نگرانی از برخورد مسئولان با زنان کهگیلویه و بویراحمدی/ تعداد رادیولوژیست های زن باید افزایش یابد.


ساعت: 16:24
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915904

وجود رادیولوژیست های زن و افزایش تعداد آنها در کهگیلویه و بویراحمد می تواند دسترسی زنان را به مراکز درمانی برای سونوگرافی و درمان تسهیل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، بسیاری از بانوان ترجیح می دهند خدمات سونوگرافی خود توسط پزشکان زن انجام شود و به مردان اجازه سونوگرافی را نمی دهند.

زنان در مقاطع مختلف در مراکز درمانی به ویژه سونوگرافی جهت های مختلفی دریافت می کردند، اما به دلیل کمبود پزشک رادیولوژیست، اقدامات پزشکی انجام نمی دادند.

این زنان بر این باورند که سونوگرافی باید با حضور زن و همجنس انجام شود، اما نبود این امر باعث می شود زنان به مراکز درمانی مراجعه کنند که سونوگرافی توسط مردان انجام می شود.

4b5861e2 aa33 4f45 9bd3 6eb1857d9f96 خبر خاکستری

در همین راستا خانم کهگیلویه و بویار احمدی در گفت و گو با صبح زاگرس اذعان داشتند: اگر خانم هایی هستند که متخصص هستند و می توانند سونوگرافی انجام دهند، باید این متخصصان شناسایی و با اعطای مجوزهای درمان و سونوگرافی دسترسی به آنها به راحتی فراهم شود. این مشکل.

این بانوان در ادامه به کمبود رادیولوژیست زن در استان اشاره کردند و ادامه دادند: در سال های اخیر تعداد رادیولوژیست های زن در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافته است و تلاش ها و دغدغه هایی در این زمینه موثر بوده است اما وجود دارد. هنوز کمبود در بخش های مختلف می توانید یکدیگر را ببینید

در پایان افزودند: در غیاب رادیولوژیست گاهی لازم است خانم ها برای دسترسی به استان های همجوار مراجعه کنند که علاوه بر هزینه، خطراتی از جمله تصادفات ناشی از مسافت طولانی را به همراه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس گفت: بیش از 6 رادیولوژیست زن در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بانوان می توانند با تماس با آنها نیازهای درمانی خود را پیگیری کنند.

ee31ea8b b9f6 4a2e 97fd 31475695e876 خبر خاکستری

محمد غلام نژاد با بیان اینکه هر ساله افراد جدیدی از رادیولوژیست های زن به این آمار اضافه می شوند و تعدادی از آنها رو به کاهش است، گفت: علاوه بر رادیولوژیست های زن، رادیولوژیست های مرد نیز می توانند در این زمینه کمک کنند.

وی در پایان تاکید کرد: در پایان ماه جاری نیروهای متخصص را به کهگیلویه و بویراحمد و به کشور اعزام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید