نگرانی های انرژی و امنیت غذایی جهانی را به فرصتی برای همکاری تبدیل کنید


زمان: 18:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839366

معاون وزیر امور خارجه اسلواکی در دیدار با معاون وزیر امور خارجه اسلواکی گفت: نگرانی جهانی برای انرژی و امنیت غذایی باید به فرصتی برای تعامل، همکاری و همبستگی در صحنه جهانی تبدیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) 16 اردیبهشت در دیدار اینگرید بروتکووا معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلواکی با هیئت همراه گفت: نگرانی های جهانی امنیت غذایی و انرژی امنیت» که دو رکن راهبردی امنیت ملی همه کشورها هستند، باید به فرصتی برای تعامل، همکاری و حتی همبستگی در عرصه جهانی تبدیل شود تا همه ملت‌ها چشم‌انداز داشته باشند.

وی گفت: امروز همه از جمله کشورهای اروپایی به رویکرد و دیدگاه درست ایران در یکی دو دهه اخیر برای حل مشکلات عراق، افغانستان و سوریه پی برده اند. شکست سیاست‌های آمریکا و برخی از دولت‌های اروپایی در منطقه نه تنها مقصر آن دولت‌ها، بلکه تقصیر مردم کشورهایی است که بیشترین هزینه‌ها و آسیب‌ها را در نتیجه اجرای این سیاست‌های غلط متحمل شده‌اند.

باقری با تشریح جایگاه اصولی حقوق بشر در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: ابعاد و پیامدهای تامین نیازهای اساسی مردم افغانستان و مشکلات ناشی از آن به ویژه پدیده مهاجران افغانستانی را اروپایی ها انجام می دهند. .

معاون وزیر امور خارجه با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای اروپایی بویژه در اروپای شرقی، خواستار رفع موانع لازم بر سر راه توسعه روابط و برگزاری کمیته مشترک اقتصادی در هفته آینده شد تا زمینه ساز توسعه روابط شود. گسترش روابط دوجانبه.معرفی شد.

خانم اینگرید بروتکووا با تاکید بر جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی اسلواکی به عنوان یک شریک مهم در توسعه روابط دوجانبه و منطقه ای، خواستار ایجاد رایزنی های مستمر بین وزارتخانه های امور خارجه دو کشور در زمینه توسعه روابط دوجانبه و منطقه ای شد. مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی از این طریق می تواند علاوه بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه و اروپایی با ایران، به تقویت روابط عمومی نیز کمک کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید