هدف اصلی تل آویو در سفر بایدن، توقف برنامه هسته ای ایران است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت: هدف اصلی اسرائیل در سفر بعدی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، نهایی کردن یک برنامه اقدام مشترک واضح با ایالات متحده برای توقف برنامه هسته ای ایران خواهد بود.

بنت با اشاره به تاسیسات هسته ای مخفی رژیم صهیونیستی که بدون نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل می کند، گفت: این سفر برای اسرائیل حیاتی است.

بنت با استناد به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران در اوایل ماه جاری در نشست شورای حکام ژنو گفت: جهان در حال بیدار شدن با چهره واقعی ایران است.

بنت در جریان یک جلسه توجیهی با خبرنگاران در دفتر خود در اورشلیم اظهاراتی را بیان کرد.

نخست وزیر اسرائیل که کابینه و پارلمان آن در آستانه فروپاشی است، همچنین گفت که اسرائیل در جلوگیری از بازگشت به آنچه که آن را یک «توافق بد» می‌دانست «موفق شده» است. اکنون هدف کوتاه مدت آن توقف غنی سازی اورانیوم در ایران است.

نفتالی بنت گفت: «با این حال، اسرائیل علاقه مند به یک توافق بهبود یافته بلندمدت است. او چنین توافقی را توافقی توصیف کرد که برای همیشه ایران را از روی آوردن به سلاح های هسته ای باز می دارد.

به گفته بنت، در طول سفر بایدن به منطقه که برای 13 جولای برنامه ریزی شده است، رئیس جمهور ایالات متحده “معماری های منطقه ای را در میان شرکت کنندگان میانه روتر در منطقه تقویت خواهد کرد.”

انتظار می رود بایدن در روزهای 13 تا 14 جولای به تل آویو سفر کند. او شب را در بیت المقدس خواهد گذراند و با جایر لاپید، نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی گفت وگو خواهد کرد.

توماس نایدس سفیر آمریکا در تل آویو نیز روز دوشنبه گفت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با وجود انحلال کابینه رژیم صهیونیستی همچنان قصد دارد ماه آینده به تل آویو سفر کند.

سخنگوی شورای امنیت ملی درباره سفر بایدن به تل آویو گفت: ما با اسرائیل رابطه راهبردی داریم که فراتر از هر دولتی است. رئیس جمهور انتظار دارد که این دیدار در ماه آینده برگزار شود.

اعلام آخرین سفر بایدن به تل آویو ساعاتی پس از آن صورت گرفت که نفتالی بنت نخست وزیر و یایر لاپید وزیر امور خارجه اسرائیل برای انحلال کنست در روزهای آینده توافق کردند.

دیدگاهتان را بنویسید