نیاز به پیروی از سیاست های بهداشتی / کمبود واکسن باعث ایمنی 100٪ می شود

گویا با اشاره به اینکه تعداد بستری ها نسبت به هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته است که می تواند طی دو هفته آینده آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری را افزایش دهد، گفت: امیدوارم بتوانیم با کمک درمان با آسیب های کمتری بر این موج فائق آییم. مردم. “

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون در همه کشورها تزریق دوز سوم واکسن از نظر مدت زمان اثرگذاری واکسن ها توصیه می شود، افزود: و ناقل آن بستگی دارد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: میزان آنتی بادی های تولید شده در بدن انسان بین 3 تا 6 ماه یا حتی تا 10 ماه خواهد بود، اما در صورت بروز سویه جدید، آنتی بادی های تولید شده ممکن است. ایمنی 100٪ را ارائه نمی دهد و بنابراین اقدامات بهداشتی باید رعایت شود.

گویا همچنین با اشاره به اینکه افرادی که برای بار سوم واکسینه شده اند اما علائم دارند نباید واکسینه شوند، افزود: از آنجایی که نمی دانیم در چه مرحله ای از بیماری هستند، برای دریافت واکسن سوم باید با پزشک مشورت کنند. “

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: بیش از یک ماه پیش با اطلاعاتی که از شرکت ایمیکرون داشتیم برنامه‌ریزی ملی انجام دادیم و هدف مدیریت سرپایی‌ها بود. ، مراکز دیگری نیز برای افرادی که نیاز به استفاده از داروهای خاص برای دوری این افراد از بیمارستان دارند وجود دارد و مراکز بهداشتی درمانی به شدت مشغول کار هستند.

گویا افزود: ستاد ملی تاج از وزارت بهداشت و واحدهای آن درخواست کرده است که برنامه واکسیناسیون کشور را تشدید کنند و وزارت بهداشت نیز از یک ماه پیش تعداد مراکز واکسیناسیون را افزایش داده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر واکسیناسیون عمومی، واکسیناسیون گروه سنی 12 تا 18 سال با استقبال خوبی مواجه است، هزار مورد انجام شده و امیدواریم واکسیناسیون ادامه داشته باشد. برای کاهش اوج بیماری خوش آمدید.

وی همچنین با بیان اینکه واکسیناسیون زیر 18 سال با بالای 18 سال و گروه سنی زیر 12 سال از 12 تا 18 سال متفاوت است، گفت: واکسن ها در سازمان غذا و دارو ارزیابی می شوند. اداره و کمیسیون ملی واکسن، نوع واکسن انتخاب شده و برای گروه های سنی موجود است.

گویا ادامه داد: دامنه واکسیناسیون اول 61 میلیون نفر، واکسیناسیون دوم 54 میلیون و 500 هزار نفر و برای سومین واکسیناسیون 19 میلیون نفر است که البته بسیاری از افراد هنوز به دوز سوم نرسیده اند و تا پایان اسفندماه آمار سومین واکسن شماره ردیف دوم.

وی گفت: یک واکسن کراون تا 50 درصد، دو واکسن 70 تا 80 درصد و دوز سوم واکسن تا 90 درصد خطر بستری شدن را کاهش می دهد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در پایان به موضوع افتتاح مدارس و دانشگاه ها پرداخت و افزود: راه بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید