله داریم، اما جهت گیری ما روی مسائل زنان یا تمام فرهنگی است. و مسائل اخلاقی.» کلی اشتباه می کند و ما کاستی هایی داریم و باید اصلاح شود.

دیدگاهتان را بنویسید