نکته عجیب در مورد مهاجم خارجی استقلال

نکته عجیب در مورد مهاجم خارجی استقلال

کوین یمگا دومین گلزن برتر این فصل لیگ برتر ایران است که با زدن دو گل در هفته اول همه را به وجد آورد و در این فصل به خوبی در استقلال درخشید. وی درباره موقعیت و استقلال خود اینگونه صحبت کرد:

شما در پاریس به دنیا آمدید، اما تمام سال های اولیه خود را در ایتالیا گذراندید. چطوری به آنجا رسیدی؟

من فوتبال را در مونتینی شروع کردم، سپس به سنت آن لومون رفتم و در آنجا توسط استعدادیاب های چیهواهوا دیده شدم. اینگونه بود که در 14 سالگی به ورونا آمدم. او مربیگری خوبی در باشگاه جوانان دارد، ما در سال 2012-2013 قهرمانی زیر 23 سال را به دست آوردیم. متاسفانه فرصت حضور در ترکیب اصلی را نداشتم. وقتی قهرمان زیر ۲۳ سال شدی، یوونتوس، اینتر و میلان را شکست دادی. سال بعد اما هیچ بازیکنی به تیم اصلی راه پیدا نکرد و همگی به صورت قرضی به تیم های دیگر فرستاده شدند.

وقتی بین سال های 2015 تا 2018 در 5 تیم حضور داشتید، این دوره را چگونه تجربه کردید؟

در سال 2017 خیلی آسان نبود، من به آسکولی در سری B می رفتم. آنها منتظر فرصتی بودند تا من را جذب کنند. این اتفاق نیفتاد و در آخرین ساعت نقل و انتقالات بالاخره با کارپی قرارداد بستم. خوب نشد، سخت بازی کردم. من موفق شدم در اواسط فصل به پسکارا برسم. جایی که مربی زدنیک زمان بود. من ایده او از فوتبال را دوست داشتم، اگرچه تمرین خسته کننده بود. من چهار بازی اول را با هدایت او انجام دادم و بعد از آن اخراج شد و از تیم جدا شدم. باشگاه های ایتالیایی بازیکنان زیادی را برای کسب تجربه قرض می دهند. من لزوماً این را مثمر ثمر نمی دانم، اما این مسیر من بود و چیزی بود که به رشد من کمک کرد.

وقتی برای اولین بار متوجه شدید که از ایران پیشنهادی دارید چه واکنشی نشان دادید؟

راستش زیاد جالب نبود ولی بعد پرسیدم. من این فرصت را داشتم که از قبل با کمک یک مربی ایتالیایی صحبت کنم. متوجه شدم این باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا بازی می کند و هواداران زیادی دارد. این نظر من را تغییر داد و ترسم از بین رفت. می خواستم چیز متفاوتی را تجربه کنم.

جنبه مالی هم داشت؟

واضح است که آنچه من اینجا دارم بیش از آن چیزی است که از ابتدای کارم در اروپا می دانستم.

از نظر ورزشی انتقال از دانمارک به ایران شکست خورده نیست؟

برای من، سطح اینجا خوب است. من آن را به عنوان یک شکست نمی بینم. من خودم را در باشگاهی می بینم که برای بردن تلاش می کند، ما پیشتاز هستیم و هنوز شکست نخورده ایم. لیگ قهرمانان آسیا را به دلیل برخی مشکلات اداری از دست دادیم.

هواداران چطور هستند؟

آنها بسیار استقبال می کنند. روزی که باید به ایران سفر می کردم، برای رسیدن به فرودگاه در ماشین بودم و تلفنم مدام می لرزید و صدها و صدها پیام دریافت می کرد. وقتی اینستاگرامم را باز کردم، دیدم طرفداران مرا تشویق کردند تا اینکه قراردادم را امضا کردم. من هنوز توی هواپیما نبودم! مجبور شدم همه اعلان ها را خاموش کنم، گوشیم خراب شد. بازی دوم من اینجا اتفاق عجیبی افتاد. قرار بود بیرون از خانه بازی کنیم و وقتی به هتل رسیدیم باید حداقل یک ساعت در اتوبوس منتظر می ماندیم تا پیاده شویم، زیرا طرفداران زیادی وجود داشت. داشتم تیراندازی می کردم، دیوانه کننده بود، اما زیبا. هرگز در زندگی حرفه ای ام این همه شور و اشتیاق ندیده بودم.

هواداران استقلال مرا دیوانه کردند!

پس ایران سورپرایز خوبی برای شماست؟

سورپرایز بسیار دلپذیر. تهران پر از مکان های زیباست و در نهایت تفاوت چندانی با زندگی در اروپا ندارد. من به چندین شهر سفر کرده ام و اینجا واقعا کشوری است که می توانید تمام مناظر را ببینید، هم دریا و هم کوه و هم صحرا. اینجا خوب سازگار شده ام. باشگاه ها فقط اجازه دارند سه بازیکن خارجی داشته باشند، بنابراین انتظارات بالاست. اگر آنها را راضی کنم، چرا نمی توانم مدت طولانی بمانم؟

چگونه زبان را مدیریت می کنید؟

فارسی زبان پیچیده ای است. من می دانم چگونه چند کلمه مانند “سلام” یا “خداحافظ” بگویم. من می دانم چگونه تا 10 بشمارم و رنگ ها را می شناسم، چیزهای مشابه. بسیاری از مردم انگلیسی صحبت می کنند، بنابراین من راحت هستم.

با اوقات فراغت خود چه می کنید؟

هر از گاهی در شهر قدم می زنم تا با هم تیمی هایم غذا بخورم. مکان های خوب زیادی در شهر وجود دارد. درست در کنار ایران مال، بزرگترین مرکز خرید آسیا، یک دریاچه کوچک با رستوران ها و کافه های فراوان وجود دارد، وقتی در هتل هستم گاهی با دوستانم پلی استیشن بازی می کنیم. ویدیوهای زیادی هم می بینم تا بعد از فوتبال آماده شوم. من هنوز مطمئن نیستم که بعداً می خواهم چه کار کنم.

شما در این فصل سه پنالتی به ثمر رسانده اید و طبق گفته Transfermarket از ابتدای دوران حرفه ای خود حتی یک پنالتی را از دست نداده اید.

درست است، بله! سعی می کنم دروازه بان را تماشا کنم تا ببینم آیا او پیش بینی می کند یا خیر. داشتن راز لازم نیست، بلکه آموزش است.

آیا توصیه ای به لیونل مسی دارید؟ (خنده)

فکر می کنم بیشتر لیونل مسی باید به من توصیه کند!

شما مرتب گل می زنید و برای قهرمانی می جنگید، بعد از مشکلاتی که تجربه کردید، این چه چیزی را نشان می دهد؟

این یک چالش هیجان انگیز برای زندگی است. وقتی اومدم اینجا دنبالش بودم. هر مسابقه را برای برنده شدن در آن شروع کنید. هدف اول من این است که مقام اول خود را تا پایان فصل حفظ کنیم و قهرمان ایران شویم. آقای گلی هم یک نکته مثبت خواهد بود. من هنوز هم در پاییز امسال در حال بازی کوارتربک بودم، بنابراین آقای گل بودن شگفت انگیز است.

دیدگاهتان را بنویسید