نگاه سکولار به دولت تدبیر، فرهنگ کشور را دفع کرده است


زمان: 15:13
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842632

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تشریح دستاوردهای فرهنگی کشور تا افق 1404 گفت: نگاه سکولار دولت تدبیر و امید فرهنگ کشور را کند می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت‌الاسلام حسن ملک محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز، با تشریح فعالیت‌های فرهنگی دولت‌های مختلف برای رسیدن به افق فرهنگی در سال 1404، گفت: پیش‌بینی می‌کنند نقشه شوم استکبار جهانی تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و سونامی فرهنگی است.

وی افزود: تمام جنبه استکبار جهانی این است که فرهنگ اصیل اسلام که دلیل اصلی انقلاب اسلامی و پیروزی اسلام بر کفر در دفاع مقدس و حضور مدافعان حرم در مقاومت و مقاومت است. ملت ایران در برابر توطئه های جهانی.استکبار.«چالش.

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری سال هاست که تاکید دارند فرهنگ اصیل اسلامی و فرهنگ غدیر، عاشورا، انتظار، فرهنگ ولایت و امت، فرهنگ جهاد است. و شهادت و فرهنگ امید و نشاط در جامعه گسترش یابد. به آرامی

ملک محمدی گفت: متأسفانه دولت تدبیر و امید با نگاه سکولار و بعضاً با گرایش های غربی کار کرد، بنابراین انگیزه ای برای کار در حوزه فرهنگی وجود نداشت و توجه چندانی به این موضوع نداشت، اما سیزدهمین جهاد و معیشت دولت انقلابی و مشکلات اقتصادی مردم. او در راس برنامه ها قرار دارد، او در عرصه فرهنگ کار خوبی انجام داده است.

وی افزود: البته دولت سیزدهم برای ساماندهی حوزه فرهنگی از ایده آل فاصله زیادی دارد و باید با توجه عمیق، دقیق و همه جانبه به حوزه فرهنگی توجه داشته باشد، بنابراین باید هم افزایی خوبی بین نهادهای فرهنگی مانند رسانه ملی، وزارتخانه وجود داشته باشد. سازمان اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، رسانه ها، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، حوزه های علمیه، مراکز دانشگاهی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش) و نهادهایی مانند بسیج، سپاه و … برای تحقق اهداف فرهنگی در افق 1404 وجود داشته باشند. .

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر حرکت فرهنگی باید با حمایت دولت سیزدهم ایجاد شود؛ از سوی دیگر باید با حمایت دولت سیزدهم حرکت فرهنگی ایجاد شود. این حرکت فرهنگی باید جامعه را در مسیر اهداف متعالی و نورانی امام راحل و مقام معظم رهبری یاری کند.

ملک محمدی تاکید کرد: با همدلی و هم افزایی مجلس و دولت بر اساس منویات مقام معظم رهبری می توان تا سال 1404 اقدامات انقلابی در عرصه فرهنگ انجام داد تا نهضت فرهنگی مدنظر حضرت آقا در جامعه.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید