نیمه دوم برای ما بود و باید گل می زدیم/ باید تنبیه می شدیم. هیچ انتخاب دیگری نیست!


ساعت: 01:34
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914620

چند بازیکن ما مصدوم شدند و نتوانستیم به درستی به کار خود ادامه دهیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: نیمه اول گل خوردیم و با نتیجه تنبیه شدیم اما باید بگوییم نیمه دوم باید گل می زدیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا از قطر; کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در نشست خبری پس از شکست از تیم ملی فوتبال آمریکا و حذف از جام جهانی اظهار داشت: ما نمی خواستیم به این نتیجه برسیم و می خواستیم نتیجه دیگری کسب کنیم. . آمریکا بازی را بهتر از ما شروع کرد و کنترل بهتری بر بازی داشت. آنها پویاتر بودند، موقعیت هایی داشتند و شایسته گلزنی بودند. در نیمه دوم بهتر شدیم و موقعیت های بیشتری نسبت به نیمه اول ایجاد کردیم. متاسفانه در فوتبال تیمی که گل می زند برنده بازی است و تیمی که اول گل می زند شایستگی بیشتری برای صعود دارد. در نیمه اول یک گل دریافت کردیم و با نتیجه جریمه شدیم. انصافاً باید در نیمه دوم گل می زدیم و نتیجه صحیح این بازی باید مساوی می شد. این فوتبال و واقعیت است و برای آنها (ایالات متحده آمریکا) در دور دوم آرزوی موفقیت می کنم.

وی در خصوص شایعه تهدید بازیکنانش گفت: به مربیگری تیم ملی افتخار می کنم. بازیکنان من عالی هستند. من در گذشته در تیم هایی مانند چین، آمریکا، امارات و آفریقای جنوبی مربیگری کرده ام و اکنون تحسین خاص خود را برای بازیکنان ایرانی دارم. از بازیکنانم به خاطر تلاش برای آموزش تشکر می کنم. در دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم مشکلاتی وجود دارد و همیشه می‌توان از هیچ چیز چیزی گفت. اگر منبع نامعتبر دارید و اطلاعات آنها را قبول دارید، احمقانه است! ما باید به این دنیایی که در آن زندگی می کنیم عادت کنیم. ما داستان های مختلفی در مورد تهدیداتی که بازیکنان دریافت کرده اند شنیده ایم. چیزی که می توانم بگویم این است که آنها برای تیم خود کار می کنند. بعد از صحبت هایی که با هم داشتیم، بازیکنان دوباره لبخند زدند و فهمیدند ماموریتشان چیست و وقتی بازی می کنند برای کشور ایران است. خوشحالم که این افتخار را داشتند که برای تیم ملی کشورشان بازی کنند.

کی روش ادامه داد: فکر می کنم در نیمه دوم مقابل تیمی که قوام خوبی مقابل انگلیس و ولز داشت، پاسخ بسیار خوبی داشتیم. آمریکا تیم بسیار خوبی است. آمریکا در دو بازی اول خود تیم موفقی بود و من را شگفت زده نکرد که آمریکا مانند آنها مقابل ولز و انگلیس ظاهر شد. ما موقعیت ها و موقعیت های بهتری برای گلزنی داشتیم و این رویای ما را خراب کرد. شکی نیست که بازیکنان از نظر تعهد و اعتماد به نفس هر کاری که در زمین فوتبال لازم بود برای گلزنی انجام دادند و به نظرم سخت نیست که بگوییم مستحق گلزنی بودیم. در فوتبال “اگر” وجود ندارد و بعد از باخت نظر منصفانه ای وجود ندارد و باید دید حقیقت چیست. باید دفعه بعد برگردیم و بهتر آماده شویم و روحیه و فکرمان را روی بازی متمرکز کنیم و سعی کنیم قدر کارمان را بدانیم و احترام به دست آوریم تا همه در دنیا به ما اعتماد کنند.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه چرا تیمش کند حرکت می کرد؟ عنوان آن: اگر بازی آمریکا و انگلیس و ولز را تماشا می کردید، می گویید شانس دارند. دیدید که آمریکا در مقابل انگلیس و ولز چقدر تهاجمی بود، آنها در نیمه اول هم مقابل ما اینطور بازی کردند و ما این را می دانستیم. ما تحت فشار زیادی کار می کردیم. آمریکایی ها در دیدار مقابل انگلیس سه کیلومتر بیشتر دویده بودند. این واضح بود. کند نبودیم، اما می‌خواستیم از بهترین استراتژی استفاده کنیم. چند بازیکن ما مصدوم شدند و نتوانستیم کارمان را درست ادامه دهیم. در نیمه دوم کارمان را مرور کردیم. وقتی مقابل تیمی به سرعت فراری بازی می کنید، کاری که باید انجام دهید این است که خط را ببندید و فضای آن ها را برای مانور کاهش دهید، و همانطور که می بینید ما سه فرصت گلزنی داشتیم.

کی روش در پایان تصریح کرد: ما آن موقعیت ها را مقابل آمریکا در محوطه گلزنی ایجاد کردیم اما این فوتبال است و خدای فوتبال آنهایی است که گل می زنند و آنهایی که نمی خورند مجازات می شوند و چاره ای نیست. بازیکنان من فداکاری های زیادی کردند و از هیچ چیز برای پیروزی دریغ نکردند و می دانیم که شرایط تمرین و بازی آنها با سایر تیم های ملی برابری نمی کند و چنین شرایطی نداریم. وقتی روزانه با آنها کار می کنم و می بینم چقدر به کارشان علاقه دارند و می بینم که می خواهند کارشان را نشان دهند، ایران از فوتبال حمایت می کند، خوشحالم که ایران در این کار سهم دارد و من نماینده ایران هستم. فوتبال. من نمی خواهم در مورد چیزهای دیگر صحبت کنم. همین اتفاقات در سال های 2014 و 2018 برای ما افتاد، اما زندگی ادامه دارد. بازی های بعدی می آیند و کاری که باید انجام دهیم این است که منتظر بازی های دیگر باشیم و برای پیروزی در بازی های بعدی تلاش کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید