نگرانی بزرگ پرسپولیس بعد از گشت عجیب استقلال

نگرانی بزرگ پرسپولیس بعد از گشت عجیب استقلال

سعید صادقی وینگر فصل گذشته گل گهر سیریان که عنوان بهترین پاسور لیگ بیست و یکم را از آن خود کرد به شدت مورد تشویق پرسپولیس و استقلال قرار گرفت. هر ساعت خبر نزدیک شدن او به یکی از دو تیم پخش می شد و در نهایت وقتی حضور صادقی در استقلال قطعی به نظر می رسید به سرخپوشان روی آورد. چرخش ناگهانی صادقی به قدری برای استقلالی ها سخت بود که محمد مومنی از اعضای هیئت مدیره این باشگاه مدعی شد پرسپولیسی ها به او قول حضور در جام جهانی را داده اند. این بیانیه استقلال دراگان اسکوچیچ در تیم ملی را زیر سوال برد و با واکنش تند فدراسیون فوتبال مواجه شد. با وجود این ماجرا اما درگیری بر سر جذب صادقی می تواند به کیفیت فنی این بازیکن لطمه بزند. این همه لعاب در تصمیم گیری، تاخیر و تعلل قطعاً توقع صادقی را بالا می برد. آیا می تواند این فشار را تحمل کند؟

همان داستان های پارسال
با ماجراهایی که امسال در ماجرای جابجایی سعید صادقی رخ داد، آشنایی نداشتید؟ ما پارسال هم همین داستان ها را درباره رضا اسدی داشتیم. او هم ناگهان تبدیل به گزینه جذاب نقل و انتقالاتی شد و همیشه بین پرسپولیس و استقلال تردید داشت. برخی مدام نشانه شناسی بودند. چه پسر عمویش پست گذاشته باشد چه پسر عمویش در صفحه قلب قرمز و آبی درباره دوستش نظر گذاشته باشد. در نتیجه صفحات فوتبالدوستان طرفداران زیادی پیدا کرده و البته رقم قرارداد آقای اسدی در حال بالا رفتن و بالا رفتن است. نتیجه این جو این بود که هواداران پرسپولیس از همان دقیقه اول انتظار داشتند اسد برود و بهترین فوتبال ممکن را ارائه دهد. طبیعتا این خواسته ها از توان هافبک دفاعی سرخپوشان خارج بود. در نتیجه شروع ضعیفی داشت و از همان لحظه اول تحت فشار بود. به همین دلیل مدام تمرکز و کیفیت خود را از دست داد و کار به جایی رسید که برای پایان فصل و جدایی از پرسپولیس یک دفترچه خاطرات در صفحه شخصی خود قرار داد! حالا بیم آن می رود که برای سعید صادقی هم همین اتفاق بیفتد. آنها فقط طرفداران آنها نیستند. ضمن اینکه جمع کثیری از هواداران استقلال نیز منتظر بازیکنی هستند که جواب «نه» داده اند تا کوچکترین لغزشی برای متهم کردن او پیدا کنند. سعید صادقی بعد از این همه آشفتگی حالا فرصت چندانی برای اثبات حیثیت خود ندارد و باید از ابتدا یک میخ به سرش بزند وگرنه با موجی از ملامت ها مواجه خواهد شد.

امان از فضای مجازی
ما در فوتبال ایران قربانیان زیادی از این مدل داشته ایم. کسانی که به لطف جاسوسی سایبری تبدیل به بمب انتقالی شدند و در عمل خیس نشدند. به عنوان نمونه استقلال محمد حسین کنعانی زادگان یا امین قاسمی نژاد را در نظر بگیرید. پرسپولیس سال گذشته هم در تاریخ رضا اسدی با این مشکل مواجه بود. علاوه بر مدیران برنامه که بسیار زیرکانه قرارداد بازیکنان خود را افزایش می دهند، در این مورد باید به هیجان غیرمعمول صفحه های هواداران اشاره کرد. کسانی که خواسته یا ناخواسته از بازیکنان معمولی برای سود یا نه “غول” می سازند و خفاش خفاش می کنند. این در نهایت با بالا بردن غیرعادی توقعات و کاهش عملکرد او به خود بازیکن آسیب می رساند. همیشه از این چیزها صحبت می شود، اما باز هم تا تابستان که می رسد، یک بمب دیگر به اصطلاح وجود دارد که همان مسیر را از اول تا آخر رها می کند. پارسال اسد بود امسال انصافا ببینیم سال دیگه با صفر بازی ملی کدوم بازیکن “مارادونا” میشه!؟

صادقی: نباید به استقلال می رفتم
سعید صادقی هافبک ملی پوش فصل گذشته گل گهر پس از کش و قوس های فراوان روز گذشته با عقد قراردادی دو ساله رسما به پرسپولیس پیوست. وی پس از امضای قرارداد با پرسپولیس در جمع خبرنگاران گفت: بسیار خوشحالم و خدا را شکر که به آرزوی خود رسیدم و با تیم بزرگ پرسپولیس قراردادی 2 ساله بستم. من 4 سال شاگرد گل محمدی بودم و او را خوب می شناختم. من با این شناخت پرسپولیس را انتخاب کردم و علاقه زیادی به این تیم داشتم.»

او درباره مذاکرات با استقلال گفت: این اتفاق نیفتاد. فصل گذشته بعد از مسابقات لیگ برتر باید با پرسپولیس قرارداد می بستم که خوشبختانه به تیم ملی دعوت شدم. بعد پدربزرگم فوت کرد و من نتوانستم به باشگاه بیایم. وگرنه از ابتدا تصمیم گرفته بودم به پرسپولیس بیایم.

گویا در قرارداد صادقی آمده است که در صورت دریافت پیشنهاد اروپایی می تواند از پرسپولیس جدا شود. اما او شخصاً گفت که این درست نیست. هافبک جدید پرسپولیس درباره جاه طلبی هایش در این تیم و رقابت با تیم های ملی پرسپولیس گفت: در همه تیم ها رقیب داشتم، پرسپولیس تیم بزرگی است و رقبای بزرگ تری هم دارم. سعی می کنم جایگاهم را در تیم پیدا کنم.

دیدگاهتان را بنویسید