نوجوان، امید ملت


ساعت: 09:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۳
کد خبر: 1908245

نوجوانان که اکثرا دانش آموز هستند، امید ملت و کشور هستند، از این رو همواره مورد آرزو و سرمایه گذاری دشمنان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; هر کشوری در دنیا بهترین و با ارزش ترین سرمایه خود را در نیروی انسانی می داند و نوجوانان منبع اصلی نیروی انسانی آن کشور هستند.
استراتژیک ترین برنامه این کشور نیز باید بر این اولویت متمرکز شود، یعنی. تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان تا زمانی که این کشور به بارور و ثمر رسید، توسط همین نسل ساخته و به رشد و کمال برسد. خود را در محور این اولویت قرار ندهید و برنامه های خود را با نقص اجرا نکنید.

کشورهایی که حرکت و تمام اقدامات خود را بر پایه شکوفایی ظرفیت های کودکان و نوجوانان بنا نهادند، توانستند شیرین ترین ثمره این سرمایه گذاری هوشمندانه را که استقلال و عزت ملی در همه عرصه ها بود، برداشت کنند و به نقطه قابل قبولی رسیدند.

اساساً نوجوان به دلیل وجدان و فطرت پاک خود ضد فساد و طاغوت و طالب صداقت و پاکی و عدالت و معنویت است و وقتی در پوشش دانش آموز به معرفت و تفکر رسید مبارزه او هویت می یابد. -جهت دار. به همین دلیل سیزدهمین روز آبانانی برپا شد که برای جوانان دانش آموز این سرزمین ماندگار است و هر ساله حتی برای عموم جوانان دانش آموز ایران الهام بخش می شود.
22 آبان یادآور سه واقعه مهم در تاریخ ایران است که در سه دوره مختلف اتفاق افتاد به همین دلیل روز دانش آموز و مبارزه با استکبار اعلام شده است.
این سه رویداد تاریخی عبارتند از تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در 22 آبان 1343، قیام دانشجویان متعهد علیه رژیم شاه در 22 آبان 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در 22 آبان. 1358. مبارزه با استکبار و روز دانشجو به عنوان یک روز به یاد ماندنی در تاریخ معاصر ایران ثبت شده است.

22 آبان ریشه در مبارزه با استکبار جهانی دارد چرا که برای رسیدن به اهداف عالیه انقلاب اسلامی چه در زمان طاغوت و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

22 آبان که ریشه در مبارزه و قیام دانشجویان متعهد و هوشیار علیه رژیم شاه و حامیان آن به ویژه استکبار جهانی دارد، نشانه آن است که این قشر آگاه و متعهد در راه رسیدن به اهداف عالیه انقلاب اسلامی هستند. ، حتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز طاغوت از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

با نزدیک شدن به انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) همه اقشار مردم ایران اعم از زن و مرد و پیر و جوان تلاش کردند تا به نقش تاریخی خود عمل کنند و به وظیفه الهی خود عمل کنند. در این میان حال و هوای دانش آموزان و نوجوانان متفاوت بود. صبح روز 22 آبان 1357 در حالی که مدارس تعطیل بود، دانشجویان برای شنیدن اعتراض خود به سمت دانشگاه تهران راهپیمایی کردند. این جوانان پرشور و خداجو دسته دسته وارد دانشگاه شده و همراه با دانشجویان و گروه های دیگر در زمین چمن دانشگاه گرد هم آمدند.

در ساعت یازده صبح، پلیس ابتدا چندین گلوله گاز اشک آور به سمت جمعیت خروشان شلیک کرد. اما در حالی که تجمع کنندگان نفس های سختی می کشیدند، صدای خود را بلند کردند و فریاد الله اکبر سر دادند و بدن مأموران مسلح شاه را به لرزه درآوردند. در آن زمان تیراندازی شروع می شود و جوانان و نوجوانان بی گناه یکی پس از دیگری در خونشان می غلتند. 56 شهید و صدها نفر در آن روز به شهادت رسیدند.

روز سیزدهم آبان به همه مستضعفان جهان آموخت که در مقابل مستکبرین قیام کنند و حقوق از دست رفته خود را از چنگال استکبار و استعمار بگیرند. رهبر کبیر انقلاب درباره 22 آبان می فرمایند: آمریکا شیطانی مجسم است. روزی تاریخی است، تاریخی است، تجربی و تجربی است. تاریخی است، یعنی در این روز حوادثی بوده که در تاریخ می ماند، این اتفاقات فراموش نمی شود، نباید فراموش شود. آموزنده است زیرا به خاطر این حوادث واکنش هایی بود که برای ما، برای آینده کشور، برای آینده زندگی شما، برای آینده ملت شما درس است. از این تجربیات استفاده کنید. آینده از آن شماست. این روز مظهر شرارت آمریکاست، مظهر آمریکای شکست خورده و آمریکای شکست خورده است، یعنی کسانی که فکر می کنند آمریکا یک قدرت دست نخورده است، اگر به اتفاقات این روز نگاه کنیم، معلوم می شود که نیست، کاملا آسیب پذیر است.

آنچه 13 آبان را به آینده امیدوارکننده پیوند می دهد، پیگیری روحیه استکبارستیزی نوجوانان و جوانان است. در این راستا تمامی نهادهای فرهنگی و رسانه ای موظف به تبیین حقایق تاریخی در شرح جنایات آمریکا و صهیونیست ها هستند. نظام آموزشی با محتوای متون مطالعاتی و با داشتن معلمان شایسته و دلسوز و همچنین دانشگاه های دارای معلمان و مربیان انقلابی وظیفه خطیر تقویت روحیه استکبارستیزی نسل جوان را بر عهده دارند که در تحقق این امر ناکام مانده اند. تاکنون نقش مهمی داشته و باید اقدامات جدی و عاجل در این راستا انجام شود. نوجوانان امید ملت هستند و همه موظفند از ریشه امید ملی ایرانیان پاسداری کنند و عدم انجام این مسئولیت خطیر باید واکنش‌های فوری را به دنبال داشته باشد.

محمدعلی شیخ – کارشناس مسائل فرهنگی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید