نمایندگان در انتصابات دخالت نکنند/ نظارت بر ساخت و ساز باید با دقت انجام شود


ساعت: 15:14
تاریخ انتشار: 1401/03/06
کد خبر: 1841885

امام جمعه زنجان با بیان اینکه نظارت در همه مسائل باید دقیقتر باشد، گفت: نظارت همیشه به نفع مردم است و اگر نظارت ها درست انجام شود عدالت و انصاف رعایت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; آیت الله علی خاتمی در خطبه های این هفته نماز جمعه زنجان ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: -قوی ترین مکتب.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) نسبت به جامعه دلسوز است، افزود: از پدر و مادر دلسوزتر و از پدر خوب بهتر است.

امام جمعه زنجان با اشاره به آغاز هفته مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اساسی، قانون مادر محسوب می شود، در قانون اساسی نظام حکومتی دارای 3 قوه است که عبارتند از مسائل اجرایی، عمرانی و اداری؛ این قوه در قانون اساسی وجود دارد. قوه مقننه وظیفه تدوین قوانین روزانه و جاری، نظارت بر قوه مجریه کشور و حل و فصل اقدامات خصمانه و اختلافات را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه در اصول حاکمیتی هر سه مرجع موافق هستند، گفت: هیچ دولتی حق دخالت در حوزه حکومت دیگر را ندارد و نمی تواند اظهار نظر و پیشنهاد کند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه حضرت آقا در سخنان اخیر خود به وضعیت موجود اشاره کردند، گفت: همه باید شرایط فعلی را درک کنند. جهان در شرایط سختی قرار دارد. مجلس و دولت، قوه قضائیه و همه دستگاه‌های دیگر باید بدانند که بزرگترین حکومت‌داری، ابتدایی‌ترین حکمرانی را دارند، پس مراقب باشند که اشتباه نکنند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انقلابی ماندن بهتر و سخت تر از انقلابی بودن است، خاطرنشان کرد: اکثر مردم از این مسیر منحرف می شوند.

امام جمعه زنجان گفت: سادگی، مسئولیت پذیری، محبوبیت، جهاد تبیین، حساسیت به فساد، برخورد صمیمانه با سایر قوا از جمله مواردی است که رهبری در حضور نمایندگان بر وجود این موارد تاکید دارند.

وی با بیان اینکه زندگی نمایندگان قبل و بعد از هیئت نباید متفاوت باشد و باید تغییر کند، تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری نمایندگان مجلس نباید در انتصابات دخالت کنند چرا که به نفع نمایندگان است که در انتصابات دخالت نکنند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه باید به قوه مقننه تبریک گفت، افزود: این قوه مقننه در جهت ولایت و امامت مسلمین گام برمی دارد.

وی با اشاره به نهم خرداد سال 1228 خطاب به جوانان گفت: در سال 1228 حمله خارجی به کشور صورت گرفت و عهدنامه معروف گلستان امضا شد. این سرزمین توسط مهاجمان فتح شد.

امام جمعه زنجان افزود: در جنگ جهانی سوم که علیه کشورمان انجام شد، اکثر کشورها از جمله آمریکا، شوروی و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از صدام حمایت کردند، اما مردم غیور ایران در مقابل نظامی و قانونی مقاومت کردند. مملکت ثبت شد و نگذاشتند یک سانتی متر از خاک ما به دست دشمن بیفتد.

وی با تاکید بر نظارت روزافزون بر ساخت و ساز ساختمان، گفت: علاوه بر نظارت، اما مشکلی که در یکی از استان های کشور و ریزش ساختمان به وجود آمد جرم است که نشان می دهد باید نظارت بیشتر باشد چرا که همیشه وجود دارد. به نفع مردم است «چون اگر رصد شود هم عدالت رعایت می شود و هم انصاف.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید