نگذارید مغازه برای زائران باز کنند


ساعت: 14:52
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880193

در جلسه ستاد اربعین حسینی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

جلسه ستاد اربعین حسینی (ع) صبح امروز به ریاست معاون عمرانی استاندار در محل اتاق بحران استانداری برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، جلسه اربعین حسینی در سالن جلسات مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویر احمد برگزار شد.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به ایام شهادت امام جواد علیه السلام گفت: تلاش می شود زیرساخت های اربعین امسال در خور شأن شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام فراهم شود. بر آنها باشد .

حاجی زاده با بیان اینکه پس از گذشت دو سال از کرونا اگرچه مشکلاتی در زیارت اربعین وجود داشت، این سفر ادامه یافت، گفت: با وجود مشکلات اربعین، این حماسه بزرگ متوقف نشد و با فروکش شدن تب آن شاهد حضور میلیونی هستیم. در بیایید این حماسه باشیم.

این مسئول گفت: استانی که 100 درصد شیعه است و امامان و سادات زیادی دارد باید برای اربعین به احترام مردم آن استان تلاش کند. برای اربعین نباید از یادداشت و مقاله استفاده کنیم زیرا رسالت همه ما این است که این مراسم را با شکوه برگزار کنیم، برای اربعین در همه جا. اگر هزینه ها لازم باشد من و استاندار مسئولیت آن را بر عهده می گیریم.

وی با بیان اینکه همه مشغول کار هستند و متولیان باید به آن سمت بروند، گفت: وام از سوی فرماندار رز اعطا شده است و این وام باید با انتخاب پیمانکار برای شروع کار زائر سرا پیگیری شود.

این مسئول گفت: دو میلیارد اعتبار برای این منظور در نظر گرفته شده که یک میلیون تومان آن تخصیص یافته و برنامه های ابلاغی باید تا 8 مرداد ماه اجرایی شود.

وی افزود: اربعین یک معضل جهانی، ملی و استانی است و در اولویت قرار دارد و نهادها باید با تمام امکانات تلاش کنند.

مدیر حج و زیارت استان گفت: 581 نفر برای اعزام اربعین روز گذشته در سامانه ثبت نام کردند که بیشتر آنها مربوط به شهرستان های بویار احمد، دهدشت و سایر شهرستان ها هستند.

کوامی نژاد گفت: امکان اعزام 60 تا 70 هزار نفر در سال جاری وجود دارد و خواستار تسریع در صدور گذرنامه است.

وی افزود: شلوغی حمل و نقل زمینی در هنگام بازگشت زیاد است، از طرفی نباید اجازه داد برای زائران مغازه باز کنند و بیش از 300 هزار تومان دریافت کنند.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی استان در این جلسه گفت: در جلسات قبلی که تجمع اربعین نام داشت، مطالبات و انتظارات به منظور برقراری نظم و امنیت اعلام شد.

سرهنگ محمدی سیرت گفت: باید انتظارات و خواسته ها برآورده شود تا شاهد امنیت و نظم بیشتر باشیم. در این مسیر شهرستان گچساران بیشترین تردد را دارد. در سال های اخیر تعداد زیادی از زائران پاکستانی در قالب 70 اتوبوس با مشکل مواجه شده اند اما مشکلات آنها حل شده و اعزام شده اند.

این مسئول گفت: قبل از اعزام کاروان ها، محل حرکت به پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام شود تا کار اعزام زائران به درستی پیگیری شود. با برپایی این موکب ها باید مشکلات آنها حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید