نمی توان طبیعت را مانند 50 سال پیش حفظ کرد


ساعت: 09:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891110

رئیس فراکسیون محیط زیست شورای اسلامی از بازنگری لازم در قانون برای تغییر حمل سلاح توسط محیط بانان خبر داد چرا که روش 50 سال پیش دیگر کارساز نبود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سامی رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز با ابراز تاسف از شهادت یکی از محیط بانان کرمانشاهی با اشاره به قانون حمل سلاح توسط محیط بانان گفت: قانون حمل سلاح توسط محیط بانان در مرحله بازنگری

وی در پاسخ به این سوال که چرا محیط بان کرمانشاهی با وجود قانون حمل سلاح توسط محیط بانان به دلیل تیراندازی به مهاجمان منابع طبیعی و محیط زیست در بازداشت است، گفت: محیط بانان حق حمل سلاح دارند اما طبق قانون نمی توانند استفاده کنند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از انتشار قانون استفاده از سلاح توسط محیط بانان، محیط بانان باید آموزش های لازم را در زمینه استفاده از سلاح ببینند و این موضوع بسیار مهمی است.

رفیعی تاکید کرد: دولت و مجلس باید در نحوه تعیین تکلیف حمل سلاح توسط محیط بانان با هم و هماهنگ باشند و به این سوال پاسخ دهند که آیا بالاخره محیط بانان حق دارند از سلاح برای مقابله با متجاوزان طبیعت استفاده کنند یا خیر؟

به نظر شما، آیا محیط بانان باید اجازه داشته باشند که از سلاح برای مقابله با متجاوزان محیط زیست استفاده کنند یا خیر؟ وی تصریح کرد: من مخالف حضور محیط بانان در طبیعت و حفاظت از آن با جان خود هستم چرا که با پیشرفت تکنولوژی به راحتی می توان از طبیعت حفاظت کرد.

رئیس فراکسیون محیط زیست شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از طریق استفاده از پهپاد، اینترنت اشیا و …. شناسایی و برخورد با متخلفان منابع طبیعی و نظارت بر مناطق آسانتر است و در این صورت نیازی به حضور فیزیکی محافظان نخواهد بود.

رفیعی تصریح کرد: مدیریت محیط بانان و حضور آنها در طبیعت برای برخورد با متخلفان محیط زیست مدال 50 سال پیش است که دیگر کارایی ندارد و باید اصلاح شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت لازم برای نظارت بر مناطق وجود دارد اما از این امکانات استفاده نمی شود و بارها از نهادهای مسئول درخواست اجرا کرده ام که متاسفانه راه به جایی نبرده است.

رئیس فراکسیون محیط زیست شورای اسلامی تصریح کرد: ما نماینده اجرایی نیستیم، بلکه توصیه کننده، ناظر و پیشنهاد دهنده هستیم و این درخواست باید از سوی نهادهای متولی انجام شود زیرا راه و رسم 50 سال قبل همچنان ادامه دارد.

رفیعی درباره برنامه های احتمالی مجلس برای تشدید قوانین برای حفاظت از منابع طبیعی، گفت: در حال حاضر قوانین زیادی برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی در کشور نداریم، اما مهم اجرای قوانین و مقررات آن است. قانون حفاظت خاک حتی در یک بند اجرا نشده و حتی یک ریال هم برای اجرای آن هزینه نشده و بودجه لازم برای اجرای آن در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید