نیاز فوری کشور به 3000 آمبولانس / عملکرد فوری اردبیل درخشان است


ساعت: 18:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856326

رئیس اورژانس کشور گفت: فوری ترین مشکل کمبود ناوگان خودرو به ویژه آمبولانس است که برای 1000 خودرو مجوز دریافت کرده ایم اما بودجه متناسب با تعداد خرید نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سبلان ما، جعفر میعادفر ظهر امروز در نشست خبری در استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به تغییراتی که در مجموعه دولت جدید ایجاد شده، نقشه راه ارتقای زیرساخت ها و مهارت های اورژانس کشور را تدوین کرده ایم.

وی افزود: استان اردبیل دارای 55 پایگاه زمینی، یک پایگاه هوایی، 97 دستگاه آمبولانس و 5 موتور زنجیره ای است. ما از نظر تعداد دستگاه ها مشکلی نداریم و با عمر این آمبولانس مشکل داریم.

رئیس اورژانس کشور گفت: هماهنگی اورژانس با پلیس و هلال احمر باعث کاهش مرگ و میر جاده ای در اردبیل شده است. مسئولان این استان را نادیده بگیرید.

وی افزود: بحث آموزش اورژانس به دلیل شیوع کرونا قطع شد. در نظر داریم 250 برنامه آموزشی برای پیشگیری و کاهش خطرات مربوط به صداوسیما و همچنین بهبود آموزش های داخلی تدوین کنیم. “

میعادفر گفت: امسال به لطف خداوند اربعین شاهد حضور گسترده مردم در عتب عالیات خواهیم بود که اورژانس کشور آمادگی کامل برای استقبال از این ایام را خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ترافیک و ساختار شهری یکی از چالش های بزرگ در رسیدن به موقع مواقع اضطراری است که در نظر داریم در این راستا تعداد خطوط را در کشور افزایش دهیم.

این مقام مسئول افزود: حدود 18 تا 19 میلیون مکالمه در کشور داریم و متأسفانه بخش قابل توجهی از شماره ارتباطی 115 مربوط به مزاحمان تلفنی است اما قوانین مانعی برای این مخاطره زشت و زیان آور اجتماعی نیست. در این راستا جلسات متعددی با مرکز پژوهش های مجلس برگزار کردیم.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه 3000 آمبولانس بالای 15 سال داریم، گفت: فوری ترین مشکل اورژانس کمبود ناوگان به ویژه آمبولانس است. 500 میلیارد تن فولاد برای تجهیزات در نظر گرفته شده است، اما این تعداد کم است. مجوز خرید 1000 دستگاه را دریافت کرده ایم اما دولت و مجلس باید همان اعتبار مجوز را تزریق کنند.

وی افزود: ما مانند خیرین در حوزه مدرسه سازی از آنها می خواهیم که مراقب سلامت مردم باشند چرا که 350 کانکس داریم که محیط مناسبی برای اورژانس نیست و آمبولانس های کشور فرسوده هستند. خارج از. “

میعادفر گفت: برای کاهش زمان ورود اورژانس و افزایش دقت آدرس دهی در 6 ماه گذشته جلسات متعددی با اپراتورهای تلفن همراه داشتیم تا سامانه ها و زیرساخت های این پروژه بزرگ را در تهران مستقر کرده و در شهرستان ها نیز گسترش دهیم. اما همچنان پاشنه آشیل ما هنگام تماس و یافتن جهت، مشکلاتی در زمینه آنتن دهی در کشور وجود دارد که در مورد طبس با وجود سرعت علمی مناسب، ما را عذاب داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید