نور قرآن بر سر 2 زن با قلب نورانی سرکانی/ لبیک 2 خواهر ولاشجردی به رهبر آموزش 300 حافظ قرآن.


ساعت: 13:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916352

دو بانوی سبک‌دل در روستایی دورافتاده در تویسرکان با حفظ کل قرآن، حجابی از نور الهی بر خود نهادند و به دستور رهبری 300 بقعه قرآن را به انقلاب لبیک هدیه کردند. برای بیان معنا و هدیه زیبای آزادی در عمل.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهمدان; حسین آقا که سال ها در انتظار فرزندی است، همراه با همسرش با کفش و کلاه از روستای دورافتاده ای به نام ولاشجرد تویسرکان، امیدوارند با هزار زحمت راهی حرم رضوی شوند. شادی دیدن عزیز دلشان را نورانی می کند، در نفس گل و گلاب حرم آرام می گیرند و دستان خود را به نماز به سوی حرم سرورشان بلند می کنند و با اشک هایشان به امام رئوف دعا می کنند که خداوند به آنها دو نفر عطا کند. و با قلب قرآن.

دیری نپایید که دعایشان مستجاب شد و صاحب دو دختر شدند. به یکی طیبه می گویند و دیگری را مرضیه. این آغاز ماجرای نذر حاج حسین و همسرش در 40 سال پیش در حرم رضوی است. در سالهای بعد صاحب سه دختر و یک پسر دیگر شدند..


عزم 40 سالهای پدری برای تربیت دختران بهشتی

طیبه و مرضیه در کودکی به دلیل بیماری مادرزادی چشمان روشن خود را از دست داده اند و سبک دل هستند، اما حاج حسین که اکنون معلم بازنشسته است می گوید; آیا ممکن است در این سالها ناامید شده باشم؟ من این دو دختر را از امام رئوف دارم، بنابراین لحظه ای از تلاشم برای تربیت قرآنی فروگذار نکردم تا اینکه در سال 1394 به عنوان بهترین نخبگان قرآنی یک کشور معرفی شدند..


معنی زیبای آزادی در دنیای دو خواهر روشندل تویسرکانی

اما بریم سراغ نذری که شد و این روزها شاهد هستیم که طیبه و مرضیه حافظ کل قرآن هستند..

وقتی با آنها می‌نشینیم و حرف می‌زنیم، دنیایشان تاریک نیست، روشن‌تر است، روشن‌تر از دنیای مجازی تحریف شده عده‌ای که شعار زن، زندگی، آزادی، فقط بی‌بند و باری، خشم و قتل را برای خود آموخته‌اند..


نور قرآن بر سر دو زن سبکدل تویسرکانی استوار است

طیبه می گوید: خداوند قلوب او و خواهرش را به نور قرآن منور ساخت و پوششی از معنویت الهی بر سرشان نهاد..

این به سال‌ها پیش برمی‌گردد، زمانی که آنها به مدرسه ابتدایی و متوسطه در شهر خود رفتند و سپس دبیرستان را در آن شهر ادامه دادند، زیرا به شهر کنگاور نزدیک‌تر بودند..

مدتی بعد تابعه با پشتکار فراوان سطح دو حوزه را در حوزه علمیه به دست آورد و پس از تحصیل در رشته علوم انسانی، پس از گذراندن مشکلات فراوان، مدرک کارشناسی ادبیات را از دانشگاه ملایر اخذ کرد و به قرآن نیز روی آوردند. یک.

طیبه می گوید: در سال 1382 که حافظ 15 جزء قرآن را نوشت، به همایشی در مشهد از طرف حوزه دعوت شد. او برای وفای به عهد پدرش از امام رئوفش طلب برای ادامه حفظ قرآن کمک می گیرد و پر انگیزه برمی گردد..

این دو خواهر با تشویق و حمایت والدین خود در آزمونی که در قم برگزار شد شرکت کردند و موفق به کسب مدرک مربیگری قرآن شدند..


لیپیک دو خواهر روستای راهنما، جهت تحصیل 300 حافظ قرآن

مرضیه می گوید: برای تبیین و عمل به فرمان رهبری مبنی بر اینکه «کشور باید 10 میلیون قاری قرآن داشته باشد» من و خواهرم از سال ها قبل و از 20 سال گذشته در کنار برگزاری دوره های حفظ قرآن، آموزش قرآن را به صورت رایگان آغاز کردیم. ، احکام، خانواده و مشاوره حقوقی مجردان، به 15 روستای دیگر می رویم تا کنون 300 حافظ قرآن از یک جزء تا 30 جزء تربیت کرده ایم..


آزادی در بیرون بردن قرآن از مهجوریت است

خانم طیبه هم در مناسبت های مختلف، چه در اعیاد مذهبی و چه در ایام محرم و صفر، هیئتی دارد. به گفته خودش خادم اهل بیت علیهم السلام است. (S) را زیباتر نیز می گویند.

وی همچنین بر این باور است که دلها با آیات نورانی خداوند منور می شود و هر که دل و جانش با قرآن آمیخته شود هرگز ناامید نمی شود و تاکید می کند: باید از بایر قرآن بیرون بیاییم و اگر این اتفاق بیفتد. ما آزاد خواهیم شد و برای رسیدن به خود خدا پرواز خواهیم کرد.


وعده استخدام افراد دارای معلولیت چه شد؟

تنها گلایه آنها مسئولانی است که در سال های اخیر با وجود توانمندی هایشان مانع از استخدام آنها در ادارات شده و با سردی به آنها می گویند: افراد سالم کار نمی کنند، چطور می توانید کاری انجام دهید؟

امیدواریم این وعده در دولت رئیس جمهور در راستای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت برای این دو خواهر روشندل و لاسیاردی محقق شود..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید