هرگز در ورزش خداحافظی نکرده ام که خداحافظی کنم / مطمئنم شکست خورده ام


ساعت: 16:52
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839578

ملی پوش کشورمان گفت: قطعا ورزشکار خوبی هستم که در 37 سالگی شکست خوردم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان حدادی ملی پوش دو و میدانی ایران درباره تعویق بازی های آسیایی هانگجو گفت: ابتدا باید بگویم که هیچ وقت در ورزش برای خداحافظی به شما تبریک نگفتم. اگر روزی ورزش نکنم از جامعه ورزش، کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون تشکر می کنم و ادامه نمی دهم. خداحافظی از ورزش یعنی گریه و کفش آویزان و زمین بوسیدن که به نظر من زیبا نیست باید مراسم خداحافظی برای ورزشکاران برگزار شود. آیا خواننده هنگام خداحافظی از کار خود میکروفون را می بوسد؟ این برای ورزشکارانی است که خداحافظی آنها غم انگیز و مایوس کننده است، زیرا خداحافظی در ایران به معنای از دست دادن بینایی است.

وی ادامه داد: برای بازی های آسیایی برنامه داشتم. امیدوارم شرکت کنم و پنجمین مدال طلای بازی های آسیایی را کسب کنم و جزو معدود ورزشکارانی بودم که پنج مدال طلا کسب کردم. بازی ها هر سال، چه در سال 2023 چه در سال 2026، می خواهم در ورزش قهرمانی بمانم و تمرین کنم. به مردم قول دادم در بازی های آسیایی بعد از نتیجه ضعیف توکیو طلا بگیرم.

ملی پوش دوومیدانی کشورمان در واکنش به هجمه هایی که به وی از جمله سفر به آمریکا صورت گرفت، گفت: شواهدی مبنی بر هزینه های من در المپیک توکیو در فدراسیون موجود است. بودجه فدراسیون 9 میلیارد است من 20 میلیارد تن را چگونه خرج کردم؟ این درست نبود. وقتی تنها فردی در یک رشته هستید که مدال المپیک را کسب کرده اید، وقتی مدال نمی گیرید، حملات افزایش می یابد. چرا در کشتی نه؟ در برخی رشته ها ممکن است برای هر نفر هزینه بیشتری داشته باشد. با مدالی که گرفتم بودجه 1.5 میلیاردی فدراسیون را به 10 میلیارد رساندم و فکر نمی کنم بیشتر از این می خواستم.

حدادی یادآور شد: گفته می شد که عمل در محل خار زگیل است و چرا به آلمان می روم در حالی که به درخواست دوستانم در کمیسیون جراحی در آلمان این عمل را انجام دادم. اینها حاشیه هایی بود که برای من ایجاد شد و من خوش شانس هستم که قطعا ورزشکار خوبی هستم که در 37 سالگی شکست خوردم. اینکه می گویند عمدا میلیاردها هزینه دارد، درست نیست.

حدادی درباره انتقادش از بازگشتش به آمریکا گفت: در آمریکا دو مسابقه پیش رو دارم، گفتند فیل من هوس آمریکا را می کند. من کشورم را دوست دارم. اگر قرار بود من را ترک کنم، آمریکایی ها در همان سن و سال تشویق می کردند زیرا آنها دو و میدانی را دوست دارند و می خواهند از آن سوء استفاده کنند. در آمریکا به من حلوا نمی گویند، بارها تعارف کردند، اما من قبول نکردم. من فقط 20 میلیون دلار در تبلیغات در سال 2008 از دست دادم زیرا ایران تحت تحریم است و من ایران را دوست دارم.

وی با اشاره به مهاجرت برخی از ورزشکاران گفت: آن اقوام هم که می روند به دلیل کمبود امکانات عاشق کشور هستند اما آنها را در شرایط سیاسی قرار می دهند تا نتوانند به کشور بازگردند. ورزشکاران ما نیز از این مشکلات بی اطلاع هستند. هیچکس دلش را برای ما نسوزاند، فقط به نخبگان گرین کارت می دهند. مربی من آمریکایی است و به همین دلیل باید بروم وگرنه ترجیح می دهم در ایران تمرین کنم. ورزش تنها چیزی بود که 20 سال از خانواده و پدر و مادرم دور بود. امیدوارم این مدال من تداوم داشته باشد و جوانانی که امروز وارد این عرصه می شوند به راه خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید