هداد عزیزی حذف استقلال و پرسپولیس را به سخره گرفت

هداد عزیزی حذف استقلال و پرسپولیس را به سخره گرفت

موضوع حذف تیم های ایرانی از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا همچنان با اشتیاق فراوان توسط مدیران و کارکنان فعلی و سابق ورزشی پیگیری می شود. این بحث در 48 ساعت گذشته تا جایی پیش رفت که اکنون شاهد ورود نمایندگان مجلس و برخی سیاسیون به این موضوع هستیم. موضوعی که بسیاری از کارشناسان فوتبال معتقدند تبعات عمده حذف نمایندگان ایران از جام ملت‌های آسیا می‌تواند به بدنه فوتبال ایران از نظر حیثیتی و فنی و فوتبالی در آسیا و جهان لطمه بزرگی وارد کند. این موضوع در آستانه حضور مجدد تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 حساسیت ها را افزایش داده و برخی ملی پوشان سابق کشورمان نیز در روزهای اخیر به این اتفاق تلخ واکنش نشان دادند. هداد عزیزی بازیکن تیم ملی کشورمان در جام جهانی 1998 فرانسه یکی از آن بزرگانی است که در گفت و گو با خبرورزشی به بیان دیدگاه های خود پرداخت:

ما سالهاست که کلاه سر می کنیم

عزیزی گفت: متاسفانه حذف تیم های ملی کشورمان از لیگ قهرمانان آسیا به ویژه دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس قابل پیش بینی بود. ما سال هاست که کلاه به سر می کنیم و رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و در واقع خودمان را مستند می کنیم.

AFC محکم می ایستد

ملی پوش سابق کشور درباره برخورد جدی کنفدراسیون فوتبال آسیا با تیم های بدون تشکیلات حرفه ای به ما گفت: شاید یکی از دلایل عدم پیشرفت فوتبال آسیا همین مستندات کشورهای مختلف باشد. می بینیم که دو باشگاه مطرح ژاپنی و کره جنوبی هم از لیگ قهرمانان حذف شده اند. پوهانگ استیلرز سه بار قهرمان جام ملت های آسیا شده و یکی از پرافتخارترین تیم های این قاره است. همچنین الاتحاد عربستان و استقلال ایران سابقه دو قهرمانی در آسیا را دارند. یا همان امارات با سابقه پیروزی در آسیا و همه امکانات درجه یک، اما این بار AFC قاطعانه روی اجبار باشگاه ها به رعایت یک سری استانداردها و قوانین تاکید دارد.

مشکلات یکی دو تا نیستند، اما قابل حل هستند

تیم ملی کشورمان در جام جهانی 1998 فرانسه گفت: یکی از شرایط صدور مجوز حرفه ای، حریم خصوصی باشگاه هاست. خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال غیرممکن نبوده و نیست. همانطور که کارخانه های دولتی سپاهان و فولاد توانستند تیم های خود را خصوصی کنند، می توان برای دو باشگاه بزرگ پایتخت چاره اندیشی کرد. در اسناد موجود، رئیس جلسه باشگاه های پرسپولیس و استقلال یک نفر است! چگونه می توان انتظار داشت که AFC این را نادیده بگیرد؟ متأسفانه مشکلات ما آنقدر بزرگ است که استانداردهای لازم را رعایت نمی کنیم.

ما باید 600 مورد را رعایت کنیم

بازیکن سابق کلن در مورد نحوه رسیدن به مقصد AFC صحبت می کند: مسائل مالی، زیرساخت ها و استادیوم ها، قراردادها و سیستم های قانونی، معیارهای قانونی که نشان دهنده ثبت تجاری باشگاه ها، مسائل اداری و پرسنلی، جلسات بزرگ یا به اصطلاح است. آکادمی های حرفه ای مشمول حرفه گرایی هستند که حدود 600 مورد را شامل می شود.

مسئولان فدراسیون فقط خودارضایی می کردند

کارشناس فوتبال ما درباره مسئولیت فدراسیون فوتبال در قبال حرفه ای بودن باشگاه ها و وجود یا نبودن خلأ در نظارت بر باشگاه ها توضیح داد: سال هاست فدراسیون فوتبال به جای سخت گیری با مسئولان مختلف برخورد کرده است. حرفه ای بودن باشگاه ها به آنها کمک کرد تا مستندسازی کنند و با کمک مالی به ما، به اصطلاح رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا را می مالید. همین الان علی کفاشیان را صدا کن با شوخی و خنده دستت را می فشارد. مهدی تاج هم کار را ادامه نداد. هادم عزیز که از پارسال سر کاره برو ببین چه سمتی گرفته.

از فدراسیون می خواهم سخت گیری کند

عزیزی ادامه داد: اگر فدراسیون فوتبال در این سال ها باشگاه ها را طعنه می زد، من در زمینه مستندسازی به شما کمک می کنم، اما شما هم باید به استانداردهای خاصی برسید، شاید شرایط درست می شد و امروز شاهد حذف نمایندگانمان از گردونه مسابقات نبودیم. لیگ قهرمانان آسیا «فقط نساجی مازندران است که یک باشگاه خصوصی واقعی است، تا همین چند ماه پیش تراکتور هم خصوصی بود اما مالک کار را به رقیبش سپرد.

پیشرفت فوتبال ما سخت است

عزیزی مهم ترین نکته برای حرفه ای شدن تاکید کرد: مهمترین منبع درآمد همه باشگاه های دنیا بحث حق پخش است. یعنی برای داشتن فوتبال و باشگاه های خصوصی ابتدا باید حق پخش تلویزیونی را بدهند که من سال هاست رسیدن به آن را سخت و گاه غیرممکن می دانم و به سختی می توان آن را به راحتی حل کرد. مشکل دیگر حضور زنان در استادیوم هاست که به دلیل کرونا، دلتا، آمیکرون و دیگر گونه هایی که دنیا را تا چند سال آینده عذاب می دهد، هم اکنون قابل حل است!

نماینده مجلس باید الگو باشد

پیشکسوت فوتبال کشورمان به تشریح لحن گفتگوی یک نماینده مجلس با داریوش مصطفوی، رئیس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان که فیلمش همه جا پخش شد، گفت: ادعایی نداریم. ما در نوجوانی دنبال فوتبال هستیم اما فردی که نماینده مردم در مجلس می شود باید از هر نظر الگو باشد مخصوصاً در بحث ارتباطات! اتفاقاً مشغول تماشای گفتگوی تلویزیونی داریوش مصطفوی و یکی از نمایندگان مجلس در حال گفتگو با داریوش خان تند بودم. البته آقای مصطفوی پاسخ داد. در فوتبال ما آدم های تحصیلکرده زیاد نیستند، اما آقای مصطفوی یکی از افرادی است که تحصیلات واقعی داشت، یعنی به راحتی دیپلم نگرفت! وی بازیکن تیم های پرسپولیس و استقلال و تیم ملی ایران، رئیس فدراسیون فوتبال و عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا می باشد.نماینده الزامی است.

پیاده سازی برای من بسیار آسان تر از مربیگری است

هداد عزیزی چندی پیش برنامه ای را با تعدادی از بازیکنان سال های اخیر جلوی دوربین برد و خودش مجری برنامه است. او می‌گوید: «در تلویزیون یا اینترنت یا بازیگر شدن برای من راحت‌تر و بهتر از این است که در فوتبال تمرین کنم و در فوتبال کار کنم که این همه چالش‌ها و مشکلات عجیب را دارد.» که او را جذب می‌کند.

متأسفانه مسئولیت چند تیم را برعهده گرفتم که توان مالی نداشتند و به جای کار فنی باید هر روز نظارت می کردیم تا به بازیکنان ضربه نزنیم. آنها با یک پرواز یا اتوبوس به تیم سفر می کنند، هزینه هتل را می پردازند تا اعتبار بازیکنان را از دست بدهند، ما از داوری آسیبی نمی بینیم و همین باعث می شود که من راحت تر از این وضعیت کاری لذت ببرم.

مردم از شنیدن دروغ خسته شده اند

حماسه ملبورن درباره بازخوردهای این برنامه در بین هواداران فوتبال گفت: بازخورد مردم بسیار خوب است و دلیل آن هم مشخص است. مردم آنقدر دروغ می شنوند که دوست دارند حقیقت را بشنوند. نه برای گفتن کلمه درست، بلکه منظورم کلمه صادق است. یعنی وقتی حرفی می شنوند می دانند که آن طرف حرف دلشان می شکند. در حال حاضر در دو برنامه فعال هستم که هر دو با استقبال خوبی مواجه شده اند.

این لیگ جذاب و جذاب نیست

کاپیتان پاس تهران – قهرمان لیگ سوم – درباره سطح رقابت های لیگ برتر بیست و یکم گفت: کیفیت مسابقات لیگ برتر را دوست ندارم. لیگی که آقای گلش در 13 هفته 7 گل زد که 5 تای آن پنالتی بود، مطمئناً نمی توانم دوستش داشته باشم.

مهاجمان ما هر 170 یا 180 دقیقه گل می زنند که در مقایسه با جام جهانی فاجعه آماری است. برخی از کارشناسان ما در برنامه های مختلف به شکلی شگفت انگیز از فوتبال صحبت می کنند. زیرا آنها معنای واقعی تاکتیک را نمی دانند، اما در عوض به تاکتیک های مختلف فوتبال لطف می کنند.

این نتیجه حضور یک شعبده باز در فوتبال است

عزیزی در پایان سخنان خود با اشاره به اتفاقات عجیب فوتبال در ماه ها و سال های اخیر گفت: فوتبالی که در آن مافیا، دعوا، جادوگری، فاینانس ماست و… وجود دارد، به زودی از پیش تعیین شده است. چه بر سر فوتبال می آید که معتقدان به جادو و خیر دنیا جرأت نفی ارتباط و همکاری با خیر دنیا را ندارند چرا که اگر حجت خوب دنیا را انکار کنند نتیجه برایشان برعکس می شود.

دیدگاهتان را بنویسید