نور آبی موبایل به چشم کودک آسیب جدی می زند


ساعت: 13:45
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893802

مریم غلامی گفت: والدین باید زمان استفاده از تلفن همراه فرزندان خود را مدیریت کنند زیرا خشکی چشم مهم ترین آسیبی است که گوشی هوشمند به کودکان وارد می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم غلامی، متخصص چشم در گفت و گو با خبرنگار «تیتریک»، اظهار کرد: اختلال بینایی در بین کودکان و نوجوانان به دلیل استفاده زیاد از تلفن همراه رایج شده است.

وی ادامه داد: والدین ساعات استفاده فرزندان خود از تلفن همراه را مدیریت کنند زیرا خشکی چشم، تاری دید، نزدیک بینی و خستگی چشم از مهمترین آسیب های گوشی های هوشمند برای کودکان است.

گلمی افزود: نور آبی تلفن همراه آسیب های جبران ناپذیری به چشم افراد وارد می کند.

این کارشناس با بیان اینکه از هر 10 کودک مددجو تقریباً 3 نفر بینایی ضعیفی دارند و نیاز به استفاده از عینک دارند، تصریح کرد: این آمار با سرعت قابل توجهی در حال افزایش است و اگر امروز مدیریت نشود، این بیماری در آینده به بیماری تبدیل خواهد شد. سونامی

وی بیان کرد: حداکثر استفاده کودکان از تلفن همراه 2 ساعت در روز بود اما اکنون میانگین حضور کودکان در این فضا بسیار بیشتر است.

غلامی ادامه داد: استفاده بیش از حد از تلفن همراه و وسایل ارتباطی به دلیل عدم کنترل و مدیریت زمان آسیب های جبران ناپذیری به سلامت مردم وارد می کند.

وی افزود: محیط تلفن همراه و تنوع بازی ها برای کودکان جذاب است و مدیریت زمان بر عهده والدین است.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: حفظ سلامت چشم بسیار مهم است پس بیایید با استفاده از تلفن همراه این امر را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید