نکته مسابقه: شرکت مخابراتی همچنان برای قبض های تلفن ثابت هزینه اضافی دریافت می کند

نکته مسابقه: شرکت مخابراتی همچنان برای قبض های تلفن ثابت هزینه اضافی دریافت می کند

روز جدید مدیر روابط عمومی شورای رقابت گفت: درج مبالغ اضافی در قبوض تلفن ثابت توسط شرکت مخابرات ایران و وصول آن از مشترکان اقدامی ضدرقابتی است که با وجود مصوبه شورای رقابت همچنان ادامه دارد.

سپهر دادجوی توکلی افزود: شورای رقابت در پانصد و نوزدهمین جلسه مورخ 26 آبان ماه شورای رقابت پس از وصول شکایات مبنی بر عدم اجرای مفاد مصوبه 509 شورای رقابت در خصوص درج مبالغ اضافی در حساب‌های ثابت و جمع‌آوری مشترکان آن، به محکومیت این شرکت رای دادند.شرکت مخابرات مرتکب رویه ضدرقابتی شد و از قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور درخواست داد تا اجرای این تصمیم غیرقانونی را متوقف کنند.

وی گفت: با وجود این مشکل، متأسفانه هیچ گونه اقدام متقابلی با رویه ضدرقابتی و انحصاری مخابراتی صورت نگرفته و هزینه های غیرقانونی از مشترکان همچنان ادامه دارد.

وی افزود: موضوع پنجاه و نهمین جلسه شورای رقابت، توقف اجرای مصوبه 466 10 خرداد 1400 توسط شرکت مخابرات ایران و درج مبالغ اضافی در قبوض تلفن ثابت و وصول از مشترکین بود.

توکلی گفت: در ماده 3 مصوبه 466 جلسه شورای رقابت درباره «دستورالعمل تعیین هزینه ماهانه تلفن ثابت»، شرکت مخابرات ایران مجبور به اصلاح سیستم خود با ایجاد سامانه حسابداری هزینه ها در چنین مواردی شد. روشی که به موجب آن بهای تمام شده هر خدمت آن شرکت باید به طور جداگانه و دقیق محاسبه و در صورتهای مالی حسابرسی شده آن شرکت لحاظ شود.

مدیر روابط عمومی شورای رقابت افزود: شورای رقابت در 519 جلسه خود در 26 آبان ماه شرکت مخابرات را به اقدامات ضدرقابتی محکوم کرد.

بر اساس دستورالعمل ابلاغی مرکز تنظیم بازار، شرکت مخابرات ایران برای هر مشترک تلفن ثابت در شهر تهران حداقل قیمت ماهیانه 20 هزار تومان را با عنصری به نام خدمات صوتی تلفن ثابت تعیین کرده است که مشترک می تواند با پرداخت مبلغ 4444 دقیقه از خدمات شهری رایگان استفاده کند. مکالمه یا 592 دقیقه مکالمه بین استانی یا 317 دقیقه مکالمه تلفن همراه. این میزان در سایر استان ها و شهرهای کشور متفاوت است.

این تعرفه از ابتدای شهریور برقرار بوده و در قبوض تلفن ثابت لحاظ می شود.

بر اساس این مصوبه، مشترکان تلفن ثابت در تهران باید ماهانه 22 هزار و 500 تومان به عنوان هزینه تعمیر و نگهداری ثابت پرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید