نوه برادر ناتنی صدام حسین در لبنان دستگیر شد

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان اطلاعات لبنان گفت: عبدالله یاسر سباوی، نوه صدام حسین، برادر نانتی، در ارتباط با اتهامات پرونده جنایت اسپایکر بازداشت شده است.

عباس ابراهیم گفت: ریاست امنیت عامه عبدالله یاسر صباوی را به دلیل اتهامات وی مبنی بر ارتکاب اعمال جنایتکارانه که منجر به کشته شدن هزاران انسان بیگناه و بر اساس گزارش اینترپل شد، بازداشت کرد.

وی افزود: اداره امنیت عمومی بر اساس قوانین بین المللی، سیستم قضایی و تفاهم نامه مبادله و استرداد افراد تحت تعقیب بین کشورها از جمله عراق فعالیت می کند و ما به سهم خود مخالف هرگونه فرار از مجازات و مجازات هستیم. اجرای قانون بدون هیچ مداخله ای و از فشار حمایت می کنیم.

لازم به ذکر است جنایت هولناک اسپایکر در سال 2014 در این پایگاه هوایی در استان صلاح الدین (شمال عراق) رخ داد که طی آن 1700 سرباز داوطلب خدمت در نیروی هوایی عراق بودند که اکثراً جوانان کشته شدند.

سازمان امنیت ملی عراق اخیرا اعترافات یکی از عناصر گروه تروریستی داعش را که در جنایت اسپایکر در سال 2014 (در استان صلاح الدین) شرکت کرده بود، منتشر کرد.

این عضو گروه تروریستی داعش که «عمر» نام دارد و 22 سال سن دارد در اعترافات خود گفت که 120 سرباز عراقی را در کمپ اسپایکر کشته اند.

او گفت که 120 سرباز عراقی را که داوطلب خدمت در پایگاه اسپایکر در استان صلاح الدین بودند در سه نوبت کشته و سپس اجساد آنها را در کنار دیگر عناصر داعش دفن کرد.

این عضو گروه تروریستی داعش همچنین اعتراف کرد که در جنایتی دیگر چند سرباز ارتش عراق را به همراه سایر تروریست ها سر بریده است.

دیدگاهتان را بنویسید