هر بار که از مکتب امام فاصله می گیریم با چالش مواجه می شویم/ تبلور ایمان به نظام جمهوری اسلامی و امید به آینده در کلام رهبر معظم انقلاب.


ساعت: 16:05
تاریخ انتشار: 1401/03/15
کد خبر: 1843733

استاد دانشگاه و تحلیلگر روابط بین الملل؛

روحل منعم گفت: انقلاب اسلامی زنده و زنده است زیرا هر لحظه انقلاب اسلامی فضا و فرصت جدیدی را ایجاد می کند. انقلاب امروز نیست، بلکه در 50 سال آینده است، زیرا بر اساس مقتضیات و قواعد ثانویه و شرایط زمانی و مکانی دائماً تکثیر و بازنشر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روح الله منعم طالمی، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت و گو با ۸دی درباره اهمیت بیانات رهبر معظم انقلاب در سی و سومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) کرد: این مهم است که خود را باور داشته باشید، زیرا این اعتقاد به خودتان است. ایجاد امید می کند و بسیاری از مشکلات و چالش ها با ایمان به خود حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگرچه امام ما را رها کردند، اما به معنای واقعی راه، روش، مسلک و هدف امام ادامه دارد و می ایستد، گفت: روح امام در کالبد جمهوری اسلامی و رهبری زنده است. این چرخه طولانی و مسیر تعالی.


خطا در تحریف مدرسه من در یک جعبه شیشه ای

این استاد دانشگاه با بیان اینکه عده ای امام را در شیشه خود می شناسند و امام جدیدی را در اندیشه و ذهن سیاسی خود می سازند، گفت: به هر دلیلی شور مذهبی ایرانیان نام امام را زنده می کند.


امام منحصر به یک نفر نیست، بلکه یک راه و منبع است

وی با تاکید بر اینکه امام منحصر به یک نفر نیست، بلکه یک راه و منبع است، گفت: اگر نمی خواهیم بر او غسل تعمید بگیریم، باید این زمان و نهر که اسلام، قرآن است را نیز متوقف کنیم. “آن و مدرسه.”

کارشناس روابط بین الملل با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با قیام امام تمام نشده است، گفت: بر اساس رویه ها و نظریه های رایج در دنیا، پس از رحلت رهبر انقلاب یا به پایان می رسد یا به انحراف می رسد. یا در موزه ها یافت می شود، آیا آنها را در روسیه لنین یا جمال عبدالناصر در مصر، قذافی در لیبی یا صدام در عراق می نامند؟

وی ادامه داد: این در حالی است که امام سعی کردند با رویه و اشکال حاکم، تعاریف انقلاب را با پیروی از احکام الهی تغییر دهند. انقلاب اسلامی زنده و زنده است زیرا هر لحظه انقلاب اسلامی فضا و فرصت جدیدی را ایجاد می کند. انقلاب امروز نیست، بلکه در 50 سال آینده است، زیرا بر اساس مقتضیات و قواعد ثانویه و شرایط زمانی و مکانی دائماً تکثیر و بازنشر می شود.


هر بار که از نقشه راه مدرسه امام فاصله می گرفتیم با چالش مواجه می شدیم

منعم اضافه کرد: زمانی که امام به ملکوت اعلی پیوست، یاران مخلص آن حضرت هیچ ترسی در دل نداشتند، زیرا می دانستند که با رفتن امام، راه و مسیر او با شخص دیگری جایگزین می شود. بعد از این 33 سال فراز و نشیب ها، موفقیت ها و شکست های زیادی داشتیم، موفقیت های ما در جایی بود که از مسیر انقلاب منحرف نشدیم و افراط نکردیم و هر جا با چالش و ناامیدی مواجه شدیم، جایگاه اسلام انقلابی بود و از نقشه راه مدرسه امام فاصله گرفتیم و می خواستیم تابع دشمنان خود باشیم.

وی گفت: اکنون به مرحله دعوای سیاسی رسیده ایم که می توان گفت انقلاب هم مشکلات و انحرافاتی دارد اما خودش باید آنها را برطرف کند. یعنی نیروهای جوان آماده هستند و تحت تاثیر انقلاب کار می کنند. و فکر می کنند. «آنها جهادی هستند.

وی گفت: دنیای امروز متاثر از علم، فناوری و فناوری امروز است و مدیریت به قدرت نرم افزار اشاره کرده است. امروز توان نظامی، اطلاعاتی و امنیتی ما در سطح بالایی قرار دارد، اما اگر به این امر خرسند و راضی باشیم، با آسیب های جدی مواجه خواهیم شد.


تعریف جدیدی از قدرت

وی با اشاره به تعاریف جدید برق گفت: امروز برق در خاکریزها و مرزها نیست، بلکه در تلفن همراه و کامپیوتر و در فضای زندگی ما وجود دارد و این چیزی جز قدرت امواج و سیگنال ها و داده های اطلاعاتی نیست.

منعم افزود: غربی ها به ویژه آمریکایی ها از دهه 60 در این زمینه تلاش زیادی کردند اما از این وضعیت نیز مصون نیستند. این تنها مشکل ما نیست وقتی دروازه بان خبری نداریم و اخبار جعلی در کنار اخبار واقعی همه گیر می شود، وارد ذهن و افکار مردم می شود و ناخودآگاه منتشر می شود.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی باید روی این قسمت از قدرت کار کند، گفت: باید فکر، محتوا، اندیشه، تحلیل خبری و تولید ایمان تولید کنیم. وقتی رهبری بر جهاد تبیین تأکید می کند، بینش ایشان بر اساس آنچه در سطح جامعه می بینیم است. مثلاً در بخش خصوصی خطا و بی قانونی وجود دارد، نظام باید پاسخگو باشد! اخیراً در دو حمله دو نوجوان در آمریکا 50 نفر کشته شدند، این در حالی است که شبکه های فارسی زبان که جعلیات را به ملت ایران گزارش می دادند، توجه چندانی به این موضوع نداشتند.

این تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه در کشور ما و منطقه و جهان کمبود غلات و دانه های روغنی وجود دارد، گفت: کمبود غلات و دانه های روغنی وجود دارد. ما شاهد افزایش تورم و مشکلات برخی کشورها در تامین قدرت مسلط هستیم، اما چرا این ناامیدی به کشور ما پمپاژ می شود؟ چرا چنین حملاتی در کشورهایی مانند مصر و عربستان سعودی انجام نمی شود؟ این حجم سنگین اخبار علیه کشورمان نشان می دهد که کشور ما در مسیر درستی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی به معنای ایجاد فرهنگ سیاسی نوین (استقلال) فراتر از دیدگاه شرقی و غربی است، گفت: در شبکه حاکمیتی ما خلأها و کاستی هایی وجود دارد که باید با جهاد، قدرت و تفاهم رسانه ای و هوشمندی تبیین شود. آگاه باشید و رسانه‌های فعال به‌ویژه در حوزه اعتراض، نمی‌توانیم در عرصه بین‌المللی شعار پیروزمندانه بدهیم، اما در کشور به درستی دولت را اداره نمی‌کنیم.

منعم افزود: اگر فقط به این افتخار کنیم که در این 44 سال دشمن نتوانسته به پایگاه های سیاسی و امنیتی ما آسیب برساند و دیگر نقاط ضعف خود را نمی بینیم، افراط خواهیم کرد. اگر در هر منطقه ای با حملات بیشتری از سوی دشمنان مواجه شویم، توانایی ها و موفقیت های بین المللی ما افزایش می یابد که هم دلگرم کننده است و هم باید ما را فعال تر کند.


تبلور ایمان به جمهوری اسلامی و امید به آینده به فرموده رهبر انقلاب

وی با بیان اینکه دهه هشتاد و نود با کار رسانه ای خوب و منصفانه می تواند مسیر انقلاب باشد، گفت: آهنگی را در کمتر از 10 دقیقه تماشا کنید که هزینه ساخت آن با سریال ها و فیلم های میلیاردی قابل مقایسه نیست. تاثیر زیادی بر فضای فرهنگی کشور گذاشته است.

این تحلیلگر بین الملل با اشاره به اهمیت جایگاه ایمان در اذهان مردم گفت: زمانی که ایمان وجود داشته باشد، یعنی قابل اعتماد باشیم، مهم است که خودمان را باور کنیم و اگر بخواهم سخنان مقام معظم رهبری را خلاصه کنم. در دو جمله به معنای ایمان به جمهوری اسلامی است «و امید به آینده.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید