نگاهی به اعزام مدال آوران کشتی جهان به تورلیخانوف قزاقستان / حضور دوباره ستارگان در آلماتی


ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841737

تیم های منتخب کشتی خود را برای مسابقات قزاقستان آماده می کنند که مدال آوران جام جهانی سال گذشته قرار است تا هشت ماه دیگر در یک رقابت بین المللی شرکت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تمرینات و اردوهای تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور قدرتمند در رقابت های جهانی صربستان رصد می شود. حضور در تورنمنت های مختلف بین المللی یکی از اصلی ترین برنامه های آماده سازی آزادکاران و فرنگی ها برای حضور در مسابقات جهانی است تا محمد بنا و پیمان درستکار با گذراندن دوره انتخابی تیم ملی خود بهترین ترکیب را برای سفر به بلگراد و حضور در مسابقات جهانی انجام دهند. جام جهانی 2022 صربستان. آماده شدن.



جام بولات تورلیخانوف قزاقستان که از 12 تا 15 ژوئن در آلماتی برگزار می شود، یکی از مهم ترین مسابقات تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در راه صعود به جام جهانی صربستان است. او در صربستان تأثیرگذار است.

اهمیت مسابقات رنکینگ تورلیخانف باعث شد هم محمد بنا و هم پیمان درستکار نگاه ویژه ای به ترکیب این مسابقات داشته باشند و از این رو با تصمیم کادر فنی تیم های ملی در رشته های آزاد و کشتی، مدال آوران نروژی برای اولین بار در نظر گرفته شده است. تقریباً هشت ماه پس از بازی‌های اسلو، آنها روی تشک شرکت کردند و در یک رقابت بین‌المللی شرکت کردند.

بر اساس تصمیم محمد بنا و پیمان درستکار، دارندگان مدال چهارم و سوم کشتی آزاد که در نروژ سکو را اشغال کردند، در لیست تورلیخانف قرار گرفتند تا با حضور این رزمی کاران برجسته، این مسابقات پررونق شود.

سه مدال طلای آزاد در آلماتی

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات بولات تورلیخانوف قزاقستان حضور دارد که سه دارنده مدال طلای مسابقات جهانی اسلو در ترکیب تیم اعزامی به آلماتی حضور دارند. بدون شک نامدارترین تیم ملی در جدول رده بندی قزاقستان، حسن یزدانی کشتی گیر آزاد وزن 86 کیلوگرم خواهد بود که پس از کسب مدال نقره المپیک اسلو، شهریور سال گذشته در مسابقات جهانی اسلو به مدال طلا دست یافت. این مدال که با شکستن جادوی دیوید تیلور و یزدانی پس از سه شکست مقابل این حریف آمریکایی که آخرین آن باعث از دست دادن تکرار طلای المپیک در توکیو شد، این بار جادوی اسلو را شکست و سوم شد. مدال با پیروزی مقابل تیلور. کسب طلای جهان.

با گذشت هشت ماه از مسابقات جهانی نروژ، یزدانی برای اولین بار در مسابقات قزاقستان روی تشک حاضر می شود، رقابتی که می تواند فرصتی برای تیم صاحب نام تا وزن 86 کیلوگرم آزاد چهار ماه مانده به مسابقات جهانی صربستان باشد. برای همه برای کشتن

کامران قاسم پور دیگر دارنده مدال طلای آزاد قهرمانی جهان نروژ است که در مسابقات قزاقستان روی تشک می رود. رسیدن به مدال طلا. کار کاسمپور در نیمه نهایی به اوج خود رسید، زمانی که او جی دن کاکس دارنده مدال طلا و برنز المپیک آمریکا و جهان را شکست داد و به فینال رسید.

کاسم پور که خود را به عنوان یکی از مدعیان وزن 92 کیلوگرم معرفی کرده است، به عنوان اولین تورنمنت خارجی پس از قهرمانی در اسلو در قزاقستان شرکت خواهد کرد.

دیگر دارنده مدال طلای آزاد اعزامی به قزاقستان، امیرحسین زارع، کشتی گیر آزاد سنگین وزن است که در مسابقات جهانی نروژ شهریور گذشته با کسب مدال برنز، مدال طلای وزن 125 کیلوگرم را برای ایران به ارمغان آورد. مدال زارع در جام جهانی نروژ اولین مدال طلای ایران پس از 32 سال در جام جهانی بود. آخرین بار قبل از زارع علیرضا سلیمانی در مسابقات جهانی مارتینی در سال 1989، کسب طلای دسته سنگین وزن برای ایران بود.

زارع پس از کسب برنز المپیک و طلای جهان در مسابقات قزاقستان حضور دارد تا هشت ماه دیگر به تشک اعزام شود، اما مصدومیت شدید حضور او در قزاقستان را با مشکل مواجه کرده است، هرچند کادر فنی و پزشکی آزاد در تلاش هستند تا زارع را به تورلیخانف بیاورند. مسابقات با تمرینات ویژه

دعوتنامه 5 مدال جهانی برای قزاقستان

قزاقستان نیز مانند کشتی آزاد، اولین مدال آور جهان و المپیک در کشتی خواهد بود و در فهرست محمد بنا در مسابقات تورلیخانف پنج مدال آور جهان و المپیک حضور دارند.

محمدرضا گرایی بدون شک برجسته ترین چهره حادثه غرق شده در قزاقستان است. ملی پوش وزن 67 کیلوگرم که سال گذشته رویایی داشت و دو مدال طلا هم در المپیک و هم در سراسر جهان کسب کرد. او حالا که هشت ماه از مسابقات بین المللی فاصله دارد، یکی از معروف ترین مبارزان آلماتی خواهد بود که با خونسردی بی نظیر خود چشم ها را به خود خیره می کند.

میثم دلهانی دیگر دارنده مدال طلای کشتی جهان در مسابقات قزاقستان است. تیم ملی تا وزن 63 کیلوگرم در مسابقات جهانی 2021 نروژ در سال 2021 پس از ناکامی در راهیابی به مسابقات جهانی نورسلطان در سال 2019 پس از از دست دادن دست خود در جدول رده بندی موفق به کسب طلا شد و اولین مدال جهانی خود را به پر رنگ ترین مدال تبدیل کرد. دلهانی که از شهریور ماه گذشته در مسابقات بین المللی حضور نداشت، در تورنمنت تورلیخانف نیز حضور خواهد داشت.

محمد علیگارای دیگر مدال آور نروژ جام جهانی نروژ بود که باید در تورنمنت قزاقستان شرکت می کرد اما در کشتی وزن 77 کیلوگرم مدال برنز اسلو از ناحیه زانو آسیب دید تا آلماتی حذف شود.

پیمان پشتام دیگر مدال آور جهان در مسابقات شرکت کننده در مسابقات قزاقستان است. مسابقات جهانی نروژ که در پایان تابستان گذشته در نروژ برگزار شد، آخرین مسابقه ای بود که پشتام در آن شرکت کرد و مدال برنز گرفت. تیم ملی کشتی فرنگی تا 92 کیلوگرم پس از برنز جهان در اسلو، اولین رقابت های بین المللی خود را پس از مسابقات جهانی در آلماتی تجربه می کند.

نام علی اکبر یوسفی یکی از پدیده های مبارزه در جام جهانی نروژ نیز در لیست اعزام شدگان به این مسابقات قرار دارد. تیم ملی وزن 130 کیلوگرم پس از قهرمانی در جام جهانی امید 2019 و جام جهانی 2021 نروژ در رده بزرگسالان طلا گرفت و یکی از طلایی های این مبارزه بود. یوسفی پس از جام جهانی در هشت ماه گذشته در رقابت های بین المللی دیگری شرکت نکرده است و مسابقات قزاقستان اولین مسابقه او پس از درخشش در نروژ است.

دیدگاهتان را بنویسید