نیاز به خرید تضمینی برنج از سوی دولت/برنج ایرانی همچنان در دست کشاورزان است


ساعت: 10:39
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915760

رحمت الله نوروزی گفت: دولت باید برنج ایرانی را به صورت تضمینی از تولیدکنندگان برنج خریداری کند تا کشاورزان متضرر نشوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در کمیسیون زراعت مجلس مطرح شد این است که برنج تولید داخل به دست کشاورزان سپرده می شود.

وی افزود: کمیته تخصصی برنج در کمیسیون کشاورزی دوره نهم مجلس تشکیل شد و بر اساس مصوبات آن در زمان برداشت برنج ایرانی نباید ارقام خارجی وارد شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: متاسفانه امسال به دلیل واردات برنج خارجی، کشاورزان مناطق شمالی کشور به دلیل هزینه های تولید و گرانی برنج ایرانی متضرر شده اند.

وی گفت: اکنون خواسته همه نمایندگان مردم استان های شمالی کشور در مجلس این است که دولت برنج ایرانی را به صورت تضمینی از تولیدکنندگان برنج خریداری کند تا برنج در دست کشاورزان باقی نماند. .

همچنان شاهد واردات برنج خارجی هستیم

یکی از اعضای کمیته کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای اسلامی تصریح کرد: همچنان شاهد واردات برنج خارجی از جمله برنج هندی توسط شرکت غله و بازرگانی هستیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در کمیسیون کشاورزی همچنان پیگیر مسائل برنجکاران به عنوان مطالبه مردمی هستند و در این راستا تلاش می کنند وزیر جهاد کشاورزی را به مجلس دعوت کنند.

وی افزود: نظر ائمه انقلاب بر حمایت از تولید داخلی است و بر این اساس در حوزه برنج باید برنج خارجی به میزان لازم وارد شود و البته نباید برنج خارجی وارد و توزیع شود. فصل برداشت محصول برنج ایرانی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید