نمونه های فرهنگی و تمدنی جزئی از خطوط قرمز ایران است

نمونه های فرهنگی و تمدنی جزئی از خطوط قرمز ایران است

نشریه داخلی روزانه معاونت سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گزارشی به آخرین مواضع و اظهارات الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان پرداخته است. آن گزارش آخرین سخنان علی اف را «اظهارات و محتوای غیر متعارف» نامید که وی هر از گاهی علیه ایران مطرح کرده است.

مجله خبری و تحلیلی نوشت: امنیت و منافع ملی و مصادیق فرهنگی و تمدنی آن اعم از اقوام، زبان، مذهب و… از خطوط قرمز مهم و اساسی جمهوری اسلامی ایران است که توسط دولت های بیگانه و کشورهای همسایه نقض می شود. دلیل هر چه باشد با واکنش جدی و قاطع مواجه خواهد شد.

در این گزارش همچنین به هم زبانی مردم جمهوری آذربایجان با بخشی از مردم ایران اشاره شده است و نگارش آن نباید عاملی برای دامن زدن به اختلاف قومی، اختلاف و تخریب روابط خارجی و سیاسی، امنیتی دو کشور شود. ، و غیره. بلکه این مولفه و سایر اشتراکات فرهنگی فرصتی بی نظیر برای نزدیک شدن و ارتقای روابط دوجانبه به سطح استراتژیک است.

علی اف گفت: ما تمام تلاش خود را برای حفاظت از شیوه زندگی خود، مسیر سکولار توسعه و پیشرفت آذربایجان و آذربایجانی ها از جمله آذربایجانی های مقیم ایران انجام خواهیم داد. آنها بخشی از ملت ما هستند!”

این گزارش، سیاست ایران در قبال جمهوری آذربایجان را «پیشبرد روابط مسالمت‌آمیز و گسترش همکاری‌های دوجانبه و احترام به حسن همجواری» توصیف کرده و از دولت جمهوری آذربایجان می‌خواهد که از اصول، اقدامات و سخنان مغایر با احترام خودداری کند. نیازهای محله و از محاسبات اشتباه رنج می برند

در بخشی دیگر، این گزارش به رزمایش اخیر نیروهای مسلح ایران در مناطق مرزی مشترک با جمهوری آذربایجان اشاره کرده و تاکید می کند که این رزمایش ها از قبل برنامه ریزی شده و یک امر طبیعی است که هر کشوری برای جلوگیری از تهدیدات خارجی و رزمایش نظامی انجام می دهد.

بر اساس این گزارش، پیام رزمایش ایران پیام صلح و امنیت به منطقه در برابر عوامل فرامنطقه ای و عوامل ناامنی است. همچنین تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران هیچ برنامه ای برای رویارویی میدانی، دفاعی و نظامی با کشورهای همسایه ندارد و بر اساس اصل سیاست همسایگی به دنبال تعمیق روابط منطقه ای است. در این میان، ایران بر اساس یک سیاست دیرینه، امنیت جمهوری آذربایجان را امنیت خود می داند. بنابراین به انواع عوامل غیر قطعی حساس است.

رئیس جمهور آذربایجان گفت: ایران هرگز دو رزمایش نظامی متوالی در داخل مرزهای ما در عرض چند ماه انجام نداده است. هیچگاه اظهارات پر از نفرت و تهدید علیه آذربایجان منتشر نشده است… ما مجبور شدیم در مرزهای خود با ایران تمرینات نظامی انجام دهیم تا نشان دهیم از ایران نمی ترسیم.

دیدگاهتان را بنویسید