نمایندگان دولت در جلسات بررسی طرح استخدامی خدمات کشوری شرکت نمی کنند

نمایندگان دولت در جلسات بررسی طرح استخدامی خدمات کشوری شرکت نمی کنند

مهدی عیسزاده با تشریح جزئیات آخرین اخبار در خصوص روند بازنگری طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، اظهار داشت: بررسی این طرح زمانبر است زیرا در جلساتی که ما به بررسی موارد مذکور می پردازیم، نماینده دولت حضور ندارد. اگر این طرح بدون مشارکت دولت تصویب شود از جامعیت کافی برخوردار نخواهد بود زیرا ممکن است گروهی در آن گنجانده نشوند.

نمایندگان دولت در جلسات بررسی طرح استخدامی خدمات کشوری شرکت نمی کنند

نماینده مردم میاندواب در شورای اسلامی ادامه داد: بارها از دولت به ویژه سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه دعوت کرده ایم در این جلسات حضور یافته و نظرات خود را در خصوص بندهای مختلف این طرح اعلام کنند. اجازه دهید در مورد چگونگی سازماندهی کارکنان و رفع کاستی‌ها و افزایش شایستگی‌های آن به اجماع برسیم.

وی تصریح کرد: جمع بندی نظرات نمایندگان مردم و بررسی های انجام شده روی این طرح آماده است، اما معتقدم قبل از بررسی در سالن، نمایندگان دولت نیز باید در جلسه کمیسیون اجتماعی حضور پیدا کنند و بیان کنند. نظر آنها و سپس با در نظر گرفتن نظرات دولت در سالن ارائه می شود

عیسی زاده خاطرنشان کرد: ما نماینده مردم هستیم و به وظیفه ذاتی خود برای تعیین تکلیف تعداد زیادی از جوانان کشور که در قالب قراردادهای کاری ناپایدار در بخش های مختلف فعال هستند عمل می کنیم و نمی توانیم بپذیریم که بلاتکلیف بمانند. و بدون ضمانت اشتغال آینده به فعالیت خود ادامه دهند.

کمیسیون اجتماعی با اطمینان از نظر مساعد رئیس جمهور به بررسی این طرح ادامه داد

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: بر اساس مکاتباتی که با رئیس جمهور داشتیم مشخص شد که ایشان نیز با این طرح موافق هستند، بنابراین دولت و مجلس باید در این زمینه به توافق برسند، در این زمینه نظر ماست. نمایندگان دولت همچنان در انتظار هستند، در غیر این صورت پیشنهاد به صحن علنی مجلس ارسال و با اکثریت آرا تصویب خواهد شد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی یادآور شد: البته نمی خواهیم این طرح به سرنوشت افزایش دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی یا افزایش 57 درصدی دستمزد کارگران دچار شود و باید روندی طی شود. برای اجرای آن، چون معتقدیم مردم باید در آرامش و آسایش زندگی کنند، از دولت می‌خواهیم با مجلس در ساماندهی جذب کارمندان همکاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید