نهادهای قضایی و حقوقی فدراسیون مستقل هستند/ حفظ آراء بر عهده معاونت حقوقی است.


زمان: 15:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807412

تصمیم CAS در پرونده سایپا ثابت کرد که این حملات اشتباه بوده است

رئیس اداره حقوقی گفت: قوه قضائیه فدراسیون در رای گیری مستقل است و هجمه های اخیر به فدراسیون و قوه قضائیه تاثیری در استقلال آنها نخواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محمد بابازاده درویش، سرپرست معاونت حقوقی فدراسیون فوتبال درباره آرای اعلام شده از سوی هیات تجدیدنظر گفت:.

وی ادامه داد: ابتدا در صورت طرح دعوی و رسیدگی، تمامی ارکان و مسئولان فدراسیون حتی رئیس، دبیرکل، کارکنان و مشاوران فدراسیون موظفند با قوه قضائیه همکاری و دستورات خود را اجرا کنند. و استعلامات خود را انجام دهند.» در این مرحله صحبت های زیادی در حال انجام است، قوه قضائیه از طریق ساختار اداری فدراسیون، در خارج از فدراسیون و خارج از فدراسیون استعلام می کند و به دنبال پاسخ این دستگاه ها است.

وی افزود: ثانیا هم فدراسیون و هم مدیران و هم قوه قضائیه تمام تلاش خود را برای حل اختلاف باشگاه ها، مربیان و بازیکنان انجام می دهند تا اختلافات و اختلافات با مصالحه حل شود. در این مرحله مذاکراتی در حال انجام است و این برای هیچکس تعهدی ایجاد نمی کند. ثالثاً، قوه قضائیه مستقل از یکدیگر و حتی از اعضای یک رکن در آن رکن است. گاهی آرای اعضای رکن به اتفاق آرا صادر می شود. گاهی با اکثریت. به همین دلیل نظر هیأت محترم انتظامی با نظر هیأت تجدیدنظر در پرونده موسوم به سایپا-پیکان متفاوت است. که نشان داد تمام هجمه ها به فدراسیون و قوه قضائیه در حکم قطعی این پرونده بی اساس بوده است.

بابازاده ادامه داد: علاوه بر این، هر قوه قضاییه دارای چندین عضو است. رئیس هر دستگاه قضایی معمولاً تحقیقات داخلی و خارجی را از طریق مقامات فدراسیون از جمله از طریق دپارتمان حقوقی فدراسیون انجام می دهد. در مورد گل گهر، حکم صادره هم از سوی قوه قضائیه و هم از سوی مراجع انتظامی اساسا یکسان بوده و باشگاه گل گهر نیز مانند باشگاه سایپا می تواند به CAS شکایت کند. علاوه بر این، هیچ کس بدون درخواست یا دعوت مقام قضایی در جلسات رسیدگی آنها شرکت نمی کند.

رئیس اداره حقوقی در ادامه بیان کرد: در پرونده های سایپا-پیکان و گل گهر به استثنای طرفین پرونده، هیچ یک از واحدهای حقوقی در هیچ یک از جلسات قوه قضائیه حضور نداشتند و اداره حقوقی پس از صدور حکم و انتشار آن در سایت فدراسیون اعلام شد. لازم به ذکر است هنگام تشکیل پرونده در CAS علیه قوه قضائیه فدراسیون فوتبال، حفظ قوه قضائیه و حقوق فدراسیون مانند سایپا-پیکان بر عهده معاونت حقوقی است. لذا معاونت حقوقی در مرحله رسیدگی قوه قضائیه با دستگاه قضایی ذی ربط همکاری کامل داشته و دستورات آنها را اجرا می کند و رای مرجع قضایی تجدیدنظرخواه مسئول است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید