نگران افزایش بیماران جدید مبتلا به بیماری عروق کرونر در مازندران هستیم/ مسافران نیاز به تزریق نوبت سوم دارند.


ساعت: 12:03
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817067

عباس علیپور گفت: از افزایش تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب و دو برابر شدن موج ششم در مازندران که احتمال وقوع آن در هفته های دوم و سوم فروردین ماه وجود دارد، بسیار نگران هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس علیپور در گفتگو با خبرنگار بلاغ اظهار داشت: با توجه به ورود مسافران زیاد به مازندران و احتمال عدم اقدامات بهداشتی و واکسیناسیون ناقص این افراد، به شدت نگران افزایش تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب و موج ششم است. اوج ما در حومه شهر هستیم که احتمالاً در هفته های دوم و سوم آوریل برگزار می شود.

وی گفت: وضعیت فعلی استان از نظر عفونت، بستری و فوتی بد نیست اما هنوز به شرایط قبل از موج ششم نرسیده ایم.

به گفته علیپور، این وضعیت در حال حاضر مازندران است که بستگی به میزان امنیت مردم و میزان ارتباطی که بین آنها صورت گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: حدود 60 درصد افراد بالای 18 سال دانشگاه علوم پزشکی مازندران تا کنون نوبت سوم واکسن کراون را تزریق کرده اند.

وی گفت: مسافران و شهروندان باید نوبت سوم واکسن خود را تزریق کنند که در روزهای آینده بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش بالا، در 24 ساعت گذشته 24 بیمار مشکوک به کرونا در استان بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری شدند.

در این مدت 27 مظنون در بیمارستان بستری و از بیمارستان ترخیص شده و درمان خود را در منزل ادامه خواهند داد.

در حال حاضر 106 بیمار در این مراکز بیماری های عروق کرونر قلب بستری هستند که از این تعداد 47 نفر در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.
در دانشگاه علوم پزشکی بابل هم اکنون 56 بیمار مشکوک به عروق کرونر در بیمارستان بابل بستری هستند و در 24 ساعت گذشته 5 بیمار جدید بستری و 12 بیمار ترخیص شده اند.

همچنین 12 بیمار در بخش های مراقبت ویژه بستری شدند.
بر این اساس، شب گذشته با شناسایی 29 بیمار جدید عروق کرونر، تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی مازندران و بابل به 162 نفر رسید که حال 59 نفر وخیم گزارش شده است.

بر اساس گزارش ها، تعداد جان باختگان امروز مازندران به سه نفر رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید