هدف نهایی مذاکره با ایران باید وین باشد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سخنگوی وزارت امور خارجه دوشنبه شب در تهران گفت که هدف نهایی مذاکرات با ایران احیای شورای امنیت سازمان ملل در وین است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به نقل از BTA گفت: ایالات متحده قویا از تعهد اتحادیه اروپا به ایران حمایت می کند، اما مقصد نهایی مذاکرات باید وین باشد. اگر ایرانی ها به ادعای خودشان می خواهند به برجام بازگردند، باید در مذاکرات وین شرکت کنند.

پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا روز دوشنبه با تایید دیدار علی باقری معاون وزیر امور خارجه ایران با انریکه مورا، معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا، گفت: این دیدار با هدف از سرگیری مذاکرات برای احیای این کشور انجام شده است.شورای امنیت سازمان ملل متحد.

وی گفت: «دستگاه دیپلماتیک اتحادیه اروپا از هیچ تلاشی برای از سرگیری مذاکرات همه طرف ها در وین دریغ نخواهد کرد».

علی باقری، معاون وزیر امور خارجه روز دوشنبه در توییتی نوشت: روز چهارشنبه با هماهنگ کننده کمیسیون مشترک (انریکه مورا) در بروکسل برای ادامه مذاکراتمان در مورد مذاکرات نتیجه‌محور دیدار خواهم کرد.

وی در توئیتی دیگر افزود: ایران مصمم به مذاکره برای رفع کامل و موثر تحریم‌های سرکوبگرانه و غیرقانونی، عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران و ارائه تضمین‌های معتبر برای جدایی بیشتر است.

انریکه مورا ، معاون وزیر خارجه اتحادیه اروپا ، روز پنجشنبه (13 اکتبر) برای دیدار با علی باقری به تهران سفر کرد و سرانجام دو طرف توافق کردند که بحث های باقی مانده را در بروکسل ادامه دهند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، علیرغم اعتراف به شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران، از اتخاذ تدابیر لازم برای بازگشت به برجام خودداری کرد و عملا با اجرای سیاست دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، ایران در قبال ایران مخالفت کرد. نشر روزانه ..

بایدن و مشاورانش گفتند که قصد دارند ایالات متحده را به برجام برگردانند ، اما می خواهند از بازگشت به برجام به عنوان “بستری برای تقویت و طولانی شدن توافق” استفاده کنند.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است که با توجه به اینکه آمریکا یکی از طرف‌های توافق بود، این واشنگتن است که باید با لغو تحریم‌ها به توافق برگردد و پایبندی به تعهدات آمریکا باید تایید شود. تهران البته تاکید کرده است که برای بازگشت آمریکا به توافق عجله ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید