هرج و مرج و اضطراب قدرت مذاکره کشور را از بین می برد


ساعت: 16:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۹
کد خبر: 1902672

حسین کنعانی مقدم گفت: اتفاقات اخیر قدرت چانه زنی کشور را در سطح بین المللی کاهش می دهد و اگر کشوری اعتماد و حمایت مردم خود را داشته باشد در معاملات و معاملات بین المللی حرف اول را می زند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین کنعانی مقدم، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرات درباره تاثیر امنیت کشور در پیشرفت اهداف و توسعه، اظهار داشت: امنیت یکی از مولفه های قدرت هر کشوری است و نه تنها یک مشکل داخلی بلکه امنیت جهانی و بین المللی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد

این کارشناس سیاسی افزود: دشمن از زمان پیروزی انقلاب اسلامی همواره با طرح های مختلف از کودتا و اقدامات تروریستی گرفته تا خرابکاری در تاسیسات هسته ای به دنبال تضعیف و تجزیه ایران بوده است.

وی یکی از آثار مخرب نابسامانی های داخلی را حاکم شدن فضای امنیتی در کشور دانست و افزود: در این شرایط اقدامات پیشرفت و توسعه تحت فشار است و ریسک سرمایه گذاری و شور و نشاط مردم در حال افزایش است. سرمایه گذاری در کشور در حال کاهش است.

کنعانی مقدم در رابطه با اینکه چرا دشمنان به دنبال تجزیه ایران هستند، گفت: همانطور که معظم له فرمودند مشکل دشمن جمهوری اسلامی نیست، آنها نمی خواهند ایران بماند و هدف اصلی آنها تجزیه ایران است و ایران قدرتمند است. در طرح هایی که برای خاورمیانه پیشنهاد می کنند نباید وجود داشته باشد و با شکاف های قومی و مذهبی اختلاف بین شیعه و سنی و با سازماندهی گروه های مختلف به دنبال اهداف شوم خود باشند.

وی در خصوص تاثیر چنین اتفاقاتی در سطح روابط بین الملل و روابط بین الملل گفت: قدرت مذاکره کشور در سطح بین المللی قطعا کاهش می یابد و اگر کشوری اعتماد و حمایت مردم خود را داشته باشد دست برتر را خواهد داشت. در روابط و معاملات بین المللی وجود دارد.

این تحلیلگر و فعال سیاسی در پایان تصریح کرد: کشور ما حوادث زیادی را پشت سر گذاشته که با بصیرت مردم خنثی شد و امیدواریم با حکمرانی صحیح و بصیرت مردمی شاهد چنین حوادثی در آینده کشور نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید