هدیه شهدا در سرزمین بهشت ​​/ راهیان نور مقدمه ای برای بازگشت به خود


ساعت: 11:17
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817532

اینجا تمام اسطوره‌ها و شخصیت‌هایی که در کتاب‌ها شنیده‌ایم به شکلی ملموس زنده می‌شوند و با قدمی که او در اینجا برمی‌دارد، احساس می‌کنم با ما هستند و مثال زنده بودن شهدا آسان‌تر می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، اینجا سرزمین عشق و ایثار است. سرزمین سیاراتی که از دنیا رفته اند و دنیای آنها تا امروز در دنیای خود احساس راحتی کنیم. یادمان های نظامی مجسمه های زیبای عشق هستند، یادگار مردانی که بی باک و بدون ترس از نردبان شهادت بالا رفتند.

در همه جای مناطق جنگی، داستان های ناگفته، داستان های ناشنیده ای از سرسختی و استقامت وجود دارد. شهدا در طول این سال ها هنوز حرفه هایی برای گفتن دارند، حرفه هایی که باز شده و راه درست را نشان داده اند.

آسمان شلمچه و طلایه و فکه و… پر از ستارگان سرخ است زمینش بهار است پر از گل محمدی. عشق اینجا هیجان زده است، خاکش پر از همت و میهن پرستی است.

آثار باکری، هرازی، سلیمانی، باقری، چمران، صیاد، هاشمیتی و… بر سینه این سرزمین نقش بسته است.

* سفر رهبر معظم انقلاب به یاد شلمچه

حدود یک دهه پس از پایان جنگ ایران و عراق، رزمندگان اسلام به یاد دوستان و همرزمان جان باخته خود به صورت خودجوش در مناطق عملیاتی حاضر شدند. این حرکت مردمی به تدریج رشد کرد و کاروان هایی برای بازدید از مناطق نظامی در تعطیلات نوروز تشکیل شد. این روند تا سال 1376 ادامه داشت تا اینکه در سال 1377 بسیج دانشجویی کاروان های دانشجویی اعزام کرد و سپس بسیج محلی برای بازدید از مناطق عملیاتی کاروان اعزام شد.

96652227 a475 4645 a5ea 62f87533b6b2 خبر خاکستری

زیارت رهبر معظم انقلاب در فروردین 1357 به یاد شلمچه و حضور ایشان در جمع راهیان نور توجه بیشتری را به اردوی راهیان نور جلب کرد.

در پایان سال جاری دستور تشکیل ستاد هماهنگی راهیان نور به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ابلاغ شد.


همچنین با ابلاغ رهبر معظم انقلاب در سال 1383، ستاد مرکزی ارشاد در قالب اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاعی به منظور ساماندهی وضعیت راهنمایان منصوب شد. .

* پذیرایی از 8730 زائر شهید در اردوهای مازندران

فرمانده سپاه راهیان نور و جهانگردی سپاه کربلا در گفت و گو با بالا از پذیرش 8 هزار و 730 زائر شهید در اردوهای مازندران تا پنجم فروردین ماه خبر داد و گفت: از این تعداد 4443 نفر زائر، برادر و 4287 نفر خواهر هستند. قطعا تا پایان راهیان نور ادامه خواهد داشت.

محمد عباسپور با بیان اینکه تعدادی از زائران ثبت نام نشده نیز در کمپ های مازندران اسکان داده شدند، افزود: یکی از وظایف این قرارگاه نظام سازی سامانه ثبت نام بود، اما اجازه دادیم برخی از افراد به این سامانه دسترسی نداشته باشند، لذا استقبال می کنیم و از نمازگزارانی که خودشان به راهیان نور آمدند و در سامانه ثبت نام نکردند.

به گفته عباسپور، 321 خودروی شخصی در اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر که تا امروز به صورت خانوادگی به راهیان نور آمده اند، اسکان و غذا را تامین می کنند.

رئیس ستاد راهیان نور و گردشگری کربلای معلی در ادامه از خدمات رسانی 200 نفر از کارکنان شهدا و 88 نفر از خواهران شهدا به زائران خبر داد.



71ec9aae 9aa3 4279 973b f0699e8bc39e خبر خاکستری

* اعزام 70 خادم برای شهدا

عباسپور همچنین از اعزام 70 خادم الشهدا به صورت کشوری خبر داد و افزود: طرح دیگری را به عنوان کشوری برای اعزام خادم به یادمان های ملی داشتیم و امسال این تعداد خادم را برای استقرار در یادمان های ملی اعزام کردیم.

رئیس سازمان راهیان نور و جهانگردی سپاه کربلا در بخشی دیگر از سخنان خود به اقدامات و برنامه های راهیان نور نیز اشاره کرد و گفت: یک سری اقدامات برای بسترسازی مازندران انجام شده است. اردوهای خوزستان . مازندران سه اردو دارد (شهید جعفرزاده در اندیمسک، شهید بلباسی در هرمشهر و یادمان شهدای هفت نوار). بر همین اساس در دو ماه اخیر گروه های جهادی برای تبدیل اردوگاه ها و تعمیر و بازسازی زیرساخت ها اعزام شده اند.

عباسپور به ارزانتر بودن سفر زائران اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط معیشتی و گرانی این امر با کمک هیئت مدیره و خیرین صورت گرفت و در بحث تغذیه و غذای زائران شاهد ارزانی زائران بودیم. اردوی زیارتی.»

مسئول راهیان نور و گردشگری سپاه کربلا ادامه داد: امسال علاوه بر بسترسازی و ارزان شدن راهیان نور، برنامه های فرهنگی مختلفی را نیز اجرا کردیم؛ یکی از این برنامه ها برنامه شهید بود. طرح بصیر و تور یادبود که در آن کاروان ها با هم به یادمان ها رفتند و از برنامه های قصه گویی بهره بردند.

عباسپور با تاکید بر اینکه در تمامی اردوگاه ها تیم های پزشکی و پزشک مستقر هستند، افزود: در دو مجتمع مسکونی کاروان راه نور مازندران که اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک است و قرارگاه شهید بلباسی خرمشهر حدود 250 کارمند مشغول به کار هستند. علاوه بر یادمان شهدای هفت تپه. ارائه خدمات به زائران در زمینه های مختلف فرهنگی، خدماتی، پشتیبانی، بهداشتی و غیره.

وی با اشاره به اینکه روزانه هزار پرس غذای گرم در اختیار کاروان ها قرار می گیرد، گفت: امسال برنامه راهیان نور با دعای خیر همه ایثارگران و شهادت طلبان برگزار شد و شاهد حضور همه هستیم. افراد از گروه های مختلف در این اردوی فرهنگی حضور دارند.”



06559e5c 7d08 4328 aa1f 294f2d7e8f71 خبر خاکستری

فرمانده سپاه، جهانگردی و راهنمایان کربلا در بخشی دیگر از سخنان خود به تشریح این اقدامات پرداخت و گفت: سپاه کربلا در بحث راهیان نور مجموعه اقداماتی را انجام داده است که تبلیغ راهیان نور و سفرکردن بود. ارزان تر با کمک خیریه ها

عباسپور ادامه داد: سپاه کربلا با کمک خیرین توانسته هزینه اسکان و غذای زائران را کاهش دهد که با کیفیت ترین و مناسب ترین خدمات برای زائران زائران همراه بوده است.

مسئول قرارگاه کربلا، جهانگردی و راهیان نور سپاه همچنین به تخت اردوی راهیان نور اشاره کرد و افزود: مهمترین بستر راهیان نور ثبت نام هوشمند کاروان های راهیان نور بود. به صورت سنتی برگزار شد و افرادی که قصد شرکت در اردوهای راهیان نور با خودروی شخصی را داشتند به مراکز ثبت نام دسترسی نداشتند.

عباسپور افزود: امسال سامانه ای طراحی شد و مردم عزیز می توانستند از تاریخ 26 بهمن ماه 96 در این سامانه ثبت نام کنند و در این سامانه زمان های ثبت نام از 8 اسفند 1392 تا 14 فروردین 1401 تعیین شده است که در اختیار زائران قرار گرفته است. سامانه اسکان «بازدید از یادمان شهدا نیز پیشنهاد شد.

ed27d4f9 cce8 499c 965a e7478d05c038 خبر خاکستری

* جزئیات ورود زائران به مناطق عملیاتی

رئیس سپاه کربلا، سازمان سیاحتی و مسیرهای پیاده روی کربلای معلی نیز به تشریح بازدید زائران از مناطق عملیاتی پرداخت و گفت: کاروان هایی که از مازندران به سمت جنوب حرکت می کنند در اولین روز اردوی شهید جعفرکده اندی در اولین روز ورود به خوزستان وارد می شوند. . . پیدا کردند و صبح روز بعد راهی یادمان فتح المبین و یادمان شهدای هفت نوار شدند. بعدازظهر کاروان ها پس از بازدید از دو بقعه به سمت هرمشهر و اردوگاه شهید بلباسی هرمشهر حرکت کرده و یک شب در آن کمپ اقامت خواهند داشت.

عباسپور افزود: کاروان ها در روز دوم از یادمان های عملیاتی والفجر هشت و اروند کنار یکی از مناطق عملیاتی لشکر 25 کربلا بازدید کرده و بعد از ظهر برای صرف ناهار به اردو باز می گردند. بازدید از بنای تاریخی شلمچه

رئیس سپاه، گردشگری و راهیان نور کربلا ادامه داد: در روز سوم کاروان ها به سمت یادمان طلائیه و هویزه حرکت می کنند و آخرین حضور کاروان ها که پایان راهیان نور است. اهواز باشد.

عباسپور همچنین به طرح فرهنگی شهید بصیر در اردوگاه راهیان نور اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های خوب فرهنگی در اردوی راهیان نور، برنامه فرهنگی شهید بصیر است. زمانی که کاروان ها در فرودگاه شهید حفرزاده مستقر شدند، کاروان در خط مقدم قرار گرفت و همه اتوبوس ها با هماهنگی راوی جمع شدند و در مناطق عملیاتی مداحی کردند و برنامه فرهنگی برگزار شد. همین برنامه در اردوگاه شهید بلباسی که بازدید جمعی از مناطق عملیاتی کاروان ها خواهد بود و برنامه فرهنگی برگزار می شود.

رئیس قرارگاه CRRF در کربلا، گردشگری و راهیان نور با تاکید بر استقبال خوب مردم از اردوی راهیان نور، افزود: امسال حضور خودروهای شخصی در اردوگاه راهیان نور چشمگیر بود.

عباسپور با بیان اینکه باید برای ترویج راهیان نور تلاش کنیم، افزود: باید الگویی مانند پیاده روی اربعین را که برای راهیان نور پرطرفدار است اجرا کنیم تا بعد از آن سال همه اقشار مردم از برنامه راهیان نور استفاده کنند.



4f999a45 8463 42f7 8b5d 9549f0fe9ac2 خبر خاکستری

به گزارش بالا، بله! راه نور نیز سفر است، اما سیر به درون. اگرچه به نظر می رسد چند روز دیگر در حال قدم زدن و گذر از شهرها هستید، اما فکر می کنم در این سفر به جای دیدن جاذبه های محیط، به درون خود نگاه کنید.

خودت را با شهدا مقایسه می کنی و فاصله ها را درک می کنی اما ناامید نمی شوی.

* سفر در راه نور، ملاقات با افرادی که به خودشان باز می گردند

شهدایی مانند شما را خواهید یافت که در راه معبود شدن از فرصت ها استفاده کرده و حدود الهی را رعایت کرده اند.

آنها را نمونه ای از انسان های آزاده ای خواهید یافت که در نبرد مرگ و زندگی، مرگ سرخ را با عزت برگزیدند.

راستش را بخواهید حتما بارها این حس را تجربه کرده اید که شهدا پیر نمی شوند.

33453621 9178 429f ab66 7f2b6cb5b424 خبر خاکستری

آره! با ما مانده اند و وقت گذرانده اند و کافی است گاهی در آینه به گذر زندگی خود توجه کنیم تا متوجه این موضوع شویم.

انتخاب درست، عشق و عاقبت به خیر را باید از شهدا یاد بگیریم. وقایع نگاری، ولایت، ایمان هوشمندانه و تعهد به وظیفه باید به ودیعه آنها باشد.


و این ابزارها در واقع مجهز به بینشی هستند که در هر نبرد دیگری از جمله جنگ سخت و نرم، جنگ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استفاده خواهد شد.

از سفر Pathfinder برای زندگی خود چمدان بردارید و از آن بهره ببرید. نگران نباشید، هر چه بیشتر چمدان های Pathfinders را بردارید و استفاده کنید، ذخایر شما برکت بیشتری پیدا می کند و سرمایه معنوی شما افزایش می یابد.

راه نور نیز یک سفر است، اما یک سفر به درون، یک سفر معنوی و انسان ساز.

سفرهای راهیان نور مقدمه ای برای بازگشت مردم به خود است و باعث می شود نسل جوان با فرهنگ مقاومت آشنا شود و هر چه بیشتر و بهتر در مسیر کمال معنوی قدم بردارند و با تهاجم فرهنگی مبارزه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید