هدف معاونت مطبوعاتی توجه به آغاز زنجیره تولید محتوا و خبرنگاران است


ساعت: 23:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۷
کد خبر: 1890933

مهدی پور گفت: تلاش 10 ماهه اخیر معاونت مطبوعاتی توجه به آغاز زنجیره تولید محتوا و خبرنگاران بوده است و تلاش شده است تا به قوانین مغفول مانده توجه بیشتری شود تا بقای مشاغل و فعالیت های حرفه ای تضمین شود. در این راستا تمام اقدامات در راستای این موضوع است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ فرشاد مهدی پور، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد عصر امروز در مراسم گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار در استان مرکزی، اظهار داشت: بدون شک حوزه رسانه یکی از اولویت های دولت محسوب می شود و زمانی که مطرح می شود. به تبیین جهاد و جنگ نرم، البته بدون حضور خبرنگاران، کار رسانه ها ادامه پیدا نمی کند.

مهدی پور تصریح کرد: استان مرکزی زادگاه بزرگترین جهادگر جهان است و انقلاب امام راحل دقیقا یک انقلاب رسانه ای بود.

وی ادامه داد: تلاش 10 ماهه اخیر ستاد مطبوعاتی مجلس توجه به آغاز زنجیره تولید محتوا و خبرنگاران بوده است و تلاش شده است تا به قوانین مغفول مانده توجه بیشتری شود تا بقای مشاغل و حرفه ای تضمین شود. فعالیت ها و از این حیث تمام اقدامات مربوط به این امر است

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: دو هزار نفر از اهالی فرهنگ، رسانه و هنر در 10 ماه گذشته در صندوق هنر ثبت نام کرده اند و بیمه این صندوق سخت و زیان آور نیست اما این بیمه باید از رسانه ها انجام شود

وی افزود: امیدواریم بتوانیم امکانات ارزان قیمتی را در اختیار عکاسان خبری و اصحاب رسانه قرار دهیم، هرچند حق التحریر عکاسی در کشور به درستی تبیین نشده و عکاسان در این زمینه متضرر هستند.

مهدی پور گفت: خانه مطبوعات استان مرکزی در اساسنامه خود مشکل دارد و مقرر شد مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان برای حل مشکل این خانه در استان کار کارشناسی تدوین کند.

وی افزود: چیزی به نام یارانه برای کاغذ وجود ندارد و در سال 1396 به دلیل بحران ارزی در کشور وزارت ارشاد وارد عرصه واردات کاغذ شد و از ارز ترجیحی وارد شد اما دوباره کار متوقف شد و در در سال 1378 و 1400 سال پیش این امر از بین نرفت، از ابتدای دولت سیزدهم رئیس جمهور شخصاً پیگیر مشکل و ابلاغیه های مختلف شد و در نهایت مشکلات قانونی و ساختاری حل شد و امیدواریم ارزان و مقاله حمایتی برای کمک به نشریات بر اساس خوداظهاری رسانه ای توزیع خواهد شد.

مهدی پور یادآور شد: این وزارتخانه از برگزاری دوره های آموزشی و برگزاری جشنواره های محلی، استانی و کشوری حمایت می کند و در خصوص اینترنت خبرنگاران نیز امروز این امر انجام شد و متعاقباً به بقیه خبرنگاران تعمیم داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر بی نظمی در ارائه اینترنت به خبرنگاران رخ داده است و اگر خبرنگاران تمام سیستم رسانه ای را هدف قرار داده اند تنها به دلیل حمایت از خبرنگاران است و این حمایت از طریق ستاد خبری است. . و امیدواریم طبق خواسته دولت بتواند در بازه های زمانی مختلف به رسانه ها و خبرنگاران کمک کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید