نیروهای وزارت ورزش و کمیته المپیک چین بهبود نیافتند/ ضربه سختی خوردیم؛ اردوها لغو شده است


ساعت: 14:59
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836712

25000 نفر برای بازی های آسیایی باید به هانگژو می رفتند

سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی گفت: چین به دلیل مسائل سیاسی میزبان المپیک بوده است، اما کنترل جمعیت زیاد در بازی های آسیایی سخت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیمان فهری، سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی هانگزو درباره تعویق بازی های آسیایی 2022 هانگزو گفت: این خبر باورنکردنی و شکننده بود. متاسفانه نیروهای وزارت ورزش و کمیته المپیک چین بهبود نیافتند و علیرغم تلاش های صورت گرفته، هزینه های انجام شده و گزارش کامل ستاد بازی های تاشکند، بازی ها به تعویق افتاد. این ضربه بسیار شدید بود چرا که 700 ورزشکار کشورمان در اردوی آماده سازی حضور داشتند و از 6 ماه پیش مقدمات این بازی ها را آغاز کرده بودند. بازی های آسیایی مهم ترین رویداد پس از المپیک است.

سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی 2022 درباره تاریخ جدید این مسابقات گفت: سال آینده مسابقات انتخابی المپیک 2024 در پاریس برگزار می شود و فکر نمی کنم شورای المپیک آسیا به فدراسیون های جهانی برسد. چون تقویم الف آنها برای مسابقات کسب سهمیه تنظیم شده است، «البته کمیته ای تشکیل شده است که ببینند آیا می توانند این مسابقات را برگزار کنند، اما خیلی سخت است.

فهری درباره وضعیت ورزشکاران تمرینی نیز گفت: بازی های کشورهای اسلامی را در مردادماه امسال در قونیه داریم. تیم های اعزامی به این بازی ها تمرینات خود را خواهند داشت اما تا سال آینده نمی توانیم سایر بازیکنان را در اردو نگه داریم، بنابراین اردوها لغو می شود.

وی درباره چرایی میزبانی چین از المپیک زمستانی و لغو بازی های آسیایی توضیح داد: 5000 نفر در المپیک حضور داشتند که همه در یک بادکنک بودند و هیچکس اجازه خروج نداشت. چین به دلیل چالش های سیاسی سعی در برگزاری بازی ها داشت که موفقیت آمیز بود اما برای بازی های آسیایی باید 25000 نفر به هانگژو می رفتند و به همین دلیل کنترل آن دشوار بود. البته از یک ماه پیش که دیدیم ایمیل های مبهم را جواب می دهند این فکر به ذهنمان خطور کرد که بازی ها به تعویق بیفتد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید