نیروگاه 500 مگاواتی تجدیدپذیر تا تابستان راه اندازی می شود


ساعت: 22:07
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818558

محرابیان گفت: ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر جدید در کشور پیشرفت 46 درصدی دارد و 500 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا پیک مصرف تابستان امسال وارد زنجیره می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس؛ علی اکبر محرابیان امشب در بدو ورود به مشهد مقدس در جمع خبرنگاران، توسعه انرژی های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی و بادی را یکی از برنامه های وزارت نیرو در دولت سیزدهم برشمرد و افزود: هزار مگاوات برق تجدیدپذیر برای 4 نیرو. سال‌ها و این مهم در دستور کار سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی «ساتبا» قرار گرفت.

وی با اشاره به فراخوان عمومی احداث نیروگاه های تجدیدپذیر افزود: این اقدام با منابع مالی از محل صرفه جویی در سوخت انجام شد که با استقبال چشمگیر و تقاضای قابل توجه بخش خصوصی مواجه شد.

وزیر نیرو ادامه داد: همچنین اخذ مجوز برای احداث 7000 مگاوات نیروگاه خورشیدی و 3000 مگاوات نیروگاه بادی در دستور کار شورای اقتصاد قرار دارد که در گام اول مجوز ساخت 4000 مگاوات به تصویب رسید. از انرژی خورشیدی نیروگاه ها برای 2 سال آینده.

محرابیان یادآور شد: با مشارکت شرکت های بخش خصوصی برای تامین برق مورد نیاز در پیک مصرف برق امسال، ظرفیت قابل توجهی حدود 500 مگاوات نیروگاه برق آبی جدید به بهره برداری می رسد که در حال حاضر پیشرفت 46 درصدی دارد. .

وی با اشاره به آمار ساخت نیروگاه های تجدیدپذیر در استان خراسان رضوی گفت: امسال تا حد پیک مصرف کار کنید.

به گفته وزیر نیرو، 15 نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت بالای 50 مگاوات کل نیروگاه ها و ظرفیت استان خراسان رضوی است.

وی هم اکنون در هجدهمین سفر استانی رئیس جمهور به خراسان رضوی برای بازدید یا کشف پروژه های مرتبط به گناباد و بجستان سفر می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید