نیاز به بازنگری در گشت ارشاد است/ نیاز به تجدید مدیریت و مدیریت جدید داریم

نیاز به بازنگری در گشت ارشاد است/ نیاز به تجدید مدیریت و مدیریت جدید داریم

رئیس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به مطالبات اساسی و جدی مردم توجه شود، تاکید کرد: باید بپذیریم که نیازمند نوسازی حکمرانی و حکمرانی جدید هستیم و البته اگر حکمرانی در زمان و جغرافیای خود اتفاق نیفتد. خیر مفید است؛ وقتی جوانی امیدی ندارد، نمی تواند ازدواج کند و حتی نمی تواند آرزوی خرید خانه و ماشین داشته باشد، برآوردن این خواسته ها در 40 سالگی برای او ارزشی ندارد، بنابراین مدیریت باید در زمان خودش اتفاق بیفتد. و جغرافیا

محمدباقر قالیباف صبح امروز (سه شنبه 24 آذرماه) در نشست دوستانه با دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس که به مناسبت روز دانشجو در محل این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: این روز را به همه برادران و خواهران عزیز تبریک می گویم. در این روز عزیز و ضمن خیر مقدم به اساتید حاضر در جلسه و همکارانم در شورای اسلامی، باعث خوشحالی من شد که این فرصت به من داده شد تا به دانشگاه تربیت مدرس برگردم که بخشی از عمرم و بهترین دوران را در آنجا گذرانده ام. زندگی من در این دانشگاه خدا را شاکرم که امروز این فرصت را دارم که در این دانشگاه در خدمت دانشجویان باشم.

رئیس شورای اسلامی شهر ضمن تجلیل از اساتید خود در این دانشگاه گفت: استاد حسین شکوری; استادی که با وجود کهولت سن و بیماری، همیشه بیشترین زمان را به شاگردانش اختصاص می داد. از جناب دکتر پرهیزگار که امتیاز استادی بر دوش ما بود و همچنین اساتید حاضر در گروه از جمله استاد حافظ نیا که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با ایشان شاگرد بودم، یاد کنیم. و امیدوارم سالم باشند.

کلیباف با اشاره به تاریخچه روز دانشجو افزود: روز دانشجو روزی بود که 3 دانشجوی عزیز کشور زیر پای معاون رئیس جمهور آمریکا کشته شدند در حالی که 3 تا 4 ماه از کودتای ننگین نگذشته بود. روز 7 مرداد 1332. روزی که آمریکا با مداخله مستقیم و کودتای نظامی حکومت ملی ایران را سرنگون کرد، بنابراین فلسفه حضور ما به عنوان روز دانشجو تا به امروز این موضوع است. زیرا انقلاب اسلامی به ما داده است. این فرصت برای گرامیداشت روز دانش آموز باید یاد بگیریم که از فلسفه و مناسبت این روز فاصله نگیریم، این روز نشان داد که ایران برای ما عزیز است و این روز نیز به ما نشان داد که عزت کشور، استقلال کشور، هویت، خاک و خاک ما مهم است.

رئیس قوه مقننه کشورمان با اشاره به سخنان یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه کشور قدرتمندی هستیم، افزود: امروز کشوری قدرتمند، مستقل و مقتدر هستیم و انقلاب اسلامی این فرصت را به ما داد. امامی که جز برای خدا سخنی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت. این مرد الهی با این ملت شجاع بر اساس سنت های الهی، در عصر ظلم و ستم و به حاشیه راندن دین و معنویت، این احیای اسلام و عزت را برای مسلمانان رقم زد. وی تصریح کرد: ما قوی هستیم چون بر اساس مکتب خدا و اهل بیت برای دنیا گفتمان، حرف و منطق داریم.

قالیباف تصریح کرد: ایران ما دارای قدرت است، یعنی علیرغم هر توطئه ای که به هر شکلی از درون و بیرون با محوریت آمریکا و رژیم صهیونیستی و بقیه همپیمانان آنها انجام شود، برای تضعیف و حتی تغییر رفتار در برابر فرهنگ و استکبار غربی. ما ایستاده ایم..

وی با یادآوری وقایع دهه 60 افزود: زمانی را در کشور گذراندیم که رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس قوه قضائیه، نمایندگان مجلس و چند هزار نفر در کمتر از دو ماه کشته و شکنجه شدند. این کشور و مردم در مقابل این توطئه ها ایستادند و کوتاه نیامدند.

وی افزود: امروز در یک تحریم دائمی هستیم که شکل تحریم از اول انقلاب تا امروز تغییر کرده است اما امروز به برکت زحمات تک تک شما معلمان، دانش آموزان و عزیزان. مردمی که به تعبیر امام خمینی (ره) – آنهایی که طعم فقر را چشیده اند – تا آخر با انقلاب می مانند – در عرصه های علمی و دانشی و در حوزه نانو، زیست، هوافضا، مهندسی با همه وجود. محدودیت‌ها، ما در کشور و جهان افتخار کسب کرده‌ایم، پس ایران ما قدرتمند است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر افزود: رفتار امروز آمریکا شبیه رفتار دهه 30 است که منجر به روش ها، فناوری ها و ابزارهای دهه سوم قرن بیست و یکم شده است که از مدیریت مکانیکی، پویا به مدیریت سایبرنتیک تبدیل شده و خلاف نظام اسلامی است. انقلاب و ایران عزیز ما دارند اقدام می کنند. این افراد علیه ایران و اسلام و انقلاب اسلامی هستند و همچنین با قرائت ما از اسلام و تفکر ما نسبت به اسلام و اندیشه سیاسی امام علیه السلام و همچنین این افراد علیه ایران و ایرانی و این سرزمین و اسلام و این فرهنگ هستند.

وی با تاکید بر اینکه دلیل این واکنش دشمنان، اقدام شجاعانه و مقتدرانه این مردم در برابر توطئه ها بوده است، افزود: مردمی که در دوران دفاع مقدس در مظلومیت کامل مبارزه کردند و بر سر محرومیت دچار مشکلات اقتصادی و محاصره علمی شدند.

وی با ذکر نمونه ای از نقشه های دشمن علیه کشورمان گفت: از دهه 70 قوانین منع گسترش سلاح های هسته ای و علوم هسته ای را وضع کردند و البته امروز قدرت جمهوری اسلامی از راه های قانونی و قانونی باعث این امر شده است. در مسیر آژانس هسته ای با افتخار خود آن را در باشگاه هسته ای جهان قرار داده است و این مختص جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: امروز می خواهم حقیقت را به شما بگویم، این دشمن قدرتمند از داخل کشور آمده و از آن بر زخم های کهنه ناشی از ضعف در حکومت داری و ناآگاهی امثال من استفاده می کند.

وی تاکید کرد: با جوانان با انگیزه خود باید آماده باشیم و مشکلات اقتصادی را با تحول حل کنیم. ما باید بتوانیم همه مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی کشور را حل کنیم».

کلیباف گفت: اتفاقات چند ماه گذشته را به مسائل اجتماعی و نظامی مرتبط می‌دانم، اما شک نکنید که ریشه نارضایتی‌هایی که شاهد آن هستیم، ریشه در مشکلات و ناکارآمدی‌های اقتصادی دارد.

رئیس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ما در مجلس باید به مسائل روز بپردازیم، گفت: پس از اتفاقات و مسائلی که برای خانم مهسا امینی پیش آمد، مجلس به موضوع این پرونده ورود کرد و گزارشی ارائه کرد. با بیان مواردی که در رابطه با گشت ارشاد باید بررسی شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید به مطالبات اساسی و جدی مردم رسیدگی شود، تصریح کرد: باید به دنبال تحول اساسی باشیم و باید حکمرانی جدید و نوسازی حکمرانی را اجرا کنیم. ربع قرن و حدود 25 سال است که می گویم. من از روزی که فرصت خدمت در نیروی هوایی، هوافضا و نیروی انتظامی سپاه را پیدا کردم در این مورد صحبت کردم و گفتم اگر عزت و عظمت ایران را می خواهیم باید کارآمدی دین را در حکومت ثابت کنیم. .

کلیباف در ادامه با یادآوری اینکه از سال 1395 درباره نوسازی و نوسازی حکومتی صحبت می کنم و این مربوط به این چند ماه نیست، گفت: معتقدم باید بپذیریم که نیازمند نوسازی حکومتی و حکمرانی جدید هستیم که توسعه بر اساس این دو است. اصول ایمان به خدا و ایمان به مردم و نیز مبتنی بر مکتب امام (ره)، عدالت، معنویت و عقلانیت است.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: وقتی از مدیریت صحبت می کنیم، ارزش محوری نوسازی سیستم مدیریت، کارآمدی است و کارآمدی را حق می دانیم و اگر سیستم مدیریتی موثر نباشد، کارآمد نیست. حکومت در زمان و جغرافیای خودش اتفاق نمی افتد، بی فایده است. وقتی جوانی امیدی ندارد، نمی تواند ازدواج کند و حتی نمی تواند آرزوی خرید خانه و ماشین داشته باشد، برآوردن این خواسته ها در 40 سالگی برای او ارزشی ندارد، بنابراین مدیریت باید در زمان خودش اتفاق بیفتد. و جغرافیا

وی در ادامه تصریح کرد: منظورم این است که امروز باید با هم فکر کنیم و به همه ابعاد حکمرانی توجه کنیم، البته در این گروه نظرات متفاوتی وجود دارد و در نظرات و سلیقه ها اختلاف نظر داریم اما قطعا نقاط مشترک و تفاهم داریم. شهید بهشتی همچنین گفت: اگر در فلان حوزه فقط 20 درصد تفاهم وجود داشته باشد، این 20 درصد مبنای شروع همکاری است تا بقیه اختلاف سلیقه ها نیز برطرف شود، بنابراین واکنش امروز شما نشان می دهد که همه شما خواهان رفاه و رفاه هستید. پیشرفت کشور و این تفاهم از واکنش جلسه مشخص می شود.

وی ادامه داد: یا ممکن است در زمینه مصرف کالاهای فرهنگی با هم تفاوت داشته باشیم و در موسیقی که گوش می دهیم و فیلم هایی که می بینیم سلیقه های متفاوتی داشته باشیم، اما به نظر می رسد همه موافقیم که تربیت صحیح بچه ها مسئولیت پذیر باشد. هیچ کس نمی خواهد فرزندان خود را به شیوه ای باید بزرگ کند که از نظر اجتماعی مسئولیت پذیر نباشد.

قالیباف با اشاره به نظرات مردم در حوزه سیاسی اذعان داشت: ممکن است درباره میزان دخالت شورای نگهبان در امر انتخابات اتفاق نظر نداشته باشیم، اما همه قبول داریم که همه گروه ها و همه سلیقه ها در انتخابات حضور داشته باشند. این را به این دلیل می گویم که من آدمی نیستم که فقط در حوزه نظری فعالیت کنم، بلکه فردی هستم که با اعمالم نظرم را نشان می دهم و از خرد جمعی استفاده می کنم. پس هر جا که حرف من با اعمالم در گذشته ناسازگار است، روی آن خط بکش.

رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به اهمیت مردم مؤمن، مدرنیته و نگاه درست، گفت: زمانی که در خدمت نیروی انتظامی موفق بودم، علم برایم مهم بود، بنابراین دانشگاه نیروی انتظامی را در بهترین مکان و برای آن ساختم. 20 ماه با بهترین امکانات و تجهیزات.و در این مورد از نقاط قوت دانشگاه استفاده کردم.

دیدگاهتان را بنویسید