نیروی دریایی، نیروی هوایی و نیروی هوایی ذاتاً تجهیزات محور هستند


ساعت: 13:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916100

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی دریایی، هوانیروز و پدافند هوایی در ذات خود تجهیزات محور هستند و بنابراین ارتباط تنگاتنگی با حوزه علم و فناوری دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش صبح امروز (سه شنبه 24 آذرماه) در همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس گفت: جنگ ترکیبی از ایمان، علم، فناوری، حماسه است. و خلاقیت علم جنگ مجموعه ای از دریافت ها و تجربیات گوناگون است که به دانش تبدیل شده است.

وی ادامه داد: شاید بتوان جنگ بدون علم را با شجاعت در سطح افراد جبران کرد، اما در صحنه های بزرگتر نقش علم و فناوری در جنگ پر رنگ تر می شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: فرمانده معظم کل قوا پرچم ایثار این دانشگاه را به پاس 1844 شهید دانشگاه افسری امام علی (ع) اعطا کردند. زیرا این دانشگاه در واقع مکانی برای یادگیری دانش و فناوری است. طبق آیین نامه، یک افسر دانشجو پس از گذراندن دوره افسری برای ورود به عرصه عملیاتی باید یک دوره یک ساله را بگذراند.

وی افزود: افسران برای ارتقای رتبه های بالاتر باید دوره های دیگری را در دانشگاه های مختلف بگذرانند. یعنی همه چیز در ارتش مبتنی بر علم و فناوری است.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه اگر فناوری را مجموعه ابزار و ماشین تعریف کنیم، ارتش با 60 میلیارد دلار تجهیزات وارد دفاع مقدس شد، تصریح کرد: علاوه بر این علم و دانش استفاده و نگهداری از این تجهیزات نیز بوده است. معرفی شده توسط ارتش . .

فرمانده ارتش در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر استفاده از فناوری در جنگ خاطرنشان کرد: سرباز خوب برای مقابله با مشکلات جنگ باید با ذهن پرورش یافته خود به فناوری دست یابد.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه نیروی هوایی در روزهای ابتدایی جنگ نقش بسزایی در توقف ماشین جنگی عراق داشت و همه محاسبات صدام را به هم ریخت، خاطرنشان کرد: در واقع نیروی هوایی ما توانست هوای بعثی ها را بزند. وارد شد که مجبور شدند دو بار در طول جنگ نیروی هوایی خود را بازسازی کنند.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه نیروی دریایی، هوانیروز و ضدهوایی ذاتا تجهیزات محور بوده و به همین دلیل ارتباط تنگاتنگی با حوزه علم و فناوری دارند، تصریح کرد: سامانه های یکپارچه فرماندهی و کنترل کمترین میزان خطا را دارند. ، این باعث شده است که هیچ فرودگاهی در زمان جنگ بسته نشد، این کار بزرگ با ادغام علم و فناوری انجام شد.

وی گفت: «اگر نیروی دریایی توانست با اسکورت بیش از 10000 کشتی، راه نجات اقتصادی رژیم بعث عراق را ببندد و راه نجات اقتصادی کشور را باز نگه دارد، تنها با تکیه بر علم و فناوری و ایمان بود. از رزمندگان.” است.

دیدگاهتان را بنویسید