نهایی شدن دستورالعمل های بهداشتی در اربعین / مراسم دیپلماسی سلامت زمینه ساز اربعین شد


ساعت: 10:16
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843888

وزیر بهداشت در سفری به عراق با هدف زمینه سازی برای حضور نمازگزاران اربعین حسینی پس از سه سال وقفه بر سر اپیدمی ولیعهد، از نهایی شدن دستورالعمل بهداشتی مراسم اربعین خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی در سفر به عراق با مقامات عراقی دیدار و در نشستی در ستاد اربعین شرکت کرد تا اقدامات بهداشتی و درمانی برای تسهیل عبادت اربعین حسینی را نهایی کند.

وی در جلسه ستاد اربعین امسال بر لزوم ارائه خدمات بهداشتی با کیفیت به نمازگزاران اربعین تاکید کرد و یادآور شد: پزشکانی که امسال از این سفر معنوی بازدید می کنند و بدون مرخصی برای آنها خدمات بهداشتی ارائه می کنند، رسالت اتفاق می افتد. همزمانی مراسم اربعین امسال با فصل تابستان و گرمای زائران یکی از موضوعات مورد توجه وزارت بهداشت است؛ به گونه ای که پیش بینی های لازم در این زمینه داشته باشیم و خدمات اجتماعی و بهداشتی متناسب با دمای هوا ارائه کنیم تا از گرمای زائران جلوگیری شود.

عین اللهی اردیبهشت امسال در دیدار با جمعی از فعالان قرآنی در ماه مبارک رمضان قول برگزاری باشکوه مراسم اربعین امسال را داد که در سفر به عراق اجرا شد. از سوی دیگر وزیر بهداشت خواستار رفع موانع و تسهیل حضور گسترده دانشجویان و معلمان علوم پزشکی در راهپیمایی اربعین امسال و برگزاری برنامه های فرهنگی، قرآنی و معنوی شد.

تنظیم بهداشت و آماده سازی زیرساخت های بهداشتی در مرز ایران و عراق نیز موضوعی است که در یکی دو ماه گذشته مورد توجه نمایندگان مجلس و مقامات ارشد وزارت بهداشت بوده است.دکتر میعادفر اردیبهشت ماه به استان ایلام سفر کرد. هم کرمانشاه و هم با تاکید بر آمادگی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و برگزاری باشکوه مراسم اربعین امسال، از کمک وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در مناطق مرزی غرب کشور خبر داد.


تقویت دیپلماسی سلامت ایران و عراق

عین‌الهی در سفر به عراق و دیدار با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و وزرای بهداشت و صنعت عراق نیز بر تقویت همکاری‌های بهداشتی بین دو کشور تاکید کرد و خواستار تسریع در ثبت داروهای تولید شده در عراق شد. عراق، گسترش گردشگری سلامت و ارائه خدمات پزشکی به بیماران عراقی در ایران، تبادل اساتید و دانشجویان، فعال سازی قراردادهای قبلی بین دو کشور، همکاری در حوزه سلامت و کنترل بیماری، ایجاد بازار مشترک محصولات سلامت محور و رفع موانع توسعه. همکاری در گمرک و صدور مجوز صورت گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید