هدف از اجرای طرح دروار وابستگی به ارز ترجیحی و رانت حاصل از آن بود


ساعت: 10:28
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911051

وزیر بهداشت گفت: هدف از اجرای طرح دارویی بازگشت وابستگی به ارز ترجیحی و رانت ناشی از آن به تولیدی پویا و مستقل بود. مشکل اصلی ارزهای ترجیحی این بود که بی حساب داده می شد و منجر به رانت می شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره بررسی مدیریت زنجیره تامین و توزیع دارو و دلایل کمبودهای اخیر در کشور (گزارش دوم اجرای طرح دارویی) گفت: با حمایت نمایندگان مجلس در قانون بودجه 1401، اختیار اجرای طرح دارویی به وزارت بهداشت داده شد. در طرح دارویی به موضوع سیاست های ارزی در تامین دارو، کالاهای ضروری و تجهیزات پزشکی پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه چهار ماه از شروع پروژه دروری می گذرد، گفت: اکنون در مرحله گذار از وضعیت موجود به وضعیت انقلابی هستیم و در دوره گذار مشکلاتی داشتیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: هدف از اجرای طرح دارویی، بازگشت وابستگی به ارز ترجیحی و رانت ناشی از آن به تولیدی پویا و مستقل بود. مشکل اصلی ارزهای ترجیحی این بود که بی حساب داده می شد و منجر به رانت می شد.

دیدگاهتان را بنویسید