نماینده مجلس: طرح امنیتی جایی است که سرنوشت آن برای ما نامشخص است.

نماینده مجلس: طرح امنیتی جایی است که سرنوشت آن برای ما نامشخص است.

روز جدید گلمرضا نوری نایب رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس درباره طرح دفاعی گفت: اما می توان گفت طرح دفاعی جایی است که سرنوشت آن برای ما مشخص نیست و سرنوشت آن چه خواهد شد. از شفافیت و پاسخگویی در امان نیستیم، اما امیدواریم این کار را با مردم انجام ندهند. وی گفت: با این مصوبه می توان موضوع فیلتر شدن تمامی ابزارهای پرکاربرد در فضای مجازی از جمله واتس اپ، اینستاگرام و سایر عناصر را اعمال کرد.

گلمرضا نوری نایب رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس گفت: سرنوشت طرح دفاع مبهم است. طرح حفاظت به شورای عالی فضای مجازی ارجاع شد.

این نماینده ادامه داد: یک ماه پیش در جریان بررسی طرح شفافیت پیشنهاد دادم که جلسات، نظرات و آرای شورای عالی فضای مجازی شفاف باشد که تصویب نشد و هفته گذشته مصوبه شورای عالی فضای مجازی همه پرونده ها و شکایات به افراد است.» و مردم در امان بودند.

نوری افزود: اما می توان گفت طرح حفاظت مکانی است که سرنوشت آن برای ما نامشخص است و چه بلایی سر آن می آید. زیرا دیگر از شفافیت و پاسخگویی در امان نیست، اما امیدواریم با مردم این کار را نکنند.

وی گفت: با این مصوبه، موضوع فیلترینگ عملاً تمامی ابزارهای پرکاربرد در فضای مجازی مانند واتس اپ، اینستاگرام و سایر عناصر قابل اعمال است.

به گفته وی، اگر مصوبه هفته گذشته اصلاح قانون آیین دادرسی و تشکیل دیوان عدالت اداری از سوی هیات امنا نیز تایید شود، هیچ شخص حقیقی یا حقوقی نمی تواند به عنوان مثال از تصمیم شما در زمینه اقتصاد، تجارت، زندگی و زندگی شکایت کند. آزادی، جریان اطلاعات، این به ضرر این بخش از حقوق اساسی ماست و قابل لغو نیست.

وی با اشاره به ارسال طرح صیانت از سوی رئیس مجلس به شورای عالی فضای مجازی، گفت: خروجی خوبی بود. اما بعد از آن دو تصمیمی که بعد از ایشان برای شورای عالی فضای مجازی آمد، تبدیل به هاله ای از ابهام شد. نوری گفت: هیچ راهی برای اصلاح مصوبه مجلس وجود ندارد مگر اینکه هیئت امنا آن را تصویب کند.

دیدگاهتان را بنویسید