نماینده مجلس: در زندان اوین می خواستند «کشتن» کنند که موفق نشدند!/ امتناع از فرار زندانیان و انفجار مین

نماینده مجلس: در زندان اوین می خواستند «کشتن» کنند که موفق نشدند!/ امتناع از فرار زندانیان و انفجار مین

روز جدید در حالی که برخی از مسئولان و نمایندگان از انفجار مین در آتش سوزی زندان اوین خبر می دادند، حالا سخنگوی کمیسیون اصل 90 با اشاره به جلسه این کمیسیون با دادستان کل کشور گفت: شواهد و بررسی های دقیق نشان می دهد که خیر. یک در شب حادثه زندان اوین هیچکس در اثر انفجار مین آسیب ندید و اساساً هیچکس نتوانست از زندان فرار کند و قدم بر روی مین بگذارد. صداهای انفجار مربوط به اقدامات امنیتی و حفاظتی پلیس است و در نتیجه گزارش انفجار مین و یا فرار افراد از زندان به هیچ وجه صحت ندارد.

علی خزریان در تشریح دیدار اعضای کمیسیون با دادستان کل کشور گفت: در این جلسه با توجه به روال همکاری مستمر کمیسیون اصل 90 قانون اساسی با قوه قضائیه، پرونده ها به شعب ویژه ارجاع شد. برخورد قضایی با متخلفان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت. دادستان باید برای احقاق حقوق عمومی اقدام کند.

وی با اشاره به گزارش دادستان کل کشور از آخرین وضعیت دستگیرشدگان حوادث اخیر در کشور، گفت: بر اساس دستورالعمل ارسالی دادستان کل کشور به دادسراهای استان، گزارشی مبنی بر اختصاص ویژه به اعضای کمیته ارائه شد. اقدامات قوه قضائیه و دادستانی کشور این برخورد مثبت و منصفانه با کسانی است که سوابق ندارند و جوان بودند و فریب خورده اند و لزوم برخورد جدی با رهبران و افرادی که سوابق بدی داشتند. حوزه امنیت

هزاریان ادامه داد: همچنین اعضای کمیته بر برخورد جدی با آسیب رسانان به اموال عمومی و اموال مردم تاکید و خواستار برخورد قانونی با آسیب رسانان به اموال عمومی، بیت المال و سرمایه مردم شدند و بر لزوم برخورد با پول تاکید کردند. جرایم باید برای دست اندرکاران چنین اقداماتی پیش بینی شود تا هزینه این اعمال بر دوش خزانه نیفتد.

سخنگوی کمیسیون 90 مجلس افزود: در این جلسه گزارش دادستان کل کشور در خصوص حادثه زندان اوین توسط اعضای کمیته استماع و اظهار نظر شد و با توجه به بررسی مستندات، اقدام شد. خود زندان و به صورت برنامه ریزی شده و از قبل برنامه ریزی شده رخ داده است.

رئیس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل 90 تاکید کرد: با توجه به گزارش دادستانی که حاکی از برنامه ریزی قبلی موضوع است، لازم است ابعاد کامل این خرابکاری روشن شود و دستگاه های امنیتی تصمیم گرفته اند. اقدامات لازم را در این مورد انجام دهد تا ریشه های این اقدام شناسایی شود. در همین حال برخی از عوامل زمینه ساز شناسایی شده و اوضاع تحت کنترل است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس درباره سوالات مطرح شده در رسانه ها مبنی بر طراحی سوء قصد علیه برخی افراد حاضر در زندان اوین، گفت: برنامه کشتار و فرار عده ای از اوین بود. زندان ولی هیچکدام از این اهداف توسط بزرگواران دستگاه قضایی محقق نشد (بر خلاف ادعای این نماینده 8 نفر در این حادثه کشته شدند) و با آمادگی اطلاعاتی و امنیتی و با اقدامات به موقع نیروهای در دستگاه قضایی افراد سرشناس برای مدت کوتاهی به مرخصی آمدند یا به آنها مرخصی تمدید شد تا غیبت آنها از زندان منجر به قتل و بدرفتاری توسط جریانات معاند نشود. بنابراین در اصل افراد ذکر شده در رسانه ها در زمان حادثه زندان اوین برای ایجاد فضایی برای سوء قصد به جان خود در زندان حضور نداشتند.

لازم به ذکر است کریمی قدوسی مدعی شده است که عده ای در زندان اوین به دنبال کشتن مهدی هاشمی هستند. اما گفته می شد مهدی هاشمی در زمان این حادثه در تعطیلات به سر می برد.

خزریان تاکید کرد: علاوه بر این شواهد و بررسی های دقیق نشان می دهد که بر اثر انفجار مین در شب حادثه در زندان اوین، کسی آسیب ندیده است و اساسا هیچ فردی موفق به فرار از زندان برای پا گذاشتن روی مین و صداها نشده است. انفجار مربوط به اقدامات امنیتی و حفاظتی پلیس است و در نتیجه گزارش انفجار مین یا فرار افراد از زندان به هیچ وجه صحت ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید