نیاز به رتبه بندی معلمان برای مربیان کانون پرورش فکری

نیاز به رتبه بندی معلمان برای مربیان کانون پرورش فکری

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی با اشاره به اهمیت قانون ارزشیابی معلمان گفت: معلمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز باید مورد ارزیابی و ارزیابی قرار گیرند. چون مربیگری بچه ها خیلی سخت است.

علیرضا منادی سفیدان در مراسم تجلیل از مهدی علی اکبرزاده و معارفه حامد شمقتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با حضور جمعی از هنرمندان فعال در این عرصه برگزار شد، با اشاره به اینکه اهمیت قانون برای ارزشیابی معلمان و بیان داشت: آموزش از سن صفر و زمان از بدو تولد کودک آغاز می شود. بخشی از زنجیره آموزشی نهاد خانواده است.

وی با اشاره به راه اندازی سازمان ملی آموزش و پرورش کودکان تصریح کرد: آموزش کودکان صفر تا شش سال به مهدکودک ها هدایت می شود که سال هاست در اختیار سازمان بهزیستی بوده و می تواند بگو بسته آموزشی ما کامل نبود. هیچکس به این موضوع توجهی نکرد اما اکنون این موضوع تصویب شده و هفته آینده در شورای اسلامی به قانون تبدیل می شود. بدین ترتیب این بخش از آموزش و پرورش را به وزارت آموزش و پرورش برگرداندیم و با ایجاد سازمان ملی آموزش کودکان این نقص را برطرف کردیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به قانون ارزشیابی معلمان اشاره کرد و افزود: اساس مشکل ما در آموزش و پرورش این بود که معلم سال ها غیبت داشت. معلمی که 20-30 سال سابقه داشته باشد همان “معلم جدید” بود. برای حل این مشکل، لایحه ارزشیابی معلمان را از دولت قبل با تلاش فراوان شروع کردیم، هزینه زیادی داشت چون همه می ترسیدند وارد این موضوع شوند. بالاخره در مجلس و شورای نگهبان تصویب شد و آقای نوری در پایان این راه خیلی به ما کمک کردند و در نهایت قانون ارزشیابی معلمان را تصویب کردیم.

به گزارش ایسنا، پس از اشاره رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات شورای اسلامی به قانون ارزشیابی معلمان، خشم معلمان و مربیان حاضر در مراسم به وجود آمد که منادی ادامه داد: پول معلمان در این هفته پرداخت می شود. معلمی که برای کسب رتبه باید پنج سال تلاش کند و برای کسب آن رتبه ده ها شاخص وجود دارد، اگر معلمی خوب کار کند ارتقا می یابد و بالاترین مقامی که برایش در نظر گرفته ایم «استاد معلم» است. تاکنون همه معلمان کشور از فصل دهم به عنوان کارمند حقوق دریافت کرده اند در حالی که یک معلم بیش از یک کارمند است. در حال حاضر این رتبه از 45 به 90 درصد حقوق معلمان افزایش می یابد و معیشت یک میلیون معلم خواهد بود. کامل باشد

منادی در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه نمایندگان مجلس حقوق اساتید دانشگاه ها را هم برابر کردند، گفت: در حال حاضر 7 هزار شرکت دانش بنیان داریم که امروز گردش مالی آنها 400 هزار میلیارد تومان است و سال گذشته 400 هزار نفر مشغول به کار شدند. در بسیاری از شهرها مرکز رشد فکری وجود ندارد. در همین راستا به نمایندگان مردم گفتیم که به هر نماینده در شهر خود کمک کنند تا کانونی برای رشد فکری شهر ایجاد شود. از سوی دیگر تلاش می کنیم بودجه کانون پرورش فکری در سال آینده را افزایش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید