نیاز به زلزله چند ریشتری در لیست علاقه مندان


ساعت: 15:12
تاریخ انتشار: 1401/03/06
کد خبر: 1841883

نیاز به تقویت تراکتور برای فصل آینده مشهود است. در این گزارش به کارکنان باشگاه تراکتورسازی در خصوص تاخیر در شروع نقل و انتقالات پرداخته ایم و ترکیب این تیم را یکی یکی بررسی کرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش گروه ورزشی آنای، آخرین دیدار فصل در تبریز و یادگار امام در حالی به پایان رسید که بر خلاف انتظار خبرنگاران حاضر در نشست خبری، سرنوشت سال آینده تراکتورسازی با ساغلام را برای حفظ تاثیرگذار دانستند. نفرات و البته جذب افراد جدید که با درخواست جدایی، تعجب کردند و عمداً یا ناخواسته از او دوری کردند اما کمی بعد مهدی کیانی کاپیتان تیم میکسزون از لزوم تقویت تراکتور در فصل آینده صحبت کرد. این موضوع با توجه به کار تیم های پایتخت در تبریز مغفول مانده است و امیدواریم این گزارش نقطه عطفی باشد تا دوباره به این نتیجه نرسیم که افراد تاثیرگذار در بازار تمام شده اند و ما گیر کرده ایم. در یک کوچه! به همین مناسبت انتشار تیم آذربایجان با پیراهن قرمز را مرور کردیم که خواندنش خالی از لطف نیست.


این بار از اول به ساغلام اعتماد کنیم!

ارطغرل ساغلام دو بار تراکتورسازی را برعهده گرفته است که هر دو بار از نیم فصل. سرمربی ترکیه ای در فصل اول موفقیت چندانی کسب نکرد اما این بار شرایط متفاوت بود. افندی تیم بحران زده و ناامن سولدو را با تعداد انگشت شماری از بازیکنان ناشناس در آستانه سقوط قرار داد و با توجه به امکانات موجود و حفظ تیم در لیگ برتر، عملکرد خوبی داشت. اخبار برخی رسانه ها حاوی گاز گرفتن چند مربی بد تراکتور است که قطعا به مذاق هواداران با شور و شعور تراکتوری خوش نمی آید. حالا که ساغلام نتیجه خوبی گرفته و هواداران از آن راضی هستند و آن را دوست دارند، چرا این بار دوباره با آن شروع نکنیم؟ باشگاه تراکتورسازی با الگوبرداری از باشگاه هایی مانند گلگوتا قطعا می تواند به تعریف نیمکت خود سرعت ببخشد و با اتلاف وقت کمتر وارد بحث جذب بازیکن شود.


قفس توری؛ لزوم پیگیری اخبار در کنار جذب دروازه بان دوم با کیفیت

محمدرضا اکبری به عنوان کاپیتانی محبوب و باکیفیت روی تراکتور سرمایه گذاری کرده است. دروازه بانی که حتی در بدترین فصل تراکتورسازی هم از نظر فنی خوش درخشید و شاید کمتر کسی شک کند که او دوباره تیم شماره یک باشد. علاوه بر پیگیری اخبار، نیاز شدید تراکتورسازی به دروازه بان دوم با کیفیت نیز احساس می شود. ناصر سالاری، دروازه بان دوم تراکتورسازی در جریان مصدومیت امسال نشان داده که اصلا قابل اعتماد نیست، بنابراین حتی مربی محافظه کاری مثل سولدو هم می تواند از یک دروازه بان جوان بدون سابقه حضور در لیگ برتر استفاده کند. بی شک برای تسکین افکار پرشور سلول شبکه در کنار خبرهای معروف و جوان حقیقت، جذب بازیکن باکیفیتی در این پست ضروری است.


حفاظت مرکزی؛ پستی که نیاز به یک تکان بزرگ در خانه دارد

شاید تنها مدافع میانی موفق تراکتورسازی در این پست، هادی محمدی باتجربه باشد. به جز هادی باید افسوس خورد که بقیه به اندازه تراکتورسازی ادعایی ندارند و این موضوع از گل های این تیم مشخص است. حتی تیاگو مدافع بین المللی تازه وارد نیز ثابت کرده است که بازیکنی در سطح متوسط ​​است که اصلا قابل مقایسه با مدافعان پرشور سابق مانند سیلیو دوسانتوس نیست. حداقل جذب دو مدافع میانی خوب و با کیفیت باید در ذهن مدیران این تیم باشد تا امسال شاهد گلزنی بچه ها در دروازه تراکتور نباشیم.


دفاع راست؛ به پاشنه آشیل فکر کنید!

بدون شک یکی از بی ثبات ترین و البته دردناک ترین قسمت های خط دفاعی تراکتورسازی در سال جاری، پست دفاع راست است. تراکتور در این قسمت محمد آقاجانپور و عبدالله ناصری را در اختیار دارد که ساغلام بیشتر از مدافع مازنی در سیستم سه مدافع میانی استفاده کرده است اما پست تخصصی او دفاع راست است. آقاجانپور که یک نیم فصل با زدن گل و پاس گل در کنار حفظ توپ خوب و بعضاً بازی خوب به تیم اضافه شد، بازیکنی است که عملکرد ضعیفی نداشت اما با توجه به پایان قراردادش چه سیاستی داشت. آیا مدیران تیم باید او را بازداشت کنند؟ مدافع بابلی تراکتورسازی اگر قرار است بازداشت شود باید مدافع راست دیگری را در نظر بگیرد.


دفاع چپ؛ رزاق پور به رقیب نیاز دارد

دفاع چپ تراکتورسازی با مهرداد پولادی و احسان حجوسفی را به یاد داریم. فراموش نکنیم که سید ابوالفضل رازکپور جوان نیز در این پست بد عمل نکرد که تلاش فولاد برای جذب او در نیم فصل نیز موید این موضوع است. مدافع قائمشهری با تراکتورسازی قرارداد دارد اما آنطور که شنیده می شود از وضعیت قراردادش راضی نیست و باشگاه باید برای حفظ عناصر خوبش تلاش کند. در کنار رزاق پور قطعا به بازیکنی با کیفیت در این پست حساس نیاز داریم تا آدم از بازی راحت نباشد. مسلم پور دیگر مدافع چپ تراکتورسازی که از این پس سهمیه بزرگسالان محسوب می شود، با توجه به تعداد بازی هایی که در دوران حضورش انجام داده، حریف جدی در این پست از خود نشان نداده است.


هافبک؛ کاپیتان باید بماند، کمربند وسط را ببندد

در فوتبال امروزی پست هافبک بسیار تاثیرگذار است. اگر از کاپیتان مهدی کیانی که نقش یک لیدر بی بدیل را بازی می کند و تیم بزرگ تری به حساب می آید و شاهین سکبی که عملکرد معمولی داشت بگذریم بقیه در حاشیه بودند حالا چه در داخل و چه بیرون مستطیل فنی و غیر فنی. ! تراکتور مدت هاست که در این پست ستاره شده و حداقل باید سه چهار بازیکن سطح بالا به خدمت گرفته شود. بازیکنانی که خاطره اشکان دژاگا، آندرانیک تیموریان، کاسم حدادی فر و مسعود شجاعی را می توان با آنها در ذهنمان تداعی کرد.


خط آتش؛ زوج ابازاده یک حیوان خانگی عاشق می خواهند!

به نظر نمی رسد در مورد لزوم بازداشت عباس زاده به دلیل آمار بسیار خوب او اغراق شود. اما تراکتورسازی در کنار عباس زاده به یک مهاجم متعهد و کارشناس چارچوب نیاز دارد که هر روز از رفتن حرفی نزند. حالا چه بهتر که این مهاجم پیمان بابای باشد که دلش گشاد است و اگر اینطور نباشد قطعا گزینه های مناسبی در بازار داخلی و خارجی وجود دارد که البته یک ضرورت است. رضا دهگانی در این پست وضعیت بدی نداشت و باید دید رویکرد باشگاه در پایان قراردادش چگونه خواهد بود.


امیدوارم دیگه بهش نزنیم…

این بحث که بازار خالی است با توجه به آزادی بسیاری از بازیکنان سرشناس و با کیفیت در پایان فصل اصلا قابل قبول نیست و باشگاه تراکتورسازی در کنار جنگ رسانه ای با پرسپولیس برای نیمه نهایی هر دو تیم چقدر خوب است. حرکات آنها قبل از پایان لیگ برتر برای تقویت تیم خود بیاموزند. بدون شک اولین کار نیمکت نشینی تیم است و سپس تجدید افراد موثر و جذب تعداد زیادی بازیکن با کیفیت طبق لیست سرمربیان. امیدواریم در فصل جدید دیگر کتک نخوریم که دوباره همه ناپدید شده اند و هیچکس نیست!

حامد حاجی محمدی; آنالیزور ورزشی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید