نگرش به نظام فکری شهید حاج قاسم سلیمانی

ساعت: 20:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۵
کد خبر: 1922108

شهید سلیمانی در توضیح این مطلب، در ادامه مکتب امام، مکتب سلیمانی را ترسیم می کند و به بحث عدالت می پردازد و تبیین نظام اجتماعی را کامل می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی شیرازی در یادداشتی می نویسد: نظام اجتماعی دیگر و مشکلات اساسی و اساسی در نظام فکری شهید بزرگوار جبهه مقاومت و صاحب مکتب حاج قاسم، نظام قضایی اسلام است.
در نگاه شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی، نظام قضایی اسلامی، مطلوب ترین نظام قضایی محسوب می شود که طرفدار برقراری عدالت و انصاف است.
عدالت یکی از ارزش هایی است که مردم هرگز از مطالبه آن دست بر نمی دارند. زیرا فطرت انسان و سنت بزرگ الهی مبتنی بر عدالت است.
شهید سلیمانی در یادواره شهدای ملایر می گوید: مردم را باید به مسائل اساسی هدایت کرد… اگر جامعه به این سمت هدایت شود جامعه در همه امور فهیم می شود… باید به مسائل اساسی توجه کرد. “
یکی از موضوعاتی که او به آن پرداخت، بحث عدالت بود. وی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کرمان به عرصه عدالت در نگاه و سیره امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: امام فصل جدیدی در عدالت ایجاد کرد.
وی در همین سخنان گفت: اگر من مسئول امروز خوابیدم و یک شب در فقیرانه شان در خانه فقیرانه شان ماندم و درد فقر را فهمیدم، اگر مشکلشان حل نشود رحمت است. . من (در این موضوع) او جلوتر بود.”
شهید سلیمانی در روز جهانی مسجد گفت: برجستگی امام در ارتباط با همه مراجع عظام و علما، شجاعت و استقرار حکومت اسلامی بر ماهیت و هویت همه ارکان دین بود.
یکی از مسائل اساسی از نظر امام هویت بخشیدن به عدالت اجتماعی و توجه به محرومان و مستمندان و ریشه کنی فقر است.
شهید سلیمانی در توضیح این مطلب، در ادامه مکتب امام، مکتب سلیمانی را ترسیم می کند و به بحث عدالت می پردازد و تبیین نظام اجتماعی را کامل می کند.
این شهید بزرگوار و وارسته، قضاوت مبتنی بر عدالت را مهمترین رکن دستگاه قضایی دانست و معتقد بود که عدالت باید بر همه ارکان حاکمیت جامعه و همچنین بر دستورات و اقدامات فرماندهان و مسئولان در همه عرصه ها سایه افکند. محیط های نظامی
با این دیدگاه خود را بر دیگران مقدم نمی دانست و خود را حق خاصی نمی دانست و در برخورد با او رئیس را بر سرباز و کارگر ترجیح نمی داد و قضاوت خود را معطوف به تقوا و تقوا می کرد. صداقت مردم
شهید سلیمانی در حوزه مدیریت با تاکید بر عدالت اجتماعی وظایفی را برای خود بر عهده گرفت:
1. برقراری عدالت و مشارکت.
2. مبارزه با ظلم و ستمگران;
3. مبارزه با تبعیض و فساد.
4. حمایت از مظلوم و مظلوم;
5. رعایت عملی دستورات شرعی;
6. رعایت تعهدات قانونی و مقررات اسلامی;
7. احترام به حقوق افراد از هر دینی.
8. برخورد شجاعانه و قاطعانه با تخلفات و انحرافات.
9. تأمین حقوق نیروهایمان و توجه به حقوق مردم.
10. مقید به ترجیحات و ملاحظات سیاسی نباشند.
11. تصمیم گیری صحیح و به موقع.
12. توجه جدی به سلامت و کارآمدی سپاه قدس و جبهه مقاومت.
13. تبدیل سپاه قدس به پناهگاه و سرپناه مستضعفان جهان.
14. جلوگیری از اراذل و اوباش و مردان مسلح از نشان دادن قدرت خود با زور و مبارزه با آنها.
15. جهل دوستان و اقوام دور و نزدیک در مبارزه با فساد و ظلم;
16. برافراشتن پرچم حق و فرو نشاندن باطل;
17. استفاده از عناصر مؤمن، صالح، پارسا، شجاع، قابل اعتماد و قدرتمند.
18. افزایش محبوبیت سپاه قدس در بین مردم ایران و جهان.

دیدگاهتان را بنویسید