نهضت ملی مسکن در سال 1401 با چه قیمتی ساخته می شود؟

نهضت ملی مسکن در سال 1401 با چه قیمتی ساخته می شود؟

روز جدید : ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن امسال با کاهش 500 هزار تنی متری چهار میلیون و 500 هزار تن آغاز شد. ایرج رهبر گفت: قیمت گذاری بلوک های ملی مسکن در حال حاضر در تهران و بسیاری از شهرهای کشور کلید خورده است و سازندگان این بلوک ها امسال با در نظر گرفتن تغییرات برنامه و سازمان بودجه، اقدام به ساخت این بلوک ها خواهند کرد. 4 میلیون و 500 هزار تن.

به گفته رئیس جمهور، طرح نهضت ملی مسکن راه را برای میزبانی بسیاری از مردم و اقشار مختلف جامعه هموار می کند و تلاش می کنیم این طرح را ارزان در اختیار متقاضیان مسکن قرار دهیم.

از سال گذشته که زمینه برای ثبت نام متقاضیان این پروژه فراهم شد، اعلام شد که هزینه ساخت این بلوک ها حدود 2 میلیون و 700 هزار تن تا سه میلیون تن خواهد بود، اما در عین حال انجام شد. اعلام کرد که تمامی این نرخ ها در نظر گرفته شده است و هزینه ها و تعرفه های سالانه اعلام شده توسط سازمان برنامه و بودجه هر ساله معرفی می شود.

بر اساس این گزارش، دولت اعلام کرده است در قالب طرح جهش مسکن حدود 4 میلیون واحد مسکونی در کشور می سازد که احیای بافت های فرسوده به مرحله اجرایی و عملیاتی می رسد.

تا امروز زمین مورد نیاز برای حدود 2 میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شده و تلاش برای تامین سایر زمین ها در شهرهای مختلف به تمامی فرمانداران اعلام شده است.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در تازه ترین اظهار نظر خود از برنامه ریزی برای افزایش سقف واحدهای اجرایی نهضت ملی مسکن تا پایان مردادماه به حداقل 2 میلیون مسکن خبر داد.

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، حدود 800 هزار واحد روستایی بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حدود سه میلیون و 200 هزار واحد شهری در حوزه شهری هستند. ، شرکت بازآفرینی شهری ایران، سازمان ملی زمین و مسکن و مسکن بنیاد انقلاب اسلامی در حال اجراست.

اخیراً سازمان برنامه و بودجه در جدیدترین آمار تعرفه های فصلی خود، هزینه جاری ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در سال 1401 را 4 میلیون و 500 هزار تن اعلام کرد و این قیمت هر ساله متناسب با نرخ تورم تغییر می کند.

پیش از این میزان ساخت و ساز هر متر نهضت ملی مسکن 5 میلیون تن اعلام شده بود که با اعلام جداول جدید این میزان به 4 میلیون و 500 تن کاهش یافت.

واحدهای نهضت ملی مسکن با کمترین هزینه ساخته می شوند

ایرج رهبر گفت: قیمت گذاری بلوک های ملی مسکن در حال حاضر در تهران و بسیاری از شهرهای کشور کلید خورده است و سازندگان این بلوک ها امسال با در نظر گرفتن تغییرات برنامه و سازمان بودجه، اقدام به ساخت این بلوک ها خواهند کرد. 4 میلیون و 500 هزار تن.

به گفته دبیر کانون انبوه سازان، وزارت راه و شهرسازی واحدهای نهضت ملی مسکن را با کمترین قیمت می سازد و امسال بسته به فصل هزینه ساخت یک یا دو درصد افزایش می یابد. تنظیمات ساخته شده توسط PBO

وی می گوید: ساخت بلوک های نهضت ملی مسکن از خردادماه سال گذشته در قالب مسکن ملی آغاز شد و تاکنون این واحدهای مسکونی پیشرفت خوبی داشته اند.
هزینه ساخت نهضت ملی مسکن 4 میلیون و 500 هزار تن تعیین شد

فرشیدپورحجت دبیر کانون انبوه سازان کشور نیز اعلام کرد که قیمت ساخت بلوک های نهضت ملی مسکن مترمربع حدود 4 میلیون و 500 هزار تن تعیین شده و این قیمت ها علی الحساب است.
درصد واحدهای مسکونی ملی گزارش شده است

آقای خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز اعلام کرد که تعرفه واحدهای نهضت ملی مسکن گزارش شده و هر ساله بر اساس تعرفه های فصلی برنامه و قیمت ها افزایش می یابد. سازمان بودجه

عمی می گوید: روند ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف تهران با رشد خوبی همراه بوده است و در بسیاری از شهرها واحدهای طرح اقدام ملی مسکن که از سال گذشته آغاز شده به مراحل خوب و پیشرفت مناسبی رسیده است. .

تسهیلات از 450 میلیون تن تا 200 میلیون تن برای شهرها و روستاهای جدید کلانشهر تهران برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است. سهم این تسهیلات حدود 3 تا 4 میلیون تن است.

بازار مسکن هم اکنون با ورود این 4 میلیون واحد مسکونی و ورود بخش خصوصی به ساخت مسکن به صورت جداگانه در حال رونق و کاهش است که این خود می تواند نشانه خوبی برای بهبود بازار مسکن باشد. بازار تاثیر بسیار خوبی بر بازار اجاره خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید