نوسانات قیمت در زمینه گوجه فرنگی و سیب زمینی ناشی از صادرات این محصولات است


ساعت: 13:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822231

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس:

پرویز اوسطی گفت: نوسانات قیمت ها در حوزه گوجه فرنگی و سیب زمینی به دلیل شرایط موجود در حوزه صادرات این محصولات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پرویز اوسطی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: محصولات کشاورزی کشور از جمله گوجه فرنگی خوب است اما با توجه به اینکه یکی از سیاست های دولت پیگیری مشکل صادرات است، این روزها شاهد افزایش قیمت گوجه فرنگی هستیم.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه در سال گذشته کشاورزان متحمل ضرر و زیان زیادی شدند اما امسال شرایط صادرات مناسب است و این امر باعث شده تا کشور ارزآوری خوبی داشته باشد و کشاورزان از سود معقولی بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: صادرات باید به گونه ای مدیریت شود که نظم و تعادل بازار داخلی که البته گریبانگیر وزارت جهاد کشاورزی نیز می شود، بر هم نزند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم تعادل ایجاد کنیم تا مصرف کنندگان و مردم بتوانند در سبد غذایی روزانه خود گوجه فرنگی را با قیمت مناسب خریداری کنند.

یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت سیب زمینی نیز به همین منوال است. در واقع برداشت این محصول از مناطق گرمسیری آغاز شد و ظرفیت نگهداری مناسبی در سردخانه ها دارد. “

وی گفت: مشکل مشکل خاصی از نظر عرضه و تعادل در بازار سیب زمینی نیست، بلکه نوسانات قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی به دلیل شرایط صادراتی این محصولات است که برای حمایت از کشاورزان اعمال می شود.

وی افزود: زنجیره تنظیم بازار اکنون در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است که باید این نظم و تعادل را در بازار داخلی کشور ایجاد کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید