نگرانی و بی اطلاعی از وضعیت تاج زاده

نگرانی و بی اطلاعی از وضعیت تاج زاده

روز جدید فخرالسادات محتشمی پور درباره دستگیری همسرش مصطفی تاج زاده گفت: به دلیل عدم اطلاع از وضعیت همسرم به شدت نگران جان او هستیم. و انتظار می رود آقای تاج زاده با برنامه ریزی مناسب هر چه زودتر آزاد شود. در این زمینه نیازی به عذرخواهی و دلجویی نیست و از آنجایی که آقای تاج زاده تاکنون چنین درخواستی نداشته است، این بار هم نخواهد داشت.

وی درباره دستگیری همسرش گفت: اکنون در مقطعی خاص و حساس از تاریخ کشورمان به سر می بریم. زمانی که لازم است همه دلواپسان دور هم جمع شوند و راه حلی برای حل مشکلات و برون رفت از بحران های خطرناک بیابند. تکمیل برجام برای حل هر چه سریع‌تر پیامدهای آن ضروری است و مسائل و چالش‌های داخلی و خارجی زیادی وجود دارد که ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که با هم فکر کنیم و با آنها همدلی کنیم.

وی افزود: خیلی عجیب است که در چنین شرایطی آقایان به این نتیجه رسیده اند که آقای تاج زاده را که یک منتقد اصلاح طلب و وظیفه شناس است و باید از نقطه نظر ایشان برای رفع مشکلات موجود استفاده کنند، دستگیر کنند. پیام خوبی برای مردم ارسال نمی کند، بلکه نشان دهنده سردرگمی و اختلاف نظر بین تصمیم گیرندگان و نهادهای امنیتی است.

به دلیل عدم اطلاع از وضعیت همسرم، به شدت نگران زندگی او هستیم

فخرالسادات محتشمی پور با ابراز امیدواری برای آزادی هر چه زودتر سید مصطفی تاج زاده گفت: به دلیل عدم اطلاع از وضعیت همسرم به شدت نگران جانش هستیم. و انتظار می رود آقای تاج زاده با برنامه ریزی مناسب هر چه زودتر آزاد شود. در این زمینه نیازی به عذرخواهی و دلجویی نیست و از آنجایی که آقای تاج زاده تاکنون چنین درخواستی نداشته است، این بار هم نخواهد داشت.

از محتوای پرونده تاج زاده و وضعیت وی اطلاع دقیقی نداریم

وی درباره آخرین وضعیت زندانی سید مصطفی تاج زاده نیز گفت: متأسفانه از شامگاه 26 تیرماه تا امروز اطلاع دقیقی از محتوای پرونده و وضعیت وی نداریم. در حالی که حق مسلم مردم این است که خود و وکلای آنها و همچنین اعضای خانواده از وضعیت خود اطلاع داشته باشند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی درباره پرونده سید مصطفی تاج زاده تنها از سوی برخی رسانه های خاص صورت می گیرد، گفت: روند فعلی بسیار نگران کننده است. زیرا قطعاً پرونده هایی وجود خواهد داشت و روند احضار و دستگیری بعد از دستگیری آقای تاج زاده دلیل بر اشتباهی است که طی شده است.

تاج زاده دو هفته است که به نشانه اعتراض روزه گرفته است

وی گفت: در تحقیقات شعبه دوم دادسرای مقدس به من گفتند که کیفرخواست آقای تاج زاده صادر شده و پرونده در دادگاه است. همسرم قبلا گفته بود که اگر تا دو هفته دیگر پرونده او به دادگاه ارسال نشود، سریعا اعتراض خود را آغاز خواهد کرد. اکنون با وجود ارسال پرونده، هنوز دادگاهی برای آنها تشکیل نشده و با این حال دو هفته است که در اعتصاب غذا هستند.

وی افزود: عمده ادعاهای آقای تاج زاده همان انتقادات صریح ایشان و آنهایی است که قبلاً مطرح شده و ادعای جدیدی وجود ندارد. همسرم تاکنون به هیچ سوالی پاسخ نداده و اعلام کرده است که در هیچ دادگاهی شرکت نخواهد کرد تا شکایتش از دبیر شورای نگهبان رسیدگی نشود.

آقایان بدانند که مسئول هر خطر احتمالی سلامت جسمانی همسرم هستند و باید پاسخگو باشند.

فخرالسادات محتشمی پور گفت: البته با توجه به شرایط سنی آقای تاج زاده و وضعیت بیماری و همچنین فصل تابستان، روزه داری مستمر قطعا برای ایشان خطرناک است و مردانی که این گونه رفتار می کنند باید بدانند که مسئول هستند. برای هر گونه خطر احتمالی برای سلامت جسمانی همسرم و باید پاسخگو باشم
وی در پاسخ به اینکه آیا در روز عید سعید فطر جدا از تماس تلفنی کوتاهی با همسرش صحبتی داشته است یا خیر، گفت: اصل نگه داشتن آقای تاج زاده در سلول انفرادی بیهوده است. چون به قول آقایان وقتی شخصی پرونده ای داشت و اعلام می کرد که در دادگاه حاضر نمی شود، قرار بود دادگاه را تشکیل دهند و حکم خود را اعلام کنند و در نهایت او را برای «گذراندن حکم» به زندان عمومی منتقل کنند.

تاج زاده گفت سوال را پس نداده و نخواهد داد

همسر سید مصطفی تاج زاده ادامه داد: وقتی همسرم با من تماس گرفت ده روز از دستگیری او می گذشت. آقای تاج زاده در آن تماس گفت: بازجویی برنگشته و برنمی گردد. او در هیچ دادگاهی شرکت نکرد، مگر اینکه به زور گرفته شود، و به آقایان گفت که دادگاهش باید ظرف دو هفته تشکیل شود، وگرنه به سرعت اعتراض خود را آغاز خواهد کرد.

دو اتهام برای تاج زاده مطرح شد

وی بیان کرد: اتهام آقای تاج زاده دو فقره یکی امضای بیانیه اعتراضی مربوط به اعمال خشونت آمیز علیه معترضان آبان ۱۳۹۷ و دومی تجمع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت است.

محتشمی پور گفت: آقای تاج زاده چند کتاب از آثار شهید مطهری را از من خواستند و وقتی به ایشان گفتم این کتاب ها را بارها خوانده اید؟ گفت کتاب دیگه ای بهش نمیدن ولی به هر حال 2 تا کتاب دیگه برای همسرم آماده کردم که نمیدونم بهش دادن یا نه؟

وی در خصوص دستگیری سید مصطفی تاج زاده گفت: اگر آقای تاج زاده در سلول انفرادی نگهداری شود به ویژه پس از ارسال پرونده به دادگاه کاملا غیرقانونی است.

آنها می گویند که باید از وکلای منصوب خودشان استفاده کرد. قطعا مورد قبول تاج زاده نخواهد بود
از طرفی نه با ما و نه با وکلای مربوطه بحثی مبنی بر تغییر انتصاب ایشان مطرح نشد. وکلا را قبول نکردند و می گویند از وکلایی که خودشان تعیین کرده اند استفاده شود. سوالی که قطعا مورد قبول آقای تاج زاده نخواهد بود.

دیگر نمی دانیم تاج زاده کجاست

وی گفت: آقای تاج زاده در این یک ماه فقط دو بار با من و مادرشان تماس تلفنی داشته است. و با اینکه آقایان از من خواستند که داروهای همسرم را برایشان ببرم، اما نمی دانم الان در چه وضعیتی هستند. آقای تاج زاده در آخرین صحبتی که با من داشت گفت که در زندان دوال اوین زندانی است اما امروز دیگر نمی دانیم کجاست؟ بنابراین من احساس خطر می کنم که جان آقای تاج زاده را نجات دهم و به او هشدار می دهم که سلامتی خود را حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید