نواقص طرح جامع اراک منجر به فرار سرمایه گذاران و افزایش قیمت مسکن می شود/ رشد و توسعه اراک باید در همه ابعاد دیده شود.


زمان: 08:41
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1818119

چگینی بیان کرد: رشد و توسعه اراک باید در همه ابعاد دیده شود اما متاسفانه طرح کلی اراک فقط به صورت کالبدی دیده می شود و فاقد پیوست های فرهنگی و اجتماعی لازم است لذا اصلاح وی یکی از مطالبات جدی شهرستان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی چگینی، رئیس کمیته عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب ؛ اظهار کرد: شورای ششم در بحث پروژه ها مشکلات زیادی را به ارث برد زیرا اکثر آنها مشکل داشتند و قراردادها کارشناسی نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری مشکلات سازمان حمل و نقل بار و مسافر از اقدامات شورای ششم است و برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی 162 میلیارد تن اعتبار اعطا شده است. در این حوزه طی 4 سال گذشته هفت میلیارد تن اعتبار برای رفع یک نقطه اضطراری در محور ترمزاد اعطا شده است.

چگینی با اشاره به مشکلات طرح جامعه اراک گفت: رشد و توسعه اراک باید در همه ابعاد دیده شود اما متاسفانه طرح جامع اراک فقط به صورت کالبدی دیده می شود و فاقد پیوست های فرهنگی و اجتماعی لازم است، بنابراین تعدیل آن امری جدی است. درخواست شورا «این موضوع در سفر وزیر راه و شهرسازی به اراک نیز مطرح شد.

رئیس کمیته ساخت و ساز و شهرسازی شورای شهرداری اراک افزود: یکی از نقاط ضعف طرح جامع شهر اراک نبود مشاور بومی توانمند و یکی از مشکلاتی است که به دلیل کاستی های طرح جامع با آن مواجه هستیم. نقشه اصلی. همین مشکل باعث افزایش قیمت مسکن می شود، زیرا کمتر از 2 درصد زمین به شهر اراک اضافه شده است که بیشتر آن اهدایی است، بنابراین این موضوع در آینده شهروندان اراک را تحت فشار قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: برای اولین بار وارد مقوله بازآفرینی شهری شده ایم که 40 درصد از اراضی اراک فرسوده و حاشیه نشین است و باید توجه داشت که در این زمینه اقداماتی از جمله توانمندسازی انجام شده است. “

چگینی گفت: پیگیری اجرای چهارراه غیرهمسطح سنجان از طریق وزارت راه و شهرسازی، تحقیقات انبوه و BRT، اجرای پروژه های متوسط ​​و کوچک در مناطق کم برخوردار برای تحقق وعده های عدالت خواهی و ظرفیت سازمان عمران شهرداری می باشد. از جمله اقدامات انجام شده از ابتدای شورای ششم.

رئیس کمیته ساخت و ساز و شهرسازی شورای شهرداری اراک با اشاره به اینکه پروژه 58 متری اراک می توانست ترافیک خیابان امام را تخلیه کند اما لغو شد، گفت: سپس پروژه 24 متری مطرح شد که بازدهی ترافیکی آن برابر است. نتایج مثبت نیست و ما هنوز به این پروژه متقاعد نشده ایم.

وی در خصوص وضعیت پل محسنی نیز گفت: برنامه ای برای برداشتن پل محسنی نداریم و مواردی که در این زمینه مطرح می شود در واقع شایعه است.

یکی از اعضای شورای شهرداری اراک در خصوص ورود بی رویه برخی نیروها به شهرداری در دوره گذشته مدیریت شهری، گفت: خدمات رسانی انجام شود، گفت: برای انجام کارهایی که انتظار می رود انجام شود، اما مشکل زمانی به وجود می آید که نیروهایی که بوده اند به عنوان نیروهای خدماتی در حوزه های کارشناسی استخدام می شوند.

چگینی خاطرنشان کرد: ظلم مضاعف زمانی اتفاق می افتد که این نیروهای پرحجم با تصمیماتی که از سوی دستگاه های بالاتر مانند وزارت کشور و سازمان تعاون به شهرداری ابلاغ می شود و به صورت قرارداد مستقیم با شهرداری کار می کنند و وارد شهرداری می شود، شرایط را تغییر می دهند. بدن.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید