نگارش برنامه هفتم توسعه باید دقیق و منطبق با نیازهای اساسی کشور و مردم باشد/ مجلس آمادگی بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص برنامه هفتم توسعه نیز گفت: برنامه هفتم توسعه باید مسیر کشور را برای یک دوره پنج ساله تعیین کند و در برنامه مشخص شود که آیا دولت ها در حرکت به سمت اهداف و آرمان های خود موفق بوده اند یا خیر.

سلیمی بابیان اینکه متأسفانه زمانی عده ای به این طرح اعتقادی نداشتند و مدعی شدند که کشور به صورت روزمره اداره می شود، گفت: متاسفانه در دوره ای برخی افراد به این طرح اعتقادی نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه نگارش برنامه هفتم توسعه باید دقیق و منطبق با نیازهای اساسی کشور و مردم باشد، افزود: در عین حال که باید آرمان گرایانه باشد، باید منطبق بر واقعیات باشد و بر اساس آن تهیه شود. شناخت ظرفیت ها و توانمندی ها «زیرا پویایی دولت به آرمان گرایی برنامه بستگی دارد که باید به آن توجه ویژه ای شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس تاکید کرد: آرمان گرایی در برنامه باعث ایجاد جهش در حرکت دولت و سایر دستگاه ها می شود و امروز باید در تهیه برنامه هفتم تسریع کنیم و دولت برنامه را به کشور ارسال کند. مجلس در اسرع وقت بلافاصله پس از ارسال لایحه برنامه را سفارش دهید.

وی با تاکید بر اینکه نظم و انضباط و فراگیری در برنامه هفتم توسعه مهم است، گفت: . مشکل نتیجه آن است.”

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: برنامه هفتم توسعه باید قابل اجرا باشد و بیان امیدها و آرزوها در برنامه آفت بزرگی است، زیرا دست یافتنی نیست و باید از آنها پرهیز کرد و بند برنامه باید در آن تعدیل شود. به گونه ای که امکان پذیر باشد..

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی آغاز کار بر روی برنامه هفتم توسعه را دارد و مجلس مصمم به تهیه و تدوین برنامه هفتم متناسب با نیاز کشور است و بر لایحه دولت سیزدهم در اسرع وقت تاکید دارد. برنامه هفتم را به مجلس بفرستید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید