نیوزویک: کدام کوادکوپتر اسرائیلی در حمله به اصفهان استفاده شد؟

نیوزویک: کدام کوادکوپتر اسرائیلی در حمله به اصفهان استفاده شد؟

لانیو که ساخت شرکت اسرائیلی “آلبیت سیستمز” است، مدت پرواز بسیار محدودی دارد که گفته می شود تنها حدود 7 دقیقه است… حمله به تاسیسات نظامی در اصفهان ناموفق بود.

سایت هفته نامه آمریکایی «نیوزویک» با انتشار گزارشی نوشت احتمال استفاده از کوادکوپترهای ساخت یک شرکت اسرائیلی در حمله اخیر به تأسیسات وزارت دفاع ایران در شهر اصفهان وجود دارد.

به گزارش عصر ایران و بر اساس این گزارش، نوع کوادکوپتر مورد استفاده در این حمله مشخص نشده است، اما در ماه نوامبر شرکت دفاعی اسرائیل “البیت سیستمز” از یک پهپاد میکرو به نام “لانیوس” رونمایی کرد که آن را “بسیار قابل مانور” توصیف کرد. و همه کاره”.

Lanios برای عملیات های کوتاه برد در “محیط های شهری” طراحی شده است، می توان از آن برای “حمل محموله های کشنده یا غیر کشنده” استفاده کرد و گفته می شود که قادر به انجام انواع ماموریت ها برای نیروهای ویژه، ارتش و مجری قانون است. ، آن گفت.

شرکت اسرائیلی Elbit Systems گفت این پهپاد میکرو می تواند به طور خودکار ساختمان ها و نقاط مورد علاقه را برای تهدیدات احتمالی شناسایی و نقشه برداری کند.

به نظر می رسد این پهپاد با پهپاد شهید-136 ایران تفاوت های متعددی داشته باشد. مقامات اوکراینی و غربی می گویند ایران چندین نوع پهپاد از جمله شهید-136 را برای استفاده در جنگ در اختیار روسیه قرار داده است. ایران این ادعا را رد کرد و تاکید کرد که هواپیماهای بدون سرنشین بر اساس همکاری نظامی و دفاعی با روسیه قبل از جنگ در اوکراین در اختیار مسکو قرار داده است.

بر خلاف پهپادهای کوچک و بسیار قابل مانور Lanios، شهید-136 شکل مثلثی، 11 فوت طول، 440 پوند وزن و طول بال های آن 8.2 فوت است. این پهپاد ایرانی یک کلاهک با وزن بین 66 تا 110 پوند حمل می کند و حداکثر برد آن بین 1000 تا 1600 مایل برآورد شده است.

به گزارش مجله فوربس، اگرچه این پهپاد ایرانی به ایجاد سر و صدای زیاد در هنگام پرواز در ارتفاع کم شهرت دارد، اما حداکثر سرعت این پهپاد ایرانی که 115 مایل در ساعت است، به طور قابل توجهی از حداکثر سرعت لانیو که 45 مایل در ساعت است بیشتر است. . ساعت.. طبق گفته فوربس، لانیوس مدت زمان پرواز بسیار محدودی دارد که گفته می شود تنها حدود 7 دقیقه است.

وزارت دفاع ایران اعلام کرد که حمله به تاسیسات نظامی در اصفهان ناموفق بوده و به اهداف خود نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید